Totaal aantal pageviews

donderdag 29 juli 2021

Kijkcijfers en statistieken

'Hoera, ik heb een volger', schreef ik bijna tien jaar geleden,  toen ik net was begonnen op Blogger. Ik blogde toen al een tijd bij Punt.nl maar toen dat podium stopte  moest ik wat anders. 


Eén volger... 
Ik kijk  wel eens naar 'mijn kijkcijfers'. Niet moeilijk want er staat een teller bovenaan. 
En afgelopen maandag, kwam ik boven de 2.000.000. uit. Meer dan twee miljoen keer is er op dit blog gekeken. TWEE MILJOEN keer. Dat vind ik dan niet te geloven, maar het is echt waar. 

Beetje jammer dat de laatste twee weken de bezoekcijfers heel hoog zijn , hoger dan de periode daarvoor. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik denk niet dat het een reëel beeld is. En het zal ongetwijfeld weer veranderen. 
Maar dan nog, dan nog zou die tweemiljoen een paar weken later zijn bereikt. 

Grappig is dat je in de statistieken kunt zien wat je meest gelezen post is. 
Per week, per maand en ook gezien over de hele periode. 
Mijn populairste post in die tien jaar is, met 21.500 pageviews:  Best Thing  Since. 
Op de tweede plaats een blogje met de titel: Haak en Breiperikelen.
Allebei vind ik ze niet erg speciaal. Ik snap eigenlijk niet waarom juist deze twee zo vaak werden en worden bekeken. 

Ik maak iedere dag een blog, dat zijn tot het moment dat ik dit schrijf  3822 posts. 
Soms heb ik ze op voorraad. Soms moet ik 's morgens nog beginnen en bedenken wat het wordt. 
Altijd ben ik een beetje bang dat ik niks meer weet, maar dat is nog nooit gebeurd. 

Tot nu toe waren er 38.809 reacties. 
Soms zijn het bekenden die reageren. 
Een enkele keer familie.  Onze kinderen reageren niet, maar lezen wel. (Behalve onze jongste zoon en onze schoonzoon)
Mijn vrienden in het échte leven lezen,  op een paar lieverds na,  niet hier. Die vinden het niks.  En reageren doen ze dus ook niet.  
Vaak zijn het onbekende mensen, die de moeite nemen ergens iets van te vinden, of een toevoeging te geven. 
Soms ook zijn het trouwens onbekenden die voelen als bekend. Zij lezen hier zeer trouw, dat doe ik ook en zo weet je heel wat van elkaar. 
De reacties lees ik altijd en met heel veel plezier. Dus dankjulliewel!

Dan zijn er nog de mensen die me iets opsturen. 
Heel veel Roodkapjekaarten heb ik gekregen van mede-bloggers, maar soms ook van voor mij totaal onbekenden die helemaal niet zelf bloggen. 
Ook mensen die een aanvulling doen op mijn vast rubrieken: gezichtjes en nomen est omen. Of een boek tippen. 

En dat is nog niet eens het allerallerleukst. Dat is namelijk het feit dat er verschillende vriendschappen uit dit geblog zijn voortgekomen. Mensen die ik nu niet alleen van hun blog ken, maar ook in het echte leven. Dat is mooi,  heel mooi. 

Tien jaar geleden! 
In die tien jaar is er heel veel gebeurd in ons leven. Over de belangrijkste gebeurtenissen heb ik wel een en ander verteld. 
Het mooist waren de geboortes van onze vijf kleinkinderen. Het naarste was de kanker van mijn man en tegelijkertijd ook weer het beste, toen hij genezen werd verklaard. 

Tien jaar en een bijzondere mijlpaal vind ik. Soms twijfel ik, maar ik ga toch nog maar een poosje door




41 opmerkingen:

KnutzEls zei

Je bent vaak het begin van de dag 🤗🌺🍀

Judy zei

Gefeliciteerd!!! Wat een hoop blogjes! Het bezoekersaantal van Blogger is een beetje vertekend omdat het je eigen bezoeken meetelt. Maar toch. Ik neem mijn petje af dat je elke dag weer een blogje produceert! En altijd leuk om te lezen!!! <3

Iris Flavia zei

That was one reason I blog in English - my family does not read along - I want some "privacy" from them. Dumb, actually...
Oh, Happy Birthday to your blog!
Fun pic in the end! :-)

miekequilt zei

Jij bent altijd het eerste blog wat ik lees ' s morgens. Ik vind het super dat je iedere dag schrijft, ik zou het niet kunnen. De leukste berichten vind ik die over Noord-Holland en de kleinkinderen. En die over musea, en over boeken en over Roodkapje en ... ach eigenlijk vind ik alles leuk. Ga maar lekker door!

