Totaal aantal pageviews

vrijdag 5 november 2021

Hardlopen in de mist

 


Soms moet ik wel heel erg mijn best doen om mezelf er van te overtuigen dat ik een rondje moet gaan hardlopen. 
Toen ik deze foto maakte was het bijna negen uur en ik was al uren wakker.
Ik was dus ook al uren bezig met mezelf overtuigen! 
Ik had al van alles gedaan, alleen nog niet ontbeten. Want ik kan alleen maar lopen met een lege maag. Het zag er zo koud uit en ook een beetje nattig. En ik had zo geen zin. 

Maar ja, uiteindelijk ging ik dan toch en ik werd beloond. 
Het was helemaal niet zo koud en het was mistig, niet erg, net mooi mistig. Heel stil was het ook. En na twee minuten ongeveer had ik het al prima naar mijn zin. 
Ik zag dat de zon ieder moment kon doorbreken, maar ik liep de verkeerde kant op om dat goed te kunnen zien. Dus ik rende echt een stuk op m'n hardst (niet dat dat erg hard is hoor) en liep toen terug. Zodat ik precies kon volgen wat de zon deed:


Het was echt mooi, dat zeg ik, ik werd echt beloond. Daarbij het buitengewoon tevreden gevoel toen ik na exact 29 minuten lopen weer thuis was en je snapt dat mijn dag al met al toch heel goed was begonnen. 



23 opmerkingen:

KnutzEls zei

Moedig, maar wat een mooie beloning.

Iris Flavia zei

Very beautiful, all three captures!
I love to walk fast, but running, phew, no. Good on ya!

klaproos zei

fantastisch de wereld is magisch mooi met mist

nicole orriens zei

Goed gedaan! Mijn ervaring is ook dat hardlopen eigenlijk nooit verkeerd uitpakt. Daarna voel je je toch altijd weer beter.

Sjoerd zei

Een wereld vol magie krijg je er voor terug...

sjannesblog.com zei

Ja, wat kan dat heerlijk zijn zo 's morgens vroeg.

Emie zei

Je ziet de verstilling goed op deze foto's! Ik ben juist een avondmens en kan er wel een beetje jaloers op worden .

elly zei

Hartstikke goed. Mooi voorbeeld voor mij. Maar dan wel in wandeltempo. Wie weet misschien helpt jouw enthousiasme mij.

Judy zei

Wat goed van je! Hardlopen... daar begin ik niet meer aan, ben al blij dat ik weer aardig 'gewoon' loop. Maar wat een foto's maakte je, wow!!!

pourquoi pas ??? zei

Mist is zo heerlijk mysterieus. We gaan maandag naar Hoorn museum van de 20e eeuw. Heb je misschien leuk adres waar we kunnen lunchen?

mar zei

Jouw moed werd beloond.

biebkriebels zei

Hardlopen, knap van je. Ik loop liever en dan wel een beetje doorlopen, geen slenteren...:)

conny's quilts en creaties zei

Mooie beloning voor het doorzetten kreeg je dus.

s.c zei

Ja een prachtige atmosfeer met de daarbij behorende fotoos.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

wat heerlijk, dat je kunt hardlopen!
Ik wou, dat het er bij mij nog inzat, maar helaas... ik moet het bij "kuieren" houden vanwege mijn rug.
Gelukkig kan ik daar ook van genieten!

Groetjes, Marlou

In de weer zei

Echt goed van je en dan is de beloning dik verdiend !

Ferrara zei

Rijkelijke beloning met sfeervolle foto's en petje af!

Mrs. T. zei

Ik vind mensen die hardlopen sowieso al stoer!

Marthy zei

Als ik jouw mooie foto's snap ik niet waarom ik dat nooit doe, even gaan lopen met vroege mist. Hardlopen gaat niet met mijn reuma kniëen maar dit kan je ook wandelend doen. Volgende keer doe ik het hoor.

guusje zei

Oh Bertiebo, dat doe ik je niet na.
1e) ik moet onmiddellijk eten zodra ik uit bed kom. Echt onmiddellijk. Het allerallereerste wat ik doe.
2e) hardlopen heb ik heel erg hard gekund, maar dat was vroeger. Tot een paar jaar geleden won ik het van mijn kleindochters. Nu kan ik (weer) een kort sukkeldrafje. Spierreuma is hopelijk aan de beterende hand.

Hans zei

Door je doorzettingsvermogen werd je beloont met een schitterende ochtendstond. Hans

miekequilt zei

Wat sportief: hardlopen. Ik ben blij dat gewoon een rondje kan lopen. Maar wat een beloning voor je: de mist is prachtig zo. Bedankt voor de prachtige foto's. We moeten ook maar naar buiten gaan als het mist. Wie weet zien we ook zoveel moois.

Els04 zei

Moedig en mooi!