Totaal aantal pageviews

zaterdag 13 november 2021

Roodkapje

 

Wat een schatje is dit: een heel gave Roodkapjekaart. Verstuurd in België op 6 juni 1942. Het is een fraai handschrift, maar niet zo makkelijk leesbaar. 

Ik denk dat er staat: dikke kus van tante Lucienne. 


En vervolgens een modern Roodkapje. Deze kaart kocht ik zelf, bij El' Papel. De achterkant is al zo mooi:


Om over de voorkant nog maar niet te spreken. Maar ik spreek er wel over: pracht kaart!


Het is nummer 256. En jemig,  ik zet de tweede kaart net op Pinterest  en ik zie dat ik deze mooierd al heb. Nou ja, ik weet wie ik er blij mee kan maken. Maar ik moet wel beter opletten!

16 opmerkingen:

Judy zei

Geweldig die bovenste, zo oud! Oei, een dubbele... er is vast wel iemand die je er een plezier mee doet.

miekequilt zei

De eerste kaart is een plaatje. Het is zo leuk dat de datum er op staat. Jammer dat je de tweede al hebt, maar gelukkig weet je iemand die dat niet erg vindt.
Fijn weekend!

izerina zei

Zijn er van andere sprookjes ook zoveel kaarten?

Iris Flavia zei

Very sweet and... has the wolf turned into a vegetarian? ;-)

Kitty zei

Het is niet te bevatten dat er zo veel verschillende zijn! Niet zo gek hoor dat je een dubbele hebt, ik vind het nog knap dat je er achter kwam ;)

sjannesblog.com zei

Ik kan me voorstellen, dat je ze niet allemaal meer uit elkaar kunt houden, hoor!

Sjoerd zei

Die eerste heeft geschiedenis... Heel mooi

Jolande zei

Wat een prachtige kaart die eerste.
Ach je kunt beter een kaart dubbel hebben dan niet en nu is er iemand anders vast heel blij mee.

Ellen zei

Die eerste kaart vind ik grandioos. Echt zoals ik het herken uit vroegere tijden. Dan de moderne kaart is ook erg mooi en stijlvol maar kennen de kinderen van nu Roodkapje nog wel?

Floor zei

Allebei prachtige kaarten! Vooral die oude spreekt me aan, zo schattig!
Kan me voorstellen dat je een keertje met eentje thuiskomt die je al hebt. Je kunt dat toch nooit allemaal onthouden?

Ferrara zei

Niet gek toch, dat je er wel eens eentje vergeet. Blijft fascinerend.

Hans zei

Ik vind het een prachtig kaartje, zeker gezien het jaar van versturen.
Ik ga vaak zoeken naar het adres op google earth.
Maar ik vind het ook moeilijk lezen het schoonschrift. Hans

elly zei

Als ik ze zie denk ik aan mijn eerste sprookjesboek. Roodkapje was het eerste verhaal en ik herinner me zo goed de plaatjes. Eens snuffelen op jou pinterest of ik iets herken. Als ik je account tenminste kan vinden.

Emie zei

Onvoorstelbaar, die verzameling van jou. Ik vind de eigentijdse kaart echt prachtig, inclusief de postzegel!

klaproos zei

prachtig om te zien wat ga je toch hard met je verzameling superleuk hoor

Nicole Orriëns zei

De achterkant is inderdaad ook al prachtig!