izerina zei

Ik heb bewondering voor het feit,dat je elke dag weer een onderwerp weet

Lot zei

Je hebt een leuk en afwisselend blog, vooral de verzamelingen vind ik erg leuk, en ook van mij kon je een oude roodkapjeskaart krijgen.

mar zei

10 Jaar alweer. Wauw.

Petra1945 zei

Net als Mieke zegt, dit is één van de eerste dingen die ik 's morgens lees. Ik reageer maar heel zelden en ik "zie" nooit gezichtjes... Roodkapje-kaarten heb ik ook al nooit voor je gevonden. Maar je bent wel een klein stukje van mijn ochtendpatroon, altijd positief en altijd gezellig.

Mevrouw W. zei

Ik kom hier altijd graag lezen. Ga zo door, zou ik zeggen!

Emie zei

Gefeliciteerd met je twee miljoenste! Je hebt een prettige schrijfstijl en boeiende afwisselende onderwerpen. En ik vind het ook nog eens leuk je in het echte leven ontmoet te hebben. Lekker doorgaan, hoor!

Bertiebo zei

Nee, je kunt je eigen blogbezoekjes uitschakelen, dus dat is het niet. Er is iets anders aan de hand

Anoniem zei

Gefeliciteerd, ik lees elke dag jouw blog als eerste. Heel gezellig en leuke onderwerpen waar je over schrijft.
Hopelijk ga je nog lang door.
H Groet Merel

Ria A.-S. zei

Respect en gefeliciteerd! Mijn begin van de dag: de krant en meteen daarna jouw blog!
De musea, de boeken, zeer speciaal de kleinkinderen, de murals, eigenlijk alles.
In reageren ben ik niet zo goed!

Kitty zei

Gefeliciteerd met deze mijlpaal :) We genieten hier allemaal van jouw logjes. Dus dankjewel dat je elke dag 'een stukkie doet'.

Marion van de Sande zei

Ik reageer af en toe. Ik wil je hartelijk danken voor je blog, ik volg en lees het altijd en haal er regelmatig leuke tips uit. Dus dank voor de moeite die je daarvoor doet.

Sjoerd zei

Ik hou van mijn blogvrienden. Vele heb ik een speciale band mee, ook nadat ze zelf gestopt zijn met bloggen... Ik blog zelf inmiddels meer dan 20 jaar...

Griemmank zei

Dan volg ik jou al tien jaar, zeg. Je schrijft altijd interesssante logjes. Dat ik al zo lang bij jou lees is mede te danken aan het feit, dat jij nooit ergens over zeurt, vrij nuchter bent en ook niet steeds emotioneel 'leegloopt' op je weblog. Aan veel van jouw boeken- en andere tips heb ik iets gehad. Kortom, jij blijft lekker schrijven en ik blijf op bezoek komen :-)

Anoniem zei

Je hoort bij mijn ochtendsritme. Koffie, June’s Journey (op de werkdagen: werken) en dan de hoeveelheid blogs lezen en als laatste de kranten.
Ik vind het knap dat je elke dag iets weet te schrijven of ons mooie foto’s laat zien. Ik blog al minder omdat ik niet weet waar ik over moet schrijven. De reden is dat ik weinig mee maakt.


Als je ineens heel veel bezoekers op je blog hebt, dan heb je bezoek van spammers uit het buitenland. Dat zijn vaak ‘buien’ dat ze je blog vinden en meerdere keren bezoeken. Als ze iets kwijt willen dan reageren ze vaak op oude berichten, zodat hun reacties niet altijd opgemerkt worden.

Jeanne zei

Fantastisch vind ik het! + 2.000.000!!!
Dat je het zo lang zo consequent hebt weten vol te houden verdient een groot compliment!
En met zoveel views mag je er vanuit gaan dat velen dat met mij vinden.
Ga lekker nog een poosje door hoor, heel inspirerend, die blogs van jou.

Floor zei

Gelukkig heb je nu wat meer volgers, en heel veel lezers.
Het is ook leuk dat je een soort van vrienden of kennissen krijgt door je blog, mensen die je anders nooit gesproken zou hebben.
Ook belevenissen mee maken en dingen zien waar anderen mee bezig zijn is zo leuk.
Hele vakanties heb ik meebeleefd door het lezen van blogs.
Ik vind het zo knap dat je elke dag weer iets te vertellen hebt!
Soms vind ik eens per week al moeilijk, maar jullie ondernemen ook heel veel en dat geeft altijd weer stof voor een verhaaltje.
Op naar de volgende 10 jaar!
Groetjes,
Floor

Purperpolletje zei

Ik had de afgelopen weken ook heel veel (spam)bezoek uit Zweden.

