Totaal aantal pageviews

vrijdag 1 juli 2022

De titels

Nou dat zijn ze. De titels van de liedjes van gisteren. 

Marischka is een danseres, ze komt uit verre landen. Haar lipjes rood, haar voetjes bloot, zo danst zij in het rond. Hoi!
Ik zag dat het niet Mariska is, maar Marischka. Heeft misschien nog wat met de Hongaarse opstand te maken en de kinderen die toen hier kwamen. Dénk ik. 

En in Elsje Fiederelsje is het niet Tingelinge pannekoek zoals ik altijd dacht, maar Pingelinge pannekoek.  Volgens het boekje dan hè. En nu zou het pannenkoek zijn.


En dan Oebele. Heel iets anders en erg hupsakee. Oebele werd uitgezonden tussn 1968 en 1972 en velen hebben er, zo blijkt uit de reacties, goede herinneringen aan. Ik ook. Ik keek al was ik net volwassen in 1972, toch nog graag naar kinderprogramma's. Klein stukje Oebele dan maar. 


13 opmerkingen:

Judy zei

Oké ik ken toch een paar liedjes van de illustraties. En Oebele, ik keek er ook altijd naar!

miekequilt zei

Ik ga eens kijken of ik het boekje nog heb. Wilde het laatst al opzoeken voor jou vanwege Roodkapje. En Oebele: ik weet zeker dat ik er naar keek, maar herinner me er niets meer van.

sjannesblog.com zei

Ik was fan van Willem en Wieteke!

Sjoerd zei

Leuk om al die muziek nog eens voorbij te zien komen. Mijn kinderen keken er ook met plezier naar.

Céline zei

Ik kende alleen Opa Bakkebaard, ik kom uit 1980.

conny's quilts en creaties zei

Leuk, ik ken toch al die kinderliedje nog. Er werd vroeger bij ons thuis veel gezongen bij de afwas of op reis in de auto. Dan kwamen ook de liedjes die je op school had geleerd voorbij.

Mevrouw W. zei

De enige die ik goed had, was Elsje Fiederelsje...

nicole orriens zei

Oh, Opa Bakkebaard! Ik heb meteen dat liedje in mijn hoofd. Opa Bakkebaard heeft een huisje, in dat huisje is het goed!

Lot zei

Oebele was meer in de tijd van mijn stuk jongere zus. Willem Nijholt vond ik altijd erg leuk en in Oebele was hij Koen en hebben we de kat naar hem genoemd.

Emie zei

Ik herkende alleen Mariska. Maar nu je het verklapt hebt, herken ik alle liedjes.

KnutzEls zei

Met die tekening kan ik het eens zijn. Zo'n fornuis past wel bij me. Maar dat eeuwige Elsje fiederelsje..... jasses

Kitty zei

Vier van de vijf, de vierde daar kwam ik later op! Alleen het herfstliedje wist ik niet. :)

Jolande zei

Zo leuk die tekeningen van Fiep bij de liedjes.
Dat liedje over de herfst ken ik niet, dus dat ga ik zo even opzoeken.