Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 oktober 2020

Nomen est Omen

Hier zit nog een klein verhaaltje aan vast. Jeanne van Sjannes blog, stuurde deze foto. Maar die stuurde ze tegelijk met een paar foto's van gezichtjes. Ik begreep er he-le-maal niks van. Heb de halve dag zitten turen en nadenken, maar met de beste wil van de wereld zag ik geen gezichtje. Mijn man ook niet.
Tot ik Jeanne meldde dat ik echt geen gezichtje zag, dat ik de foto toch zou plaatsen in die rubriek, in de hoop dat jullie,  lezers,  het wel zouden zien. Toen pas werd mij duidelijk dat deze foto in déze rubriek thuis hoorde. En niet bij de gezichtjes.  Lekker slim hè.
 
En nog zoiets slims. Tijdens onze fietstochten hier in de polders kan het bijna niet anders dan dat je stuit op Jan Adriaanszoon Leeghwater. De beroemde waterbouwkundige die een groot aandeel had in de droogmakerijen. Leeghwater. O ja... tuurlijk. Pas deze week drong het tot me door! 


Weer eentje van Marga:

'Gisteren bij !Vandaag een interview over de  Brexit-deal, met Pim Visser, van visserij.net, over de visserij (ja allicht!)'.

En dan nog eentje die niet helemaal klopt, maar toch te leuk is om niet te laten zien. Ik bleef heel toevallig voor een bepaald huis staan om mijn regenpak aan te trekken en zag: 
 
En de laatste voor deze ronde, vind ik ook erg leuk. Gistermorgen gezien tijdens een wandeling in het havengebied:



 

24 opmerkingen:

Judy zei

Jee, wat goed gevonden allemaal! Die tandarts.... :)

KnutzEls zei

Die tandarts is wel erg leuk.

Marlou zei

Leuk, Bertiebo!

Die gezichtjes van Sjanne zie ik niet...

Groetjes!

mar zei

Leuke namen weer.

Emie zei

Namen bij beroepen vergeet ik altijd op te schrijven maar ik heb wel een dokter gekend die Arts heet.

nicole orriens zei

LOL. Die naam van de tandarts vind ik echt geweldig als iemand die behoorlijk bang is voor de tandarts : )

Iris Flavia zei

I don´t see a face - or I didn´t understand... But I like that boat very much.

sjannesblog.com zei

Hoe is het toch mogelijk, dat er zoveel namen te vinden zijn voor deze rubriek. Heel leuk!

Sjoerd zei

Die tekst op die auto vind ik ook wel uitzonderlijk goed, Houd moed, hout moet...

Lot zei

In de Haag is er een Leegwaterplein en daar stopt de tram ook, Een vd weinige keren dat ik in de tram zat moest ik er lachen om de manier waarop de naam werd uitgesproken, als 2 woorden Leeg Waterplein met de nadruk op leeg en waterplein kwam er wat slapjes achteraan.
Geen idee of dat nu veranderd is.

Anoniem zei

Ja, ze zijn weer leuk. Dhr. Leeghwater lijkt wel te lachen over jouw opmerking over zijn naam.
De tandarts is ook erg leuk.

Ferrara zei

Ogen open houden. Die tandarts zit ook mijn schriftje, Visser van visned dito.

biebkriebels zei

Die tandarts is wel de leukste!

schrijfsels zei

Ze zijn weer leuk :-) maar om die van de tandarts moest ik echt lachen

ella zei

Zo leuk die namen. Vandaag kwam ik er een in de krant tegen.

Hennie de Haan.
Voorzitter van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders.
Hoe verzin je het.

Neeltje zei

Geweldig die namen!

Marleen zei

Haha o ja die tandarts!

Marthy zei

Om die bangert moest ik lachen en ik lach niet zo snel om dit soort dingen.

mirjam kakelbont zei

Eindeloos leuk, die nomen est omen!
De naam van de tandarts, haha :-D

Anoniem zei

Grappig om de foto van de firma Blok hier tegen te komen .
Mijn zoon werkt al jaren bij dat bedrijf .

Floor zei

Leuk! Die tandarts in mijn favoriet, ben ook heel bang voor de tandarts :-)

Anoniem zei

Mijn tandarts heet “ de Folter”

simone zei

Ik rijd iedere dag langs Blok op weg naar mijn werk en heb nooit de link gelegd....

miekequilt zei

Daniël Lohues maakte een mooie cd met de titel: hout moet. Ik vind het mooi verzonnen.