Totaal aantal pageviews

zondag 10 juni 2018

Gezichtjes


Weer eentje van Ferrara. Een prachtige gevelsteen uit Antwerpen. Superleuk deze.
Zelf vond ik er ook een, tot mijn eigen verbazing.
Strikt genomen is dit geen gebruiksvoorwerp, maar ach, van hout maakt men gebruiksvoorwerpen, toch?

 Toen kwam er eentje van Stieneke, die over onze speurtochten had gelezen bij Jeanette

Het leuke is: ik zie hier geen gezichtje in. Ik heb hem gedraaid en honderd keer gekeken, ook met half dichtgeknepen ogen, ja echt dat help soms. Maar ik zie het niet. Jullie?
(Toen ik Stieneke meldde  dat ik het niet zag, gaf ze een paar aanwijzingen. Die ga ik natuurlijk ook plaatsen, maar eerst eens kijken of jullie het zien).

Mijn bijna-buurvrouw Kitty stuurde deze. Gezien op een FB verkoop-pagina. Een kleine chagrijn, vind ik. Niet Kitty, maar die schommel:

15 opmerkingen:

Anita Willems zei

Oh wat leuk zeg! Als ik gezichten in bomen zie, zet ik dat ook vaak op de foto.
Het vloerkleed zag ik eerst ook niet, maar later herkende ik een gezicht 'en profil'.

Sjoerd zei

Het eerste gezichtje wilde zich niet laten zien alhier. In de foto van Stieneke zie ik zelfs twee gezichten...

Bertiebo zei

Ja dat is gek. Ik zag hem eerst wel, toen niet. Heb hem weggehaald en opnieuw geplaatst. Benieuwd.

Ferrara zei

Ik zie ook twee gezichtjes in de foto van Stieneke. Eentje zelfs met wenkbrauwen.

Floor zei

Leuk al die gezichtjes. Het gezicht in de boom heeft zelfs echt haar (de takken)
Dat vloerkleed.... ik zie er twee gezichten in. Eén groot en een kleine met baard.
Zelf ben ik er nog niet één tegengekomen, maar ik let er ook niet echt op als ik buiten ben.

Anoniem zei

Ik zie twee gezichten in profiel in de donkere vlekken. De bovenste lijkt op een stripfiguur met een lang smal hoofd en lange neus + baard en borstelige wenkbrauwen. Die eronder heeft een groot rond hoofd en een bolle neus. Hij raakt het mager profieltje met zijn neus in de hals - net onder zijn baard.
Wanneer je kijkt met je ogen half dichtgeknepen, ga je het vaak sneller zien.

Nietzomaarzooo zei

Leuk!
Doet me denken aan die tekening van of een oude vrouw of een wulpse jonge vrouw. Inderdaad, knijp eens een oogje toe :)

Kitty zei

Het tweede gezicht in de koeienhuid zag ik niet direct, de eerste wel. 😊

Vlimbouter zei

Ik zie ook twee gezichten in de koeienhuid. Leuk!

juffrouw Ooievaar zei

De eerste twee zijn het leukste :)
Het duurde even, maar toen zag ik het ook bij foto drie
Groetjes Anita

Neeltje zei

Ik zie ze!

miekequilt zei

Ik zie niks in die koeienhuid. De eerste vind ik enig, en die boom is ook leuk.

Onliemie zei

In de koeienhuid zie ik een gezicht in profiel. Voorhoofd, dikke neus (wit en zwart) en daaronder de kin. En midden op de huid zie ik in profiel een kattenhoofdje. Maar misschien is dit wel helemaal niet wat de zender bedoelde? :-)

Alet Venhuizen zei

Ik moest even zoeken naar de tweede maar ja, inderdaad er zitten 2 gezichten in de koeienhuid. Leuk!

In de weer zei

Ja, in profiel zie ik twee gezichten. Alle twee in het donkere gedeelte. Rechtsboven vind ik net Jan Klaasen en de linker zou zomaar uit de strip Asterix en Obelix kunnen komen.