Totaal aantal pageviews

woensdag 17 november 2021

Arnhem, nog een keer

 

Al eerder liet ik het beeld van de Sfinx zien. Nou, het barstte gewoon van de beelden  in Arnhem. 

Dit beeld 'Zittende oude man', van Wim Kuijl, vond ik mooi. Precies zo kun je wel eens een ouder iemand zien zitten. Sommige mensen hebben trouwens een andere opvatting over het doel van een beeld dan ik. Mijn doel is kijken. 

Ja en dan wil ik toch nog wat laten zien van de gebouwen in Arnhem die zeer de moeite waard zijn. 

Van die prachtige versieringen op zo'n oud gebouw. Dit was op het Duivelshuis, waarvan in de 16e eeuw ene Maarten van Rossum de eigenaar was. Tegenwoordig is er altijd een werkkamer voor de burgemeester. 

En vlak daarbij een zeer fraaie poort uit 1357(!)


Ja er was heel veel fraais te zien in Arnhem. We maakten de wandeling af en gingen terug naar de fietsen.  Want het wordt best al vroeg donker en om nou in het donker terug te fietsen op onbekend terrein, dat zagen we niet zo zitten. 

Op het laatst zagen we nog een Loesje muur, met heel veel Loesje-uitspraken. 


En inderdaad, het lijkt simpel en dat is het ook: we moeten gewoon nog eens terug! 

23 opmerkingen:

Judy zei

Ik dacht even bij het bovenste beeld, dat het zo'n 'oortje' was dat je tegenwoordig vaker ziet. Maar mooie beeld!

miekequilt zei

Wat een mooi beeld. Ik ben altijd verbaasd over wat jij allemaal ziet. En het is zo leuk dat je ons laat meegenieten.

Emie zei

Kan ik je ook Amersfoort nog aanbevelen, ook een verrassend mooie plaats!

Nietzomaarzooo zei

Dat sigaretje hoort achter zijn oor toch? :) Ook al een oude stad dus aan die gebouwen te zien. Station niet; dat is nog niet zo lang geleden helemaal verbouwd.

Bertiebo zei

Ja, Amersfoort ken ik dan weer wel vrij goed. Inderdaad ook leuk en vol verhalen!

In de weer zei

Misschien kom je dan ook nog langs de watertoren !

Kitty zei

Die peuk... wat bezielt sommige mensen toch...

Sjoerd zei

Mooi in beeld gebracht...

biebkriebels zei

Zo lang geleden dat ik in Arnhem ben geweest, mooie foto's. Menden moeten eens met hun vingers van kunst afblijven!

Iris Flavia zei

Getting back is the only option in the dark half of the year... Looking forward for more.

s.c zei

Ja Arnhem is een hele mooie stad ook door dat heuvelachtige dat toch vrij zeldzaam is in nederlandse steden. Heb trouwens nog commentaar gegeven op jouw reactie op mijn blog van vandaag.

Bertiebo zei

S.C.: En dat heb ik dan weer gelezen.

Marlou zei

ha Bertiebo,

ohoh... dat peukje in dat oor.
"Heiligschennis!

Arnhem gaat steeds meer leven, dank zij jouw blogjes!

Groetjes, Marlou


Ellen zei

Als ik je foto's zie dan krijg ik ook zin in Arnhem :) en al helemaal als ik die sigaret in dat oor zie zitten, haha.
Als het weer eens een beetje beter weer wordt ga ik ook weer eens wandeling in onze eigen stad maken. Leuk idee.

Mrs. T. zei

He wat stom dat peukje. Maar wel een heel mooi beeld!

sjannesblog.com zei

Lang geleden dat ik in Arnhem was. Toch maar eens op ons lijstje zetten!

schrijfselsvanmij zei

Hè bah die peuk in zo’n mooi beeld

Hans zei

Met een peuk in je oor hoor je slecht.
Nou het Duivelshuis laat niets aan de verbeelding over.
Alles is simpel, als je het maar kunt. Hans

KnutzEls zei

Ik dacht eerst een oortje, maar blijkt ewn peukje. Je moet het dan ook maar net ontdekjen.

Ferrara zei

De laatste keer dat we er waren zagen we het openluchtmuseum. Maar de stad zelf moet weer eens op het lijstje.

Marthy zei

Ook ik dacht aan een oortje maar ik vind die peuk wel humor, mij stoort het niet.

elly zei

Ja echt bekend terrein. Leuk hoor.

Charlie zei

Mooie beelden van beelden! De eerste blik op de oude man deed mij aan Churchill denken!