Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 oktober 2020

Wat bloeit er nog veel!

 

Wat bloeit er nog veel. Overal waar we langs wandelen of fietsen en in onze eigen tuin. Alsof het nooit meer op zal houden.Ik denk wel dat ik er misschien meer op let dan in andere jaren. Want het zal echt niet heel anders zijn. 
In deze ongewone wereld is dat  in ieder geval nog gewoon en tegelijk bijzonder. En mooi!
 

Gisteren onderweg heb ik nog heel wat zaadjes verzameld.  Echt, er is zo veel. De foto's zijn allemaal van deze week.
Onze eigen geraniums (jaaaaha, ik weet dat ze zo niet heten) hadden ook een uitzonderlijk jaar. Ze zijn overgebleven van vorig jaar, sommige zelfs van het jaar daarvoor. Ze zijn verzorgd en vertroeteld door mijn man. Af en toe bij kou in het schuurtje geplaatst en tsjonge, wat hebben we er plezier van gehad. En nog. Ze barsten nog van de knoppen!



 

 



18 opmerkingen:

izerina zei

Ja bloemen zijn er,maar het laatste restje bramen is niets meer met deze temperaturen en regen

Sjoerd zei

Mijn pelargoniums zijn ook aan hun tweede jaar toe, en die hebben gewoon buiten overwintert. Weliswaar beschut, maar ze hebben het overleefd.

Els04 zei

mooi hé!

mar zei

Ja zeker opvallend wat er allemaal nog bloeit.

Iris Flavia zei

Very beautiful! Here, too, are still flowers to be found, so nice!

KnutzEls zei

Het lijkt hier ook wel of alles nog even bloeien wil. Mooi meegenomen in deze rare tijd!

biebkriebels zei

Je hebt een mooi bloeiende tuin.

Lot zei

Ik had 4 maanden gelden een Begonia Bonfire bij een kraampje langs de weg voor 2 euro gekocht. Die is het succes van het jaar, is enorm gegroeid en nog heel mooi rood.

Kitty zei

Wat staat het er nog mooi bij! Wij zijn wat minder vertroetelig en dat is in de tuin te merken. ;)

Nietzomaarzooo zei

Je moet er ook maar oog voor hebben. Mooi inderdaad. Ga mijn geraniums binnenhalen zodra er vorst aan de grond wordt voorspeld. Kijken of ze nog een jaartje overleven.

nicole orriens zei

Prachtig! Bij mij in de tuin is gelukkig ook nog kleur en fleur.

Judy zei

Wat is dat opbeurend zoveel bloemen nog nu! Ik heb mijn 'geranium' weggedaan, maar ik had hem dus over kunnen houden. Nou ja, volgende keer dan maar.

sjannesblog.com zei

Het was me ook opgevallen, dat er nog zoveel bloeit, maar of het meer is dan anders durf ik niet te zeggen. Nooit eerder zo opgelet.

Marleen zei

Je man heeft echt groene vingers! Wat een bloemen zitten er nog in.

Marthy zei

Net, een beetje laat, mijn blog klaar waar ik ook zoveel bloeiends zag tijdens mijn wandeling. Fijn dat de natuur ons dat geeft, hebben we nodig in deze moeilijke tijd.

Emie zei

Leuk he om zoveel plezier van een geranium te kunnen hebben!

Floor zei

Fijn hè, dat er nog zoveel bloeit. Ook in de winter zie je soms van die dappere bloeiers.
Zal ook een proberen om mijn Geranium over te houden, vooral één die ik heel mooi vind.

Ageeth Mooij zei

Ze zijn prachtig en fijn dat je er ook zo van geniet!