Totaal aantal pageviews

dinsdag 10 augustus 2021

Coda Paper Art, 2021

Van deze tentoonstelling, zagen we al eerdere edities. En dat beviel uitstekend. 

Vanwege mijn verjaardag, waren we in de buurt van Apeldoorn  en knoopten we er een bezoekje aan vast. Het zou ons verbaasd hebben als het tegen gevallen zou zijn en dat deed het dan ook niet. Het is onvoorstelbaar wat mensenhanden kunnen maken met papier.

Dit werk bijvoorbeeld. Het is van Annelinde de Jong en het heet 'Soft Walls'. Het is gemaakt van handgeschept papier van organisch materiaal. Afkomstig uit Apeldoorn, net als de kunstenares. 

Of dit  werk:


Of dit grote werk, getiteld Ignosi en gemaakt door Manuela Granziol. 

Er was veel werk te zien.Van papier en op papier Ontzettend knap gemaakt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tentoonstelling deze keer niet echt spectaculair vond. Maar dat is  een kwestie van smaak. 



'Paper Money' van Kris Soete. Moet je zien hoe dat gemaakt is. Al die hoedjes!

De tentoonstelling wordt om het jaar gehouden en meer informatie vind je hier: klik 
Ik las dat er in Apeldoorn zelf ook een Tour de Papier is, een wandel- en fietstocht. Daar hadden wij geen tijd voor. 
Ik volsta met deze foto's 

21 opmerkingen:

Judy zei

Prachtig! Heb even op de link geklikt en zag nog veel meer moois! Niet zo ver bij mij vandaan, Apeldoorn...

Iris Flavia zei

Interesting works. You need some patience to accomplish this!

Sjoerd zei

Wat een werk om zoiets allemaal te maken. Alleen daarom al heb ik er respect voor.

Nietzomaarzooo zei

Dat gaat wat verder dan wat vouwblaadjes gebruiken.

nicole orriens zei

Die zwangere vrouw fascineert mij. Ook omdat haar hoofd zo aan de zijkant is. Het roept allemaal vragen bij mij op.

anneke broos zei

Wij zijn ook geweest en dezelfde reactie.....niet zo spectaculair als voorgaande jaren.
de foto,s op de bovenverdieping vonden wij indrukwekkend.
Al met al een leuke middag hoewel het zonder tijdsloten wel heel druk was.
Even wennen...

Bertiebo zei

Ja die foto's, dat vergat ik nog. Die vond ik ook prachtig. Bij ons was het erg stil, mazzel

Floor zei

Schitterend, wat een kunstwerken!

Jolande zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Mooie kunstwerken van papier, maar nu zit ik met hoedje van papier in mijn hoofd :-)

Kitty zei

Dankjewel Jolande, nu heb ik een oorwurm, hahaha.
Ja mooi museum Bettie, wij zijn er ook wel eens geweest. Moeten er nodig weer eens heen.

Kitty zei

PS: we waren er het laatst geweest in februari 2020, waar we de tentoonstelling "Drag Power" zagen. Super vond ik dat!

biebkriebels zei

Ja dat is een leuke tentoonstelling, ben bij de vorige geweest. Je staat versteld wat mensen met papier kunnen maken!

s.c zei

Toch prachtig wat er allemaal met papier mogelijk is.

miekequilt zei

Wat een inspirerende tentoonstelling. Heerlijk om weer op zijn mooie plek te kunnen zijn.

Willy zei

Leuk, ik verheug mij er ook al op. De tentoonstelling loopt ook extra lang.

Marleen zei

Ik heb ook een paar eerdere edities van PaperArt gezien, en elke keer weer super. Leuk dat je er was!

Marthy zei

Wat gaaf dat dit allemaal van papier is gemaakt.

Sami zei

Wow, what great artists! Never imagined such works of art could be make with paper.

In de weer zei

Prachtig wat men vaak met papier kan creëeren.
Wij gaan al jaren naar de papier biënnale in Rijswijk. Ook een aanrader.
Het ene jaar is er de papier biënnale en het andere jaar de textiel/stoffen biënnale.
Volgens mij dit jaar textiel/stoffen.

Alet Venhuizen zei

Wel bijzonder hoor dat dit allemaal van papier gemaakt is!

Unknown zei

Hi, The prägnant woman's name is Ignosi, which means knowledge. She is a demi-Godess. The stories sais that she possessed the whole knowledge. Even though she was not allowed to she shared this knowledge with humans by getting pragnant. The Gods punished her, but before dying she manged to communicate fragments of this knowledge to her unborned children. That's how language and desire to learn entered the human race.