Totaal aantal pageviews

dinsdag 5 juni 2018

Joan Baez

Gistermorgen... een foto in de krant. Een grote foto en nog wel in kleur. Ik keek en keek nog eens en dacht zou het ... zijn? Die ogen, dat klopt .
Ja hoor, dit is Joan Baez.
En dat was een zangeres waar ik meerdere lp's van had,  zo eind jaren zestig, begin jaren zeventig. Wat ziet ze er prachtig uit.
In een klap was ik terug op mijn kamer in Middelburg, waar ik mijn opleiding deed.
De pickup, mijn bed, een tafel met een stoel. Veel kussens en (toen al) veel boeken. Een oranje asbak en een poster van Che Guevara aan de muur. Veel thee (toen al), gedempt licht en kaarsen. Ook veel heel goedkope rode wijn. Zoete Spaanse.
Bob Dylan, Leonard Cohen, Boudewijn de Groot, Moustaki, Beatles, Simon&Garfunkel.
Sfeer. Wat een tijd was dat!!!
Joan is inmiddels zevenenzeventig en trad gisteren op in Carré. Als ik het had geweten had ik zeker overwogen om naar dat optreden te gaan. Zoals ik ook naar een van de laatste optredens van Leonard Cohen was en naar Paul Simon. Maar ja ik wist het niet. Jammer.
Ze kreeg een prima kritiek, had oud werk en nieuw werk gezongen en ik stel me voor dat bij sommige nummers het publiek zachtjes mee zong. Dat is altijd zo bij die oude meesters.
Ik heb haar na die periode  niet meer gevolgd, maar ik draaide nog lang haar platen.
Want als er iemand is blijven steken in de sixties ben ik dat. Ik hou nog steeds van die muziek. Beetje folk, rustig meestal en melodieus.
Daarom vandaag Joan:



Ik keek nog even verder en zag dat ze in februari 2019 weer optreedt in Carré. Ik ga op onderzoek. Hoewel ik er altijd wat moeite mee heb om zo lang van tevoren kaarten voor iets te bestellen. Voor wat dan ook. Nou we zullen zien.

19 opmerkingen:

Onliemie zei

Alsof je het over mijn studententijd hebt. Hier nog vaak heimwee naar die tijd en de studentenstad. Alleen de thee. Dat was in mijn geval liters koffie en Stella ,het bier van de stad, uiteraard ook. ;-) Dat je haar aan haar ogen herkende!

Ageeth Mooij zei

Mooie herinneringen! Een concert om lang naar uit te kijken.

miekequilt zei

Ik zou haar niet herkend hebben, maar haar stem waarschijnlijk wel. Ook hier nog volop jaren 70 muziek. Heerlijke tijd, fijne jeugd en mooie muziek. Paul Simon is nu in Nederland. Lijkt me ook leuk om heen te gaan. Want als we nu niet gaan, weet je niet of ze later nog eens terugkomen. Was je ook fan van Randy Newman trouwens? Ik wel. Wat een stem. Had kaartjes vorig jaar, maar hij moest afzeggen. Zo jammer.

Vlimbouter zei

Mijn studententijd was eind jaren 70, maar ik luisterde naar exact dezelfde muziek en dronk ook goedkope wijn. Nostalgie...je bracht me terug even naar de tijd van toen. Heerlijk!

izerina zei

Sommige artiesten houden een mooie volle stem. Anderen helaas niet. Dan voel ik me triest,als ik hen hoor.

Lot zei

Kort geleden haar CD Celebrations gekocht. Ze zingt er samen met veel artiesten ter ere van haar 75e verjaardag. Heerlijk luisteren.

'Herinneringen uit mijn jeugd dus ook en we wisten niet goed hoe haar naam uit te spreken.

Klara zei

Nog altijd fan van! Bob Dylan ook, maar die hoor ik toch liever op CD. Hou me op de hoogte!

Sjoerd zei

Che Guevara was ook hier favoriet, net als de groepen die je noemt. Ik vond het een heerlijke tijd, uren discussiëren, niks geen PC of tablet, niks geen telefoon... Alleen je vrienden en vriendinnen.

Floor zei

Ach ja, die goede oude tijd van de jaren 60.... zucht... konden we maar een dagje terug (of langer)

Floor zei

Heb net gekeken, maar volgens de kaartverkoop komt ze nog in verschillende landen haar afscheid concert geven, maar niet meer in Nederland.
Waar heb jij dat dan gezien?

Bertiebo zei

Het stond in de krant. En het klopt. Februari 2019, in Carre

Bertiebo zei

Er zijn nog kaarten maar niet heel veel meer

Ferrara zei

Those were the days.

Bertiebo zei

Hahaha, dat weet ik nog steeds niet

In de weer zei

Jou platenlijstje is ook ons platenlijstje. Trouwens we hebben al onze L.P’s nog en gelukkig ook nog een pickup.

Marloeskreatief zei

Stuk van herkenning ,super leuk

Marthy zei

Mooi om weer eens te horen. Wat was dat toch een prachtige tijd.

Floor zei

Heb het gevonden hoor! Heb het doorgegeven aan een vriend en hij heeft gelijk kaarten besteld!
Groetjes,
Floor

Nietzomaarzooo zei

Wat leuk dat ze nog optreedt. Lijkt me een hele leuke lange periode voorpret. Paul Simon heb ik in 2012 in de Ziggo Dome gehoord. Superconcert. Wel ergens helemaal bovenin, dus hij leek nog kleiner :)