Totaal aantal pageviews

dinsdag 19 juli 2022

Jeugdjournaal

Het Jeugdjournaal.... Er zijn jaren geweest dat ik het bijna iedere dag keek. Op school met de kinderen. 
Ik vond het toen een heel goed programma. 
Ook met onze eigen kinderen heb ik het gezien natuurlijk. Dat was altijd zo'n blok: Sesamstraat, Klokhuis en het Jeugdjournaal. 

Maar nu ben ik niet meer zo goed op de hoogte van die kinderprogramma's. Wat jammer is, want ze waren erg goed. nee, ze ZIJN erg goed.

Dit weekend was Anna te logeren en keken we samen naar het Jeugdjournaal. Ik heb tegenwoordig bijna nooit meer zin om naar het 8 uur Journaal te kijken. Ik vind het nieuws te deprimerend en ik vind de opzet ook niet zo goed. 

Bijv. dat je tijdens dat journaal meerdere keren te horen krijgt wat er nog gaat komen. En ook soms onderwerpen die,  in mijn ogen,  geen nieuws zijn. Bovendien zijn er gedurende de dag zoveel andere bronnen.

Maar nu heb ik het Jeugdjournaal dus herontdekt en ik denk dat ik maar eens vaker ga kijken. Want er wordt niks verborgen en de frisheid en positiviteit spraken  me wederom erg aan. 

Wist je dat het al langer dan 40 jaar bestaat? Sinds 1981.

19 opmerkingen:

miekequilt zei

Mijn kleinkinderen van 9 en bijna 7 kijken altijd. Die van 8 ( hun neefje) nooit. En dan merk je hoeveel meer ze hierdoor weten van de wereld om hen heen. Zelf kijk ik nooit. Misschien toch eens gaan doen, want ik herken je opmerkingen over het 8 uur journaal.
Gezellig trouwens, een logé.

Judy zei

Ik kijk eigenlijk ook nauwelijks meer naar het 8 uur journaal. Even bij teletekst kijken wat de onderwerpen zijn, en dan weet ik al genoeg. Misschien moet ik ook maar eens overschakelen naar het jeugdjournaal. Leuke logee!

Emie zei

Wij kijken nauwelijks nog tv, dat is pas lekker rustig. Nieuws via de krant, dan blijf je toch goed op de hoogte en komt het minder hard binnen. Mijn bijna honderdjaar oude moeder kijkt ook graag naar het jeugdjournaal en verder geen nieuws programma's .

ella zei

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het 8 uur journaal ik kijk bijna nooit meer. Het jeugd journaal kan ik wel weer eens gaan proberen. Groeten Ella.

Ineke zei

Wat vind ik dit een goede tip, ik denk dat ik ook voortaan ga kijken naar jeugdjournaal. Gezellig om een logeetje te hebben. Fijne dag🍀

Sjoerd zei

Om eerlijk te zijn kijken we nooit meer het nieuw op tv. Inderdaad veel te deprimerend. Johan Cruijff zei al ieder nadeel heb zijn voordeel, laat dan die voordelen maar zien...

izerina zei

Misschien ook eens kijken

Floor zei

Gek misschien, maar ik heb het jeugdjournaal nog nooit gezien.
Mijn kinderen keken er ook niet naar.
Er bestaat natuurlijk ook leuk nieuws, maar daar is meestal geen tijd meer voor na alle negatieve berichten die je voorgeschoteld krijgt.
Ik kijk alleen naar het korte 6 uur journaal, dat is meer dan genoeg voor mijn portie dagelijkse ellende.

Nancy Chan zei

Yes, I remember watching Sesame Street with my young boys and now they are both adults. I don't like watching news because as you have said, they are all very depressing. I like your indoor plants and the floral pillow on the green sofa.

KnutzEls zei

Wij kijken aĺ lange (bijna) geen tv, dus ook geen nieuws. Internet levert al meer dan ons lief is.

Jolande zei

Oja dat blok keken wij vroeger ook met de kinderen, zo leuk.
Ik kijk niet vaak naar het nieuws, maar als ik het zie moet ik vaak aan een kinderen voor kinderen lied denken: "Als ik de baas zou zijn van het journaal"

Iris Flavia zei

Cute pic. Yes, the news are a pain, since forever it seems. And mostly rather bringing but panic...

Frea zei

Herkenbaar. Ergeren aan nieuws wat geen nieuws is. Wij noemen het hier betweternieuws.

Ferrara zei

Jeugdjournaal schuwt geen onderwerp en legt het heel goed uit hoorde ik onlangs een journalist zeggen. Doen ze dus goed. We kijken het nooit meer, geen (klein)kinderen meer in die categorie.
Hetzelfde met klokhuis, was jaren favoriet hier in huis.

schrijfselsvanmij zei

Eerst TikTak en dan Sesamstraat, tenminste toen de jongens nog jonger waren dan jouw Anna nu is.

Nietzomaarzooo zei

Ja, altijd een fijn journaal en nu eens geen dames met designer-outfitjes en op torenhoge hakken, zelfs de weervrouwen moeten dat uniform aan. Gewoon simpel uitgelegd. Blijft fris.

In de weer zei

Haha, wij zijn denk ik de laatste der Mohikanen !
Leuk dat Anna zich ook nog bezighoud met een touwtje.
Mooie figuurtjes maken, deed jij dat vroeger ook Bettie ?

Elizabeth zei

Inderdaad..., het journaal is een opsomming van wat er allemaal fout gaat en de lijst wordt steeds langer. Dat heen en weer praten gebeurt bij veel programma's, bij het journaal vind ik het nog meevallen.
Jeugdjournaal; wij keken het ook altijd met de kinderen... heerlijk.. rustig..., humoristisch... geweldig!

Marthy zei

Ben het helemaal met je eens.