Totaal aantal pageviews

dinsdag 12 juli 2022

Letters

 


We hadden prachtig weer en een uitstekende overtocht. Ik stel me altijd voor dat ik op een cruise ben, niet dat ik dat ooit gedaan heb hoor,  maar ik stel het me voor. 
We hadden onze eigen fietsen mee en konden dus zo vanaf de boot naar het hotel fietsen. Dat was aan zee, dus even de bagage wegbrengen en hup meteen naar het strand. 


Kijk nou toch eens: allemaal letters in het zand. De eersten waren nog niet zo goed, dus ik dacht dat een kind met zand en van die plastic losse letters had zitten spelen. Maar dat was het niet. Kijk maar:


Letterlijk een spoor van letters. Teksten en leuk ook nog. 
Betrekking hebbend op Vlieland en het strand. 
Een auto die een spoor heeft getrokken met iets om de banden. Hoe dan ook erg leuk verzonnen. Bijv.:

Wat de diepste indruk maakt werd door water aangeraakt
Door geen mens gestoord neemt de zee het laatste woord

of

Leef op het ritme van de zee zonder het tikken van de tijd

of

Ik laad mijn hart vol Waddenzee
Een beetje stiekem zonder vragen
Ik neem een beetje Vlieland mee 
Zoveel als ik kan dragen


31 opmerkingen:

Judy zei

Wat leuk! "Ik laad mijn hart vol Waddenzee"... een prachtige zin. Ik blog ook over letters vandaag.

KnutzEls zei

Letterdag, ook bij mij letters om over te struikelen. Grappig.

Mevrouw W. zei

Mooi gedaan en wat een werk!

Sjoerd zei

Inderdaad een mooie manier om iets onder de aandacht te brengen

mar zei

We waren zaterdag in het Afie Nobelhuis in Egmond-Binnen. Zij heeft de hele rondleiding onder woorden gebracht en dat is ook te lezen. Dat heeft ze gedaan voordat ze er niet meer is. Ze is nu 85 jaar. Dit huis is een bezoek waard.

Bertiebo zei

Ik ga kijken hoor Marieke

Elizabeth zei

Letters vallen mij altijd op, nog meer dan beelden of voorwerpen. En ze blijven ook hangen, gek hè...
Bijzonder zo'n tekst in het zand, nog nooit gezien!

miekequilt zei

Dat zit om de rupsbanden van de wagens die mensen van en naar de boot brengen. Heel leuk om te zien als je erin zit.

Emie zei

Wat worden er fantastische dingen verzonnen: de zee neemt het laatste woord.

Jeanette Renting zei

P R A C H T I G, lijkt mij heerlijk om dat op het strand tegen te komen.

Kitty zei

Geweldig zeg om dat zomaar op het strand tegen te komen. Mooie dichtregels ook!

Els04 zei

mooi!

Ineke zei

Super mooie spreuken 👍☘️

biebkriebels zei

Zo'n boottochtje geeft altijd meteen een vakantiegevoel! Leuk creatief gedaan die letters in het zand.

Ferrara zei

Wat weer een bijzondere ervaring. Prachtige dichtregels.

schrijfselsvanmij zei

Mooi!

Anoniem zei

Mooi bedacht. Doet mij denken aan jaren terug, was in een parkfestivalletje in de buurt een 'lettermachine'. Die vormde, al rijdend letters, korte gedichten. Heel tijdelijk natuurlijk, maar ontroerend

Jolande zei

Ik heb nog nooit zoiets gezien, maar wat mooi en apart.

Miriam zei

Vooral de tijdelijkheid spreekt me aan.

In de weer zei

Oh wat is dat leuk !

sjannesblog.com zei

Prachtig mooi! Meteen in vakantiestemming!

Floor zei

Superleuk bedacht! Zo ben je nog druk op het strand :-)

conny's quilts en creaties zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
conny's quilts en creaties zei

Ze zitten ook om de banden van de vliehors-express. Een aanrader om mee naar de vliehors te gaan

Marthy zei

Leuk!

Hans zei

Inderdaad met de veerboot is het toch anders, een vakantie gevoel krijg je dan.
De teksten zijn wel goed gevonden en de manier van plaatsen ook, maakt een mens toch nieuwsgierig. Hans

Iris Flavia zei

What a fun idea!

Anoniem zei

Zo mooi, zo mooi Vlie. Na de zomerdrukte komen we weer.

Koffie Digitalix zei

Ik herinner mij dit van mijn weekend Vlieland. Leuk dat het nog steeds gebeurt (ik heb het over 2006 of zo...)

neis van Suze Sanders zei

Wat leuk om dit te zien en te lezen. Ik ben de bedenker van "Wat de diepste indruk maakt enz." en was daarmee de eerste winnaar. Ik mocht destijds zelf de eerste regel in het zand 'schrijven' met de Vliehors express. Het is geweldig dat de regels nog steeds te lezen zijn, samen met een hoop ander moois. (Albertien Klunder-Hof / Suze Sanders)

Bertiebo zei

Nou dat is helemaal leuk, deze reactie van een van de bedenkers. Dankjewel, Suze