Totaal aantal pageviews

woensdag 21 oktober 2020

In onze kliko

Ik heb een ontzettende hekel aan die tekstborden die je een tijdje geleden overal tegenkwam, in huizen en tuinen, met teksten als:

In ons huis:
houden we van elkaar, maken we plezier, knuffelen we vaak, zijn we eerlijk, doen we ons best, zeggen we sorry.
In onze tuin: gingen we dagdromen en barbecueën en relaxen en praten en luisteren naar de vogels. 
 
Enzovoorts, enz. 
 
Ik kan er gewoon niet tegen, tegen zo'n bord. En altijd met al die verschillende letter-typen en meestal op nep-hout.  Waarom ik er niet tegen kan weet ik ook niet hoor. En als iemand er wel plezier aan beleeft is dat prima natuurlijk. 

Maar gisteren moest ik wel echt lachen, toen ik dit zag: 

Nu rest mij de prangende vraag of dit spottend bedoeld is, of toch niet.  De tekst klopt niet helemaal, maar dat is op die huis/tuinborden ook wel eens het geval. Ik weet het niet. Nah, maakt ook niet uit.

27 opmerkingen:

izerina zei

Heel apart. Milieuvriendelijke mensen?

Nietzomaarzooo zei

Hoop inderdaad sarcastisch bedoeld. Heb ook een enorme hekel aan dat soort borden. Of gebruiksvoorwerpen waarop staat wat het is.

madelief zei

of de hype met de letters home; alsof je anders niet weet waar je huis is?!

KnutzEls zei

Hij is in ieder geval goed herkenbaar. Nou maar hopen dat de buren hun kliko niet ook beplakken 😂😂

Judy zei

Ik hou ook niet zo van die teksten als decoratie in je huis. Maar dit vind ik wel erg leuk. Fleurt dat saaie grijs een beetje op.

pourquoi pas ??? zei

Ik heb ook een hekel aan borden van die "volmaakte" gezinnetjes en dan bij iedereen dezelfde. Fantaseer vaak om een eigen bord te maken met de waarheid. ;-)

Emie zei

Deze is vast ironisch bedoeld ( hoop ik).

Purperpolletje zei

Zo leuk! Helemaal met je eens.

Floor zei

Wel grappig. Lijkt me dat je zo'n sticker bij de Gemeente kon bestellen?
Denk dat ze hopen dat mensen hun afval op deze manier netjes gaan scheiden.

Kitty zei

Had je niet al bijna je rode pen gepakt? ;P

Bertiebo zei

Ja

Bertiebo zei

Ja dat laatste is ook vrij ernstig. Ik had zelf ooit een bord waarop stond oliebollen. Ik breek bijna nooit iets, maar dat bord is gebroken, heel gek

sjannesblog.com zei

Niet nodig al die teksten. Ik bedenk er zelf wel iets bij.

Griemmank zei

Ik zie wel eens van die houten dingen in vensterbanken staan. Tekst: home. Misschien weten die mensen anders hun huis niet te vinden :-)

Wat ik weer wel zinvol vind: aan de zijkant van de kliko het verbodsbord 'niet harder dan 30 km' plakken. In ons dorpje verschijnen die aan de lopende band. Misschien helpt het.

biebkriebels zei

Ik zie ze niet zo veel hier die teksten, lijkt me vrij overbodig al die dingen te benoemen.

Sjoerd zei

Als men zich daar ook aan houdt vind ik het prima...

miekequilt zei

Ik erger me er groen en geel aan. En het begin van deze tekst moet je eigenlijk bij iedere zin lezen. En dan klopt er niks van. Vreselijk.
Ik herinner het me zelfs van vroeger, toen ik hielp met het maken van een clubblad: Weet u dat........ en dan kwamen er zinnen die absoluut niet pasten. Haha, een frustratie van 50 jaar komt ineens boven , Bertie.

schrijfselsvanmij zei

De lol van al die teksten heb ik nooit ingezien

klaproos zei

whaahah ja wel hé, ze zijn wel erg overdreven die borden mja.. een mens doet wattie wil,

de kliko vind ik geweldig :-)

Els04 zei

hahahaha

Firma Fluitekruid zei

Ja, die teksten, vreselijk. Je heb ook van die borden in de straat; 'In deze wijk groeten wij elkaar, gooien wij geen afval op de grond, etc'. Een vriend van mij die in zo'n wijk kwam wonen zei bij het zien van dat bord: 'Dat maken we zelf wel uit!' En hij zei er venijnig achteraan: 'Zo'n bord is wel handig om tegenaan te pissen als je een keer nodig moet.' Ik kwam niet meer bij. Hij heeft dat overigens nooit gedaan hoor, het is een keurige man verder. :-)

Ferrara zei

Ben ook geen fan van 'gezelligheidsbordjes'. Maar ja smaken verschillen.

Marthy zei

Hier zie ik die teksten nooit maar ik kom weinig of nooit in de nieuwbouw waar ze misschien wel staan of hangen. Voor mij hoeft al die namaakzooi niet, hup die vuilbak in.

Mrs. T. zei

Wel grappig, maar zorg er dan minstens voor dat het tekstueel klopt ... ;-)

Anoniem zei

Helemaal met je eens! Vreselijk, die "braak" borden! Sorry!! ^^

Marleen zei

Wel handig om je eigen kliko te herkennen. Verder zijn het teksten van 13 in een dozijn.

lien zei

Haha nog nooit ergens gezien, wel origineel!