Totaal aantal pageviews

donderdag 28 juni 2018

Winnen

Op de radio hoorde ik een man vertellen over een vriend die, 's avonds als de bel gaat, altijd denkt dat het Gaston wel zal zijn. Die van de Postcodeloterij.
Hij wéét dat het niet zo is, maar hij denkt het toch. Altijd!
Hier gaat het er iets anders aan toe. Mijn man zegt altijd dat hij die Gaston wel eens een routebeschrijving zal sturen, naar ons huis.
Maar hij doet het niet. Wel koopt hij met enige regelmaat eens staatslot. Stiekem. En dan hoopt hij dat hij juichend de trap af zal komen denderen, met het winnende lot in de hand.
De werkelijkheid is helaas anders. Heel anders.
Oh man wat zou ik het leuk vinden om een keer een flinke prijs te winnen.
We hebben het best hoor, het is gelukkig niet hard nodig of zo. Maar het idee is zo leuk.
En nu schijnt er een nieuwe loterij aan te komen. Eentje waarbij je geen geldbedrag kunt winnen, maar een beleving. Een ervaring. Bijvoorbeeld  een uitstap met vrienden, een reisje, dat soort dingen.
Precies wat mij nou altijd zo leuk lijkt. Ik zou echt liever een reisje winnen dan hetzelfde bedrag in geld.
Kon alleen niet verstaan hoe ze gaat heten, die nieuwe loterij. Maar er zal vast reclame worden gemaakt en dan ben ik er klaar voor hoor!!

Ps. Ik weet dat een mens zijn geld beter direct aan een goed doel kan geven. Ik weet dat de kans niet groot is dat mijn man echt de trap af komt rennen. En ja ik weet ook dat we, met het geld aan loterijen besteed, iets leuks hadden kunnen doen. Ik 'wéét het. 

14 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Een enkel zwakheidje moet kunnen, toch? Ha , ha

KnutzEls zei

De postcodeloterij gaf zoiets weg. Wij wonnen met 2 loten dus 2 daagjes weg. Binnenkort gaan we naar Hoorn/Medemblik/Enkhuizen (met schoonzus en zwager) en later nog een dag naar Utrecht. Maar een beetje sigaar uit Eigen doos is het wel, want bimna alle uitstapjes waren naar musea en die zijn met de MJK toch al voor niks. Maar winnen is leuk!

pourquoi pas ??? zei

Het leuke van meedoen is dat je lekker kan fantaseren.
Mijn man kregen een keer een beetje ruzie want hij zou als hij won zijn familie allemaal een bedrag geven, daar was ik het niet mee eens.
Haha. Ik moet er nog om lachen.
Ik zou het aan een goed doel geven wat met dieren te maken heeft, vindt hij weer onzin natuurlijk.
Maar dromen mag.
Ik doe zelf mee aan de giro/bankloterij en win heel vaak iets. Nu naar een dierentuin 4 pers. En ik mag in heel veel musea gratis.
Tuurlijk zou ik dat ook van het geld kunnen doen wat iedere maand van mijn rekening afgaat maar dan kan ik niet meer fantaseren en dat vind ik ook wel geld waar.

Judy zei

Haha, ik ben ook zo'n stiekeme staatslot koper. In mijn fantasie weet ik precies hoe ik mijn miljoen ga besteden. :)

Ivy zei

Wij doen automatisch mee met de Staatsloterij en winnen van tijd tot tijd een klein bedrag. Dromen elke maand opnieuw van een flinke prijs, maar vinden onszelf tegelijkertijd hebberig, want we hebben het helemaal niet nodig.

Els04 zei

Ik heb ook zo een man, die het af en toe niet kan laten :)

Pippa's Hus zei

Haha we weten het allemaal wel maar hoe leuk zo het zijn als.... eens... ooit.... Ik hoop met jullie mee hoor. XX Esther

Sjoerd zei

Wij spelen nergens in mee, dan loop je uiteraard wel het risico dat gaston bij de buren aanklopt.

Anoniem zei

Erover fantaseren op zich is gewoon leuk. WIj doen dat vaak... zo van... wat zou je doen met het huis als je wint. Of waar zou je naartoe gaan met zoveel geld? Aan wie of wat zou je geven? Met welke auto zou je rijden? Enz... Het is eindeloos die fantasie.

Marthy zei

Wij zijn echt helemaal niet rijk maar we hoeven niets te winnen, we kennen dat gevoel niet. We doen dus ook nergens aan mee.

Nietzomaarzooo zei

Een vriend van mij vond het fantaseren over de 'stel dat' al de prijs van zijn staatslot waard. Even wegdromen.
En ik hoef mijn dochter maar een paar woorden te zeggen (drive in garage) en ze fantaseert al helemaal over haar droomhuis, droomauto en die garage waar die auto in kan..

Ja, zoals hierboven ook al staat, die fantasie is eindeloos. Maar winnen doe ik zelden. En dan nog alleen de inleg.

De optelsom van de dag van de trekking moet wel uitkomen op een gunstig getal; dan doe ik mee. Dus ook niet elke trekking. Wat sowieso niet zo kunnen qua budget.

Mirjam zei

Ook hier is het van 'stel dat ik deze maand nou eens die klapper win'.
Ach ja, een mens mag toch wat te wensen houden?
Maar een loterij waarbij je een beleving kunt winnen lijkt me ook geweldig hoor.
Ik wens je een heel fijne avond,
liefs,
Mirjam

schrijfselsvanmij zei

Ik koop nooit een lot, dus hier komt echt nooit iemand huppelend de trap af met een winnend lot

Mrs. T. zei

Ik doe ook mee hoor. Want stel dat ... ;-)