Totaal aantal pageviews

zaterdag 30 juli 2022

Vermakeliljk

Nou ja, ik heb vakantie van de kunstgeschiedenis, maar dit laat ik nog net even zien. Een stilleven van Giuseppe Arcimboldo (1527-1593). 


Zo grappig: als je het omdraait zie je iets anders. Kijk:


Het zijn geen beste foto's, ik maakte ze toen ze op mijn laptop verschenen tijdens de les.  Maar je krijgt een beeld.  
Ik kende die Arcimboldo wel van zijn schilderijen van de vier seizoenen. Waarvan ik er hier twee laat zien, met dank aan Wikipedia. 
Dat omkeerschilderij had ik tot nu toe gemist


Vermakelijk noemde de docent dit. En dat is het ook! 

13 opmerkingen:

Sjoerd zei

Je hebt gelijk, heel leuk en knap geschilderd.

Judy zei

Ja, ontzettend leuk!

Iris Flavia zei

That is "fun" art, I love it.

izerina zei

Apart

Alet Venhuizen zei

Knap gedaan die omkeerschilderij!

miekequilt zei

Mooie schilderijen. Heeft hij dat omkeerschilderij echt omgekeerd geschilderd? Of gewoon geschilderd en toen omgekeerd?

Emie zei

Razend knap ook, je blijft kijken!

In de weer zei

Net als Mieke vroeg ik me dat ook af.
Maar hoe dan ook, schilderen kan ie !
Vermakelijk !

Ferrara zei

Ook vermakelijk om uit te vogelen wat er allemaal in verwerkt zit.

Jolande zei

Die schilderijen kende ik zowaar, vind ze inderdaad ook vermakelijk :-)

Ineke zei

Hey, dat is grappig, erg goed geschilderd!

Marthy zei

Heel leuk, al die groentetjes.

Josephine zei

Geweldig om dit te zien Bettie. Zelf denk ik dat Giuseppe Arcimboldo
tijdens het schilderen iets van een gezicht zag en dat hij dat bewust
verder is uit gaan werken om dit eindresultaat te verkrijgen.
De stijl van deze schilder is sowieso heel speciaal.
Op internet zag ik nog een exemplaar van zijn hand, The Fruit Basket
die ook omkeerbaar te bekijken is.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Fruit_Basket