Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 juni 2018

Breiwerk

Is dat nou niet meer een klusje voor de winter? Lekker warm, kaarsen aan en dan een beetje breien bij de open haard?
Ja, vast en zeker.

Maar ik brei nu, lekker buiten, in het zonnetje. Of 's avonds als er voetbal gekeken wordt. Zelfs in de auto.
Ik kocht deze wol ergens,  uit een bak buiten,  bij een wolwinkel. Zes knotten voor 5 euro.
Ik vond de kleuren zo leuk en het voelde ook heel lekker aan. Ik wilde een sjaal maken, of een col.
Deze zal mijn saaie winterjas behoorlijk opfleuren, denk ik zo.
Dus ik zocht een steek en begon: moedig voorwaarts.
En het werd niks, helemaal niks. Het was best een ingewikkeld patroon en het werd helemaal niet mooi. Ik had de hele handel al bijna in de hoek gesmeten toen ik ineens bedacht dat het te veel was. Ingewikkeld breien en dan met deze wol.
Toen probeerde ik een stukje recht, alleen maar recht en dat zag er goed uit. Deze wol heeft niks extra's nodig. Alleen maar recht.
De afwisseling in kleuren en de afwisseling in dikte van de draad is voldoende. Vind ik.
Lekker makkelijk. En fouten maak ik ook niet zo gauw met recht breien.
Dat is pas ontspannen.



24 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Wat een mooie wol! Heerlijk al die kleurtjes

Jolande zei

Dat ziet er hartstikke vrolijk uit, zal vast heel mooi staan op je saaie jas :-)

Els04 zei

mooi!

KnutzEls zei

Is hardstikke leuk, heeft inderdaad niks extra nodig. Leuke kleurtjes die bij heel veel passen.

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuke kleuren. En inderdaad, de kleuren doen het werk, ingewikkelde patronen leiden alleen maar af.

sjannesblog.com zei

Die wordt prachtig!

miekequilt zei

Wat een vrolijke kleuren. En met zo’n simpele steek is niks mis. Wordt een succes deze winter!!!

Sjoerd zei

Zal best wel mooi worden, ik zou daar het geduld niet voor hebben.

Neeltje zei

Goeie keus zo. Wordt prachtig!

Het lieve leven... zei

Eenvou siert Bettie...Ik houd ervan! En breien is altijd heerlijk...elk seizoen 👍🏻

Pippa's Hus zei

Mooi! Hij heeft inderdaad niets anders nodig. je kan vast niet wachten tot het winter is. ;-)) XX Esther

Emie zei

Heerlijk om weer eens te breien, bij mij gaat dat altijd in vlagen. Jij zit er alvast warmpjes bij.

Bertiebo zei

Hahaha, nou en of ik kan wachten

Anoniem zei

Geniet ervan Bertie. Zo om de vijf jaar krijg ik ook eens een breiwoede. Meestal wordt het niks, maar als de oprisping er is, moet ik eraan toegeven.
Mijn zus breit altijd, zomer en winter, soms aan vijf breiwerkjes tegelijk. Van poppenkleren tot dekens, van knuffels tot truien en jurken. Prachtig vind ik dat. Jouw breiwerkje wordt vast mooi, wat zeg ik, het is al mooi!

Elizabeth zei

Ja, helemaal waar...
Hoe drukker je garen, hoe rustiger je de steek kunt houden!
Soms heb je iets in je hoofd, en dan komt het helemaal niet tot z'n recht.
Ik heb het ook wel eens met kleding naaien gehad. Ook daar moet je stof hebben die past bij het model, of andersom.
Maar jij krijgt straks een superleuke en vrolijke sjaal!

Ivy zei

Vrolijke sjaal!
Ik neem me ook vaak voor weer eens iets te gaan breiden, haken of borduren, maar kan nooit iets nuttigs bedenken. Daarbij mag het ook niet al te moeilijk zijn, want ik ben niet bepaald een handwerk-stér.

Jeanette Renting zei

Goed idee, lekker gedachteloos breien.

Kitty zei

Ja, echt leuk. Het geeft zo een soort bouclé-effect.

Onliemie zei

Helemaal juist! Dit wordt mooi in alle eenvoud!

schrijfselsvanmij zei

Heerlijk handwerken in de zomer, dat doe ik ook :-)

Klara zei

Lekker warm zo'n groeiende wollensjaal op je benen. ;-) . Mooie vrolijke kleurtjes, succes!

Marthy zei

Meer zou ik niet kunnen dan dit maar ik vind het prachtig worden.

Alet Venhuizen zei

Schitterende kleuren! Meer hoeft het inderdaad niet te zijn!

Vlimbouter zei

Goed idee, een eenvoudige, vrolijke sjaal