Totaal aantal pageviews

dinsdag 30 november 2021

Gênant en ontzettend lief...

 Een tijdje geleden liet ik hier iets zien, dat ik op straat zag tijdens een Amsterdam-wandeling. KLIK

Een paar mensen meldden mij dat het een maatspijker is. En dat geloofde ik,  hoewel ik er nog nooit van had gehoord, meteen. Ik googelde uitgebreid op maatspijker, maar het ding in kwestie vond ik jammer genoeg niet.

Sommigen van jullie raadden me aan te informeren bij de gemeente Amsterdam. Dat had ik al bedacht, maar ik had het nog niet gedaan toen ik het blogje schreef. Ik deed het alsnog.

Een week later kwam er een antwoord en dat luidde als volgt: 

Beste heer/mevrouw van de Griend,

Dank voor uw mail van 11 november 2021. U maakte een foto van wat u denkt  dat het een meetspijker is en u wilt weten of dit klopt.

Meetspijker
U stuurt 2 foto's mee. Op de ene foto staan 2 passers en op de andere foto een fiets. Op Google kunt u zoeken op 'meetspijker' en dan krijgt u foto's te zien van hoe die eruitzien.

Ik snapte er eerst niks van, helemaal niks. Tot ik eens goed op mijn bureaublad keek en zag dat daar vlak naast de bewuste foto's,  nóg twee foto's stonden. 

Twee foto's namelijk,  van twee mij toegestuurde foto's van gezichtjes.  En inderdaad, dat waren twee twee passers en een fiets. Kijk maar:

Aiaiaiaiai.... déze foto's heb ik opgestuurd naar de gemeente, met de vraag wat dit zou kunnen zijn, eventueel. 
Toen ik begreep wat ik gedaan had, werd mijn hoofd ongeveer zo rood als het gezichtje van de passer. 
Ik schaamde me, echt wat verschrikkelijke gênant. 

En dat iemand bij de gemeente dan zo ontzettend lief is om op zo'n krankzinnige vraag een bloedserieus antwoord te geven. Gewoon doodnuchter: op de ene foto staan twee passers en op de andere foto een fiets. 
Zonder te zeggen dat ze echt niet op alle vragen van de eerste de beste idioot kan ingaan. Zonder het te negeren of een sarcastische opmerking te maken
Ik vind het grote klasse!!

Natuurlijk heb ik onmiddellijk een mailtje met een verontschuldiging gestuurd. En een uitleg van het gebeurde. 
Ja en toch ook nog een keer mijn vraag gesteld.
En wat denk je? Ik deed het nog een keer, ik stuurde nog een keer de passer en de fiets. Maar deze keer wist ik het al toen ik het deed. Dus hoppa, nog een keer een excuus er achteraan. Mét de juiste foto's. 
Toen kreeg ik de slappe lach. 

En lieve gemeente Amsterdam, lieve ambtenaar, ik begrijp het als jullie nooit meer wat laten horen. Echt ik begrijp het! Volkomen!

25 opmerkingen:

Emie zei

De Delftse fiets op een Anstetdams bureau, wat een grap.

Sjoerd zei

Ik kan me enige hilariteit daar op het Amsterdamse gemeentehuis wel voorstellen.

Jolande zei

whahaha, nou jij bent duidelijk geen ezel want die stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen :-)

Judy zei

Ja, om de slappe lach van te krijgen van de zenuwen. Vreselijk.

Els04 zei

herkenbaar :)

miekequilt zei

O wat een verhaal. Ik snap je slappe lach en je schaamte. Maar denk maar zo: in Amsterdam zijn ze wel wat gewend hoor.

mar zei

Heerlijk verhaal.

Neeltje zei

Oooooooooooh! Hilarisch! 🤣🤣🤣🤣🤣

nicole orriens zei

Wat een mooi verhaal en het doet wonderen voor mijn vertrouwen in ambtenaren : )

Ferrara zei

Wat heb jij die ambtenaren een vrolijke dag bezorgd. Die gaan uit dankbaarheid vast nog op zoek naar het goede antwoord. Oh ja, ook ik ben de dag lachend begonnen, waarvoor dank!

Ellen zei

Hahaha, wat een grap. Enig!!!!!!

biebkriebels zei

Wat zullen ze gedacht hebben!

Iris Flavia zei

Thank you for the giggles!!! I think something like that happened to me once, too.
Fun times!

In de weer zei

Och och Bettie, wat een verhaal !

Anoniem zei

Ik zit hier met een glimlach jouw bericht te lezen. Echt een blondmomentje. Echt komisch.

schrijfselsvanmij zei

Oh, hilarisch :-)

Elizabeth zei

Oh, wat een bak! En zo leuk dat je het hier gewoon ff zit te vertellen...
Ik ben toch benieuwd of je nog iets komt te weten over die meetspijker!

Nietzomaarzooo zei

Nu speur ik het net af naar een blogje van een gemeente-ambtenaar die schrijft over wat hij zoal voor vragen moet beantwoorden. :)

Echte humor meneer Sonneberg!

Koffie Digitalix zei

Je hebt mij in ieder geval aan het lachen gemaakt ....

Unknown zei

Heerlijk verhaal en heel herkenbaar. Wel fijn dat ik nu weet wat t zijn, die spijkers zo hier en daar in trottoirs

Hans zei

Nou, dit sluit wel aan op mijn mailtje van vandaag, ik zou ook deze foto's hebben kunnen sturen.
Wel een hele troost dat het jou ook iets geks is overkomen.
Nu hebben hebben we er toch nog plezier in. Hans

Marthy zei

Een troost dan anderen dit ook hebben. Ik haal soms zulke stomme dingen uit, echt niet normaal. Zouden ze gelachen hebben, die ambtenaren? Maar dan toch een heel lief antwoord.

Jeanne zei

Ooooo, wat vreselijk😂😂😂
Maar ook vreselijk grappig!

Katrien zei

Haha heerlijk!

Sami zei

That is funny. They must have had a good laugh at the Municipality offices :)