Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 november 2021

Even naar het strand

 

Gisterochtend had ik een afspraak en kon dus niet weg. En dat terwijl het echt heerlijk weer was. Ik ging er dan dus maar lopend heen en het was gewoon bijna te warm in mijn winterjas. Blauwe lucht, nauwelijks wind. 
Toen ik terug kwam was mijn man ook net weer terug van hardlopen en besloten we naar het strand te gaan. 
We waren nog niet onderweg of het werd kouder, de zon verdween en de wind wakkerde aan. Maar ja eigenlijk zijn dat omstandigheden waar we ook van houden,  aan zee. Flinke golven en een pittige wind. 
Alles op zijn tijd. De vuurtoren en Jaepie Glas zijn er gewoon altijd, weer of geen weer. 

Voor surfers was het trouwens prima. We kunnen lang kijken naar de capriolen die die lui uithalen. Je moet er lef voor hebben. Ik vind het ook altijd iets feestelijks hebben
 


Zelf zou ik het niet graag doen hoor, ze gaan ontzettend hard, springen hoog en vallen ook vaak.  Om over het koude water nog maar niet te spreken. 
Ik denk dat er nóg iemand niet zo voor het koude water was, dus die bleef op het strand:



Ruimte genoeg, want veel wandelaars waren er niet. 

'De zon komt niet meer terug', zei mijn man. En ik sprak hem tegen: 'Kijk dan, daar die lichte plek, je ziet de stralen gewoon'. 
Hij lachte me uit. Maar tien minuten later kreeg ik gelijk. Heel even was de zon daar en dat gaf meteen een totaal andere sfeer. 





14 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Love the scarfs - and I agree, stormy weather at the ocean is great.
From the land... cool boarder there, must be fun! And yes, beautiful last pic.

nicole orriens zei

Wat een mooie beelden daar op het strand! En wat gezellig zo samen met je man!

schrijfselsvanmij zei

Doodeng, maar wel fascinerend om te zien

Marlou zei

Hi Bertiebo,

ja... zelfde ervaring van gisteren.
Maar ik ging naar het strand en het was prachtig en pas op de terugweg betrok het en waaide het enorm.
Voelde me geweldig! Heerlijk op de fiets torsen tegen de wind.

Prettig weekend, Marlou

In de weer zei

Heerlijk als je zo dichtbij de zee woont !

pourquoi pas ??? zei

Ik word vrolijk van jouw foto's. De mensen die gewoon gebruik maken van de weeromstandigheden .

Emie zei

Het strand en de kust zijn eigenlijk altijd mooi! Heerlijk uitwaaien en kijken naar de capriolen van een ander.

Ferrara zei

Gelukkig, Jaepie heeft zijn pijp nog. Hij staat er warmpjes bij.

Judy zei

Ook met zulk weer is het strand mooi. Wat leuk, die sjaals!

Jeanette Renting zei

Heerlijk. Zee is altijd een goed idee.

Els04 zei

mooi!

Jolande zei

Heerlijk met zulk weer naar zee.
Naar dat strand gingen wij vroeger ook altijd, alleen was Jaepie er toen nog niet.
Ik vind kitesurfen erg mooi om naar te kijken, maar zelf zou ik het voor geen geld willen doen, laat mij maar lekker zwemmen :-)

Sjoerd zei

Ik vind het jammer dat ik het strand en de zee hier niet in de buurt heb...

Marthy zei

Ik moet nodig ook naar de kust, ik realiseer me door jouw foto's dat het al veel te lang geleden is.