Totaal aantal pageviews

donderdag 7 juni 2018

Tassen...

Mijn kleindochter Noor houdt van tassen.
En bewijst daarmee dat ze niet voor niets naar mij genoemd is: Noor Bertie.
Want ik houd ook heel erg van tassen.
Noor kreeg deze van haar moeder en loopt er de hele dag mee te sjouwen.
Schaapje, haar knuffel,  moet er in, of ze gaat boodschappen doen en dan gaan er ijsjes in die ze eerst heeft afgerekend in haar winkeltje.  Of er zit een boek in dat ik vervolgens uit de tas moet halen om voor te lezen.
Er is ruimte genoeg en het is een tas die ik ook zo maar voor mezelf had kunnen aanschaffen.Vanwege die ruimte.
In een iets groter formaat natuurlijk, maar verder had het ding goed bij me gepast.

Ik heb al in geen jaren meer een echte tas gekocht;  dat was dan ook niet nodig, gezien de voorraad.
De laatste echte tas die ik kocht was eigenlijk ook de mooiste. Ik kocht hem voor mezelf toen ik een of ander diploma had gehaald, speciaal onderwijs geloof ik.
Het is een soort aktentas en ik dacht dat ik hem goed zou kunnen gebruiken.
Dat bleek niet juist. Papieren en boeken gingen er prima in hoor, maar ik had toch meer aan een tas waar mijn broodtrommeltje in paste en die ik over mijn schouder kon hangen.
Die aktentas gebruik ik dus niet meer.
Ik heb ook nog wel een paar handtassen, een stuk of zes.  En een clutch die goed paste bij mijn bruiloftsoutfit toen dochter trouwde. Maar daarna nooit meer gebruikt.
De laatste jaren gebruik ik vrijwel uitsluitend een zeer licht rugtasje. Het is me al gauw te zwaar.
Het tasje dat je op de volgend foto ziet (als je bent uitgekeken op onze tweelingkleindochters natuurlijk) heb ik al een half jaar en het wordt intensief gebruikt.
Ik kocht het in een museumwinkel. Toen ik daar laatst weer eens was, heb ik er voor de zekerheid nog eentje gekocht, met een ander motief.
Superlicht en heel sterk. Ik had er laatst drie literflessen bietensap in en twee biebboeken. Ging perfect en je snapt:  met bietensap zou ik echt geen enkel risico durven te nemen.

En Noor... die mag later alle tassen van haar oma erven. Bij dezen vastgelegd!

20 opmerkingen:

KnutzEls zei

Hihi, tassen. Die heb je nooit genoeg.

Onliemie zei

Haha,ik dacht dat je ook een ritje naar de kringloop ging maken
Maar aan Noor geven is natuurlijk een veel beter plan. Leuk hoe je jezelf herkent in je kleindochter!

Emie zei

Oh..die laatste foto! Wat schattig jullie met z'n drietjes. En wat grappig dat ze zó verschillend zijn, die meisjes.

Saralien zei

Super schattige foto's. En Noor: het staat zwart op wit nu, en ik ben getuige :-)

schrijfselsvanmij zei

Wat een leuke foto, jullie met z’n drietjes

Ineke Jonker zei

Waar doe je dan je portemonnee sleutels telefoon ed in?

sjannesblog.com zei

Zo pittig met dat tasje. En die museumtas van jou vind ik een goede tip. Ik heb vooral een praktische tas,waar mijn fototoestel in kan. Tik van mij.

pourquoi pas ??? zei

Wat schattig die foto´s. Ik zit met een glimlach.

Jeanette Renting zei

Geweldige tas voor/van je kleindochter.
Dochter en ik zijn ook dol op tassen, maar merken dat we voor steeds kleinere gaan.

Bertiebo zei

In die tas natuurlijk, haha. Onderin en een knap iemand die het eruit krijgt zonder dat ik het merk

Ferrara zei

Heerlijk tassen. Met het klimmen der jaren en fysieke problemen werden ze steeds kleiner en lichter in gewicht. Nu ga ik voor een kleine, lichte rugtas waar mijn kleine camera ook in moet kunnen.
Voor de gelegenheid zoals schouwburg, uitvaart enz. heb ik wat gekleder spul, maar wel lichtgewicht.
Wat lopen de kleintjes dapper naast Oma voort.

Els04 zei

tof!

Sjoerd zei

Haha, de kleintjes met oma op stap, heerlijk toch. Volgens mij is dat typisch een vrouwenmanie, handtassen verzamelen.

In de weer zei

Schitterend !!! Alledrie :-)

Ageeth Mooij zei

Ze staat er zo mooi met haar tas!
Heb jij met zo’n rugtasje geen last van de dunne bandjes? Bij mijn rugtas is het gewicht meer verdeeld met de brede banden. Ik krijg juist last van mijn nek en schouders met een rugtas.

Marthy zei

Echt lachen hoe eigenwijs ze daar staat met die tas en daarna aan het stappen is met het ding aan haar hand. Op die leeftijd zijn het net kleine kopieermachientjes zegt onze tweede zoon altijd.

Vlimbouter zei

Zo leuk, oma en kleindochter hand in hand allebei met een tas. En die foto van parmantige Noor die als een écht dametje haar tas vast houdt is geld waard.
Ik heb ook een lichtgewicht rugzakje dat ik heel vaak gebruik en dat altijd meegaat op reis. Het heeft het voordeel dat de rits aan de rugzijde zit. Te moeilijk voor pickpockets dus.

Anoniem zei

Prachtige foto van Noor met haar tas!

Marloeskreatief zei

Ha ha ik hoop dat ze ze dan ook leuk vind ,wat een lekkere grietjes

Nietzomaarzooo zei

Grappig je kleindochter met die tas.
Maar ook zonder tas zijn kleinkinderen grappig. En schattig. :)