Totaal aantal pageviews

donderdag 15 oktober 2020

Eenhoorn

 Jaren geleden, liet ik een keer dit schilderij zien, hier. 

Het is van Paulus Potter en het hing toen in het Rijksmuseum,  waar ik het fotografeerde. 
Mijn plan was toen om vaker iets met een eenhoorn te laten zien. Omdat ik in Hoorn woon, omdat de eenhoorn een symbool voor Hoorn is en omdat in het boek Het Witte Paardje, mijn lievelingskinderboek,  een eenhoorn een hoofdrol speelt. Sprookjesachtig, zo'n eenhoorn. 
Vlak daarna werd de eenhoorn ineens erg populair en dat is geloof ik nog niet veranderd. 
Gisteren hadden we tuinbezoek van onze twee jongste kleindochters Noor en Jet (en van hun moeder natuurlijk). En kijk, Noor arriveerde gemaskerd:


Ze zijn zo leuk, die twee. Ik heb ze gisteren zelfs nog voorgelezen. Ik heb ze altijd veel voorgelezen, dan zat ik lekker op de bank met een arm om allebei heen en dan genoten we alle drie. 
Nu ook hoor, trouwens. Want als ik even op keek van het boek zag ik twee van die schattige smoeltjes, ingespannen luisteren. Topdag!



 

21 opmerkingen:

KnutzEls zei

Jouw foto is wel een mooie illustratie van deze tijd. Tuinvoorleesmiddag, dat zullen Jet en Noor zich later vast herinneren van deze tijd.

Mevrouw W. zei

Mijn nichtje vertelde dat haar dochtertje op vakantie gaat unicornen met het animatieteam. We zullen wel horen/zien wat het geworden is.
Oostburg is ook een eenhoornstad.

Sjoerd zei

Die twee beeldjes op dat muurtje luisteren gezellig mee...

Kitty zei

Durven jullie een ‘gewoon’ bezoek nog steeds niet aan Bettie?
Tuinvoorlezen vind ik trouwens wel een leuk idee hoor! Ziet er gezellig uit.

Emie zei

Wat een lieve foto!

klaproos zei

wat lief die foto bettie,
ja voorlezen heb ik vroeger ook veel gedaan aan de kindjes van mijn oppasadressen heb er nog verschillende boeken van staan :-)

Judy zei

Wat leuk, voorlezen in de tuin. Met zo'n aandachtig publiek. Ook op het muurtje.

Nietzomaarzooo zei

Ziet er heel gezellig uit. Jaren later herinneren jullie je nog dat dit Corona-voorlezen was.

Anoniem zei

Mooie tuin heb je en wat een goed idee om voor te lezen in je tuin.

biebkriebels zei

Wat fijn om ze weer even in het echt te zien! Het zijn toch rare tijden dat alles zo anders moet gaan...

Jolande zei

Wat een schattig eenhoorntje kreeg je op visite.
Ik hoop voor jullie dat het de komende winter goed weer zal zijn voor nog veel van dit soort mooie momenten.

Els04 zei

Wat een tof idee, het tuin voorlezen!!!

guusje zei

Ach wat schattig. Wat ben je toch een leuke oma.
En ....wij hebben nu ook zo'n groene plastic waterton. Had liever een houten gehad, maar ja je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Gratis op punten van Vattenfall.

miekequilt zei

Wat een prachtig schilderij. Kan ik echt van genieten. Eenhoorns en zeemeerminnen zij in bij meisjes. Ik vind het wel lief.

Ferrara zei

Enig stel en zo aandachtig luisterend naar oma. Over eenhoorns heb ik het hier al eens gehad. Er zijn ook mooie kaarten van.

In de weer zei

Een mooi tafereel.
Ja je moet er wat van maken en dat doen jullie. Chapeau Bettie !

Iris Flavia zei

Oh, that´s such a cute age, enjoy, it´s over so soon...

Floor zei

Gezellig zo'n voorleesuurtje in de tuin. Gelukkig was het vandaag droog.
Maar kleine kinderen mag je toch wel knuffelen? Zover ik weet mag dat tot 12 jaar.
Dit is natuurlijk ook heel spannend.

Marthy zei

Wat een heerlijk smoeltje onder dat masker. Ja eenhoorns zijn populair, vooral bij meisjes.

Marleen zei

Dat is veel waard, zo’n voorleesuurtje. Voor alledrie!

Katrien zei

Zo is bij opa en oma op visite gaan toch een voorleesfeestje.