Totaal aantal pageviews

dinsdag 5 juli 2022

Roodkapje

 Een tot nu toe onbekend Roodkapje:

Ik moest lachen toen ik dit kaartje zag. Deze Roodkap ziet er in mijn ogen niet uit alsof ze de kunsten van de wolf niet zou doorzien. Ik denk dat ze nergens intrapt. Ik denk ook dat ze getraind is en zich heel goed kan verdedigen. Ze zal ook haar grootmoeder verdedigen en de hulp van de jager niet nodig hebben. 
Maar je weet het nooit natuurlijk.
Dit is nr 279

Dit kaartje vind ik enigszins twijfelachtig, maar ja op de achterkant staat in het Russisch én in het Engels Little Red Riding Hood. De ontwerpster Irina Zenyuk zal het heus wel weten, toch? 


Een vreedzaam Roodkapje en een vreedzame wolf. Uit de Ukraïne! Ik stel me voor dat de wolf Rusland verbeeldt en Roodkapje Ukraïne. Was het maar zo. 

Mijn verzameling schiet echt op hè. Ik ben er van overtuigd dat ik de 300 wel ga halen en ik denk dat ik dan stop. 

17 opmerkingen:

Judy zei

Roodkapje in veel verschijningen! Die laatste zou wel mooi zijn, zo vredig.

izerina zei

Geweldig zoveel verschillende opvattingen van het sprookje

Sjoerd zei

langzaam maar zeker worden ze uiteraard ook zeldzamer.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Mooie boodschap van die laatste kaart.

Petra1945 zei

Waarom zou je stoppen? Laat ze maar komen... Zelfs als je niet (meer) actief op jacht gaat kan er nog best wat bij jou aanlanden.

Els04 zei

Zo indrukwekkend die verzameling van jou!

Elizabeth zei

Wat een verschillen!

Jolande zei

Wat zijn ze weer leuk!
Natuurlijk ga je de 300 halen, maar waarom zou je dan stoppen.
Mocht ik dan ooit nog eens hier een Capuchino Vermelho kaartje vinden, wil je die dan niet meer hebben?

Floor zei

Hahaha, bij de 300 ga je echt niet stoppen hoor. Misschien met zoeken, maar als je er één toegestuurd krijgt kan het zomaar 301 worden :-)
Ik vind de twijfelkaart best wel duidelijk.
Ze heeft een rood kapje op, en er staat een wolf.
De beren zijn gewoon een extraatje.

Kitty zei

Jij gaat echt niet stoppen hoor, écht niet!

Anoniem zei

Weer drie juweeltjes. En jij gaat echt niet stoppen, dat kun je ons. Niet aan doen hoor.
miekequilt

Emie zei

Wat zijn ze weer aandoenlijk, elk op zijn eigen manier. In tegenstelling tot de andere reageerders kan ik me wel voorstellen dat je wilt stoppen. Soms is iets gewoon klaar.

Hans zei

Roodkapje heeft vele gezichten, soms lopen ze echt nog rond. Hans

Josephine zei

Drie fraaie weer, vooral de onderste vind ik super mooi.
Tsja, dat zou wat zijn, vrede op aarde,

www.hetkeetjevanlien.com zei

Ahhh die zijn weer leuk!!!

Ferrara zei

Je verzameling is weer aangevuld met bijzondere exemplaren. Onlangs waren we in Hattem. Ik zag in een gidsje dat er in het Anton Pieck Museum een expositie over Roodkapje (Efteling) was geweest. Hup naar de museumwinkel in de hoop nog een kaart voor je te kunnen kopen. Helaas geen Roodkapje meer te vinden.

Anoniem zei

Maar wel erg lief. Dus toch bedankt. Bettie