Totaal aantal pageviews

zondag 3 juni 2018

Scones

Trouwe lezers weten dat wij dol zijn op London.
Ik ben er echt vaak geweest.
Ik was er alleen,  met vriendinnen, met mijn moeder, met mijn dochter en het vaakst met mijn man die dezelfde liefde voor de stad koestert.
Yes, yes, binnenkort gaan we weer. En nog wel op onze trouwdag.  Kanniewachten
Ik denk dat we zowat alle keren dat we daar waren,  scones hebben gegeten.
Dat varieerde van heel dure, in een high tea met alles er op en er aan, tot heel goedkope met niks, die ook meestal erg lekker waren.

En alle keren nam ik me voor om zelf scones te gaan maken, gewoon thuis.
Ik nam het me voor, maar deed het niet. 
Een paar weken geleden was ik bij Dille & Kamille.
Het is goed voor mijn portemonnee dat wij die winkel niet hebben in Hoorn, want je ziet er altijd wel wat. Maar als ik dus ergens ben waar wél een Dille is, dan moet ik er gewoon even kijken.
Deze keer kocht ik een pak mix voor scones + een pot Lemon Curd.
Ik weet dat ik het heel goed zelf zou kunnen maken. Lemon curd héb ik ook vaak gemaakt. Maar gemak dient de mens en nu heb ik het in ieder geval gedaan.
Het was makkelijk. Er hoefde alleen boter en melk en een beetje citroensap bij de mix. En wat geklutst ei er over heen.


We waren zo nieuwsgierig en ongeduldig dat we meteen gingen proeven.
Mwah, dat viel een beetje tegen.
Maar de volgende dag viel het niet tegen en waren ze werkelijk voortreffelijk. Een dagje laten liggen dus.  Ik was tamelijk proud.
En nu er niks moeilijks aan blijkt te zijn,  heb ik gewoon het  recept opgezocht dat ik al heel lang had klaarliggen.
Ik ga het vaker doen, Dat is zeker. Die lemon curd is nog lang niet op!

Ps: Dit heeft er niet zoveel mee te maken hoor, maar ken je die mop van de bloem? Nee? Die is in het Engels nog flower!

20 opmerkingen:

izerina zei

Dat klinkt lekker. Echt gaan bakken dus.

KnutzEls zei

Hmmm, scones met aardbeienjam en clotted cream. En Londen ligt zo dichtbij nu. Maar 3 uurtjes met de trein..

Ageeth Mooij zei

Hahaha! Een collega had ook eens heerlijke scones gebakken en bekende dat zij een pak mix voor scones gebruikt had. Ik vind ze naturel lekker met echte clotted cream.

Sjoerd zei

Ach, het begin is er, alleen heb je straks een reden minder om naar London te gaan...

Wieneke zei

Scones and muffins.... jammie. Persoonlijk zie ik er dan graag zelfgemaakte aardbeienjam op :-)

schrijfselsvanmij zei

Mopje is leuk :-)

Kitty zei

Whahaha, flow hoor! En de clotted cream? Had je die gevonden? Volgens mij hebben ze die bij AH en anders bij Gumbleton's. Maar een mengsel van slagroom en mascarpone is ook lekker hoor.
Ik heb een aantal keren zelf geprobeerd scones te bakken, van een recept. Die lukten dus niet. Tot ik een keer bij Xenos een mix zag en die waren uit de kunst. Helaas daarna die mix nooit meer teruggezien. :(

Ria A.-S. zei

Haha, leuk mopje! Ik denk al heel lang aan scones en clotted cream, nu ga ik het proberen!

Bernardine zei

Ja, nog 6 weken dan ga ik ook naar Londen!
Heb je nog een tip om scones te eten daar? ;)

Bertiebo zei

Dat geeft niks hoor, want dan heb ik er nog wel honderd over!!

Bertiebo zei

I know... heerlijk met clotted cream en aardbeienjam, maar dat wilde ik juist niet vanwege de lijn.

Anoniem zei

Ze zien er heerlijk uit en zelfs het bordje past erbij!

miekequilt zei

Heerlijk, naar Londen. Die stad betekent voor jullie net zoveel als Parijs voor ons, dus ik begrijp dat jullie een fijne tijd daar gaan hebben. Veel plezier!!

Nietzomaarzooo zei

Leuk!
Moet meteen aan al die Engelse Bakprogramma's denken. Zulke heerlijke dingen maken ze daar altijd. En grappig dat de scones de dag erna beter smaakten.

Mrs. T. zei

Hahahaha, die mop!

Marthy zei

Lekker!

In de weer zei

Haha, kende het mopje al, van onze kleinkinderen. Blijft leuk !

Els04 zei

zalig!

juffrouw Ooievaar zei

Mmm ik vind ze ook zoooo lekker :)
Leuk dat je ze nu ook zelf maakt, volgens mij is dat wel vaker dat je iets een dagje moet laten staan, niet makkelijk natuurlijk ;)
Ja de winkels van Dille en Kamille zijn heel leuk, maar net wat je zegt,, het is beter als je de winkel niet in je eigen stad hebt, beter voor je portemonnee. Groetjes en een fijne week, Anita

sjannesblog.com zei

Ook ik word altijd een Dille & Kamille winkel ingetrokken en geen bezoek aan Engeland wordt overgeslagen zonder het eten van scones met clothed cream, maar het zelf maken zie ik me nog niet doen. Leuk vooruitzicht dat er weer een bezoekje aan Londen op de rol staat.