Totaal aantal pageviews

zaterdag 10 oktober 2020

Nomen est Omen

Als je Marloes Hoorn heet, dus als je achternaam Hoorn is, ja dan wordt je brief er vast uitgepikt als je solliciteert bij de gemeente Hoorn.

Marga, wakker als altijd, stuurde er weer eens een paar tegelijk:
In 2Vandaag ging het over de theoloog Anton ten Klooster.  
En daar was ook Dhr. Nagtegaal aan het woord. Als woordvoerder van de Vogelbescherming. 
In BinnensteBuiten zag zij Edwin Florés, tuinder en wildplukker. 
 
Marga en ik bespraken nog even of de basgitarist van Direct, Bas van Wageningen ook in het rijtje thuis hoort. We vonden allebei van niet, maar leuk is het wel.  
 
Tenslotte nog deze, ook van Marga: 'Vanmorgen op NOS Radio 1 Journaal: Mevr. Dooiens, die een sarcofaag onderzoekt en restaureert. Ben helaas vergeten welke sarcofaag en waar'.
Maakt niet uit welke sarcofaag Marga, het gaat hier om de naam! Dankjewel!

20 opmerkingen:

Miriam zei

Elke keer als ik zo'n vermakelijk berichtje lees op jouw blog, denk ik weer aan Jan Schep "schooltuinmeester" (eigenlijk Educatief Medewerker) bij het de Roos schooltuin in Amsterdam.

Bertiebo zei

Die is dan ook wel erg leuk, Miriam

KnutzEls zei

De andere sollicitanten hadden geen schijn van kans.

klaproos zei

superleuk weer bertie :-)

Mormorsweb.blogspot.com zei

Hier een busbedrijf dat Koets heet

Sjoerd zei

Ze zijn weer mooi...

Firma Fluitekruid zei

Ik vond rolstoelfabrikant Beenhakker altijd wel een aardige.

schrijfselsvanmij zei

Ja leuk :-)

Iris Flavia zei

My name translated is Emperor and I had a boss named King. And my parents had an employee called Pope. We were "sad" when she married and lost that name, customers were often confused 😀

s.c zei

Kende ooit een tandarts op de Middenweg in Amsterdam en die heette Jamin.
Wat te denken van de voormalige directeur van de Kunstnijverheidsschool (nu Rietveldacademie) die Vis heette en opgebeld werd door een meneer Visser en heel adrem zei " dan hebt U nu de goede aan de haak".

Nietzomaarzooo zei

Hier hou ik nou van. Dank je!

Kitty zei

Dat ik Marloes nou nooit aan je heb doorgegeven... ze was nota bene een collega van me, hahaha. Ze zijn weer leuk Bettie!

Ferrara zei

Weer opmerkzaam werk!

Judy zei

Hartstikke leuk weer!

sjannesblog.com zei

Leuk!

Marthy zei

Leuk.

mirjam kakelbont zei

Dat over die sarcofaag heb ik ook gelezen. Een exemplaar van zandsteen; zeer de moeite waard maar niet zo leuk als jouw "naamvallen." Geweldig! Die andere sollicitanten in Hoorn konden het wel vergeten, haha.

Jolande zei

Echt hele leuke vondsten weer.

blauwruitje zei

geweldig weer!

Stofsierlijk zei

In mijn straat woonde een arts die het te Worst. Als hij de telefoon opnam zei hij altijd: met worst.