Jeanette Renting zei

Leuke opsomming van de statistieken.
Blijf nog maar even doorgaan hoor, ik lees je graag en haal veel mooie leestips van je blog.

Ferrara zei

Je staat in mijn leeslijst dus niet te missen. Ik lees hier met plezier. Petje af dat je dagelijks, met gevarieerde onderwerpen, in de lucht bent.

Nietzomaarzooo zei

Gefeliciteerd. Blijf inderdaad nog maar even bloggen.

Els04 zei

Proficiat! Blij dat ik je 'ken'!

Willy zei

Gefeliciteerd! Leuk om even bij stil te staan en terug te kijken op die 10 jaar. Op naar de volgende 10 jaar!

Mrs. T. zei

Ik heb geen idee wanneer ik voor het eerst hier kwam, maar ik kom hier graag lezen. Dus keep up the good work!

Mrs. T. zei

Ik was overigens 20007138 geloof ik. Dus het gaat hard.

Mrs. T. zei

Mmmm, een nulletje te veel: 2.007.138 moest het zijn.

blauwruitje zei

Pff 2 miljoen, wat een aantal. Ik heb eigenlijk geen idee hoe mijn statistieken eruit zien. Straks eens kijken. Grappig dat je zomaar ineens 10 jaar verder bent. Ik lees je blog graag, blijf nog maar even doorgaan zou ik zeggen.

Judy zei

Even nog terugkomend op jouw antwoord, Bettie: je kunt inderdaad 'je eigen bezoeken uitzetten' aanklikken bij de bloggerteller, maar die werkt niet. Dat is al een jarenlang issue. Ik heb zelf een andere teller subtiel onderaan mijn blog toegevoegd, en die geeft een aanzienlijk lager bezoekersaantal weer. Volgens blogger zou ik op Bubbels 110.247 bezoekers hebben, en de andere teller onderaan zegt: 27.896.
Maar hoe dan ook: je hebt een aanzienlijk aantal bezoekers, hoor!!!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Geweldig; twee miljoen!

Elizabeth zei

Als je het zolang vol gehouden hebt, dan is bloggen toch echt wel je ding!
Jaren geleden keek ik nog wel eens naar mijn statistieken, maar nu doe ik het eigenlijk niet meer.
Het is echt leuk om contacten op te bouwen via je blog en al helemaal als je elkaar in 't echt gaat ontmoeten!

In de weer zei

Wow, gefeliciteerd ! Ga nog maar lekker een tijdje door.

rietepietz zei

Statistieken zijn door mij een beetje onbegrepen toestanden, ze lijken meestal behoorlijk tegenstrijdig maar dat zal vast aan mij liggen.
Blogger is toch een net even anders werkende site dat bijv. WP maar er zijn inderdaad al veel hosten verdwenen, zoals space van msn, web-log en dus punt nl. Na de eerste twee ben ik uiteindelijk bij WP blijven hangen. Dagelijks bloggen...wauw petje af, ik doe het al jaren om de andere dag mét veel plezier.

sjannesblog.com zei

Het blijft een leuke wereld, die blogwereld. Een mooie toevoeging van de echte wereld. Lekker zo doorgaan zou ik zeggen.

Charlie zei

Bertie van harte gefeliciteerd met 10 jaar “bloggerschap” ! En wat een plezier verschaf je daarmee je volgers, dus ook mij. Net als vele anderen begin ik mijn dag met jouw blog en dat doet een mens altijd goed. Hopelijk kan je ons nog lang verblijden met je verhalen en foto’s. En voor jou is het ook een verrijking van je leven. We blijven je volgen!

schrijfselsvanmij zei

Ga maar fijn door, op naar nog heel veel meer blogjes en hopelijk snel weer eens een ontmoeting in het echt

Koffie Digitalix zei

Prachtige cijfers!

Elke dag een blogje. Ik doe het je niet na.

Marthy zei

Gefeliciteerd met je twee miljoen, geweldig. Ik lees je graag dus ga maar lekker door en het is ook zo leuk om je echt te kennen.

Neeltje zei

Wat een mijlpaal! Ga nog maar lekker door hoor. Ik lees je graag!