Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 oktober 2020

Roodkapje

Kijk, deze kaarten. De eerste kwam gisteren met de post. 
Gekregen van Marijke, een blogvolgster die ik helemaal niet ken.
Dat is toch echt wel superleuk hè. 
Marijke schrijft dat het eigenlijk een gefotografeerde onderzetter is. Ze vond de afbeelding zo leuk dat ze haar wilde sturen. De onderzetter kwam uit Frankrijk.  
'Zo zie je maar hoe via Roodkapje de hele wereld bij je op de deurmat valt'. En ja dat is zo. Het is een geweldig leuke kaart geworden.
Lieve Marijke, dankjewel en ook voor de complimentjes over mijn blog. 
De kaart ondertussen,  is nummer 205.
Wie had dat gedacht? Ik niet in ieder geval!
 
En dan was daar nog Mieke. Mieke ken ik trouwens ook niet in het echte leven. 
Maar dat voelt  anders, want Mieke heeft een blog dat ik altijd lees en waar ik veel plezier aan beleef en schriftelijk en per post hebben we al heel vaak contact met elkaar gehad. 
Nou Mieke dus, die toonde even tussendoor een schattig Roodkapje in kruissteek.
Zij had een ring liggen en borduurde daar Roodkapje in. 
Ik kan niet tippen aan Miekes vaardigheden op verschillende gebieden hoor, zij maakt echt de prachtigste dingen. Maar een Roodkapje in kruissteekjes, dat kan ik wel. Ik was net bezig met een merklapje in kruissteek.
Daar kon nog wel een stukje stof vanaf en ik was al bezig met rood. Dezelfde avond was dit Roodkapje af. En maakte ik er een kaart van. Ik zie nu dat de kaart nogal scheef lijkt, maar in het echt is-ie recht. Komt door het bijsnijden.  Hoe dan ook, dit Roodkapje  mag ook in mijn verzameling.
Nummer 206

24 opmerkingen:

Nietzomaarzooo zei

Dat zijn weer 2 hele bijzondere kaarten.

Elizabeth zei

Wat een leuke verzameling heb je inmiddels. Gaaf dat mensen internationaal meelezen en dan iets sturen!
Ik zag het borduurwerkje ook bij Mieke. Wat leuk dat je er nu een kaart van hebt gemaakt.
Fijn weekend!

nicole orriens zei

Wat een prachtige kaarten zijn het! En wat superleuk weer dat mensen je die toesturen : )

Emie zei

Wat leuk dat je er zelf een borduurde, die is echt schattig. Het is een soort kruisbestuiving in de blogwereld.

Sjoerd zei

leuk toch, ik had al voorspeld dat het naar de 250 toe zou gaan...

Bertiebo zei

Ja kruissteekbestuiving

Bertiebo zei

Nog 44 te gaan dan, Sjoerd. Dat lijkt niet mogelijk

Iris Flavia zei

That is the best mail, is it. Did you know we have Rotkäppchen-sparkling wine here?

Kitty zei

Het blijft maar doorgaan he, onvoorstelbaar dat het er al zo veel zijn!
Misschien wil iemand die de Rotkäppchen bubbels van Iris Flavia drinkt wel een etiket losweken en er een kaart van maken... ;)

Ferrara zei

Telkens weer spannend hoe Roodkapje er nu weer uitziet. Ik vind de variaties reuze leuk.

mar zei

Leuk, Roodkapje in kruissteek.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

nummer 206 alweer!
Wat een gave verzameling moet dat zijn.
Ben ook steeds voor je aan het koekeloeren.

heb nog steeds dat chocolaatje met de roodkapje afbeelding er op voor je liggen.
Maar ja... wat is je adres?

groetjes!
Marlou

izerina zei

Bijzonder,dat je nog steeds andere Roodkapjes kunt vinden/krijgen

miekequilt zei

Wat goed dat je Roodkapje zonder patroon kon borduren. En dank je wel voor je lieve woorden. Ik hoop je ooit eens in het echt te ontmoeten.

biebkriebels zei

Dat er zoveel roodkapjes bestaan, verbazingwekkend!

Judy zei

Leuk, leuk, leuk!

In de weer zei

Mooi, zo’n geborduurd Roodkapje.
Is dit je eerste die geborduurd is ?

Bertiebo zei

Nee, een van de eerste kaarten was geborduurd en kwam uit Rusland

sjannesblog.com zei

Het is onderhand gewoon indrukwekkend je verzameling.

Marleen zei

De Roodkapje in kruissteekjes is superleuk.

blauwruitje zei

Wat een verzameling heb je al. Ik vind die geborduurde een leukertje.

Marthy zei

Ik vind het al knap dat jij zomaar een Roodkapje kan borduren.

memvan7 zei

In De Standaard (krant in België) gaat de cartoon van vandaag over de wolf die is doodgereden. Op het plaatje wordt er door de politie een auto aangehouden met een roodkapje aan het stuur. Google maar eens

Jolande zei

Dat zijn weer mooie aanwinsten voor je verzameling.
Die 250 gaan er vast wel komen, misschien dat het door corona wat langer zal duren, maar ze komen er wel.