Totaal aantal pageviews

woensdag 21 oktober 2020

Wat ik ook nog even wil zeggen...

 ... Jaren geleden schreef ik een blogje (nota bene naar aanleiding van een Roodkapjekaart) over Hollandia Kattenburg, Hier, klik

Vanavond gaat een van mijn favoriete programma's, nl. Andere Tijden, daar over. Misschien ben je geinteresseerd ?

Woensdag 21 oktober - 22:25 uur - NPO 2

Hollandia Kattenburg


 

Op 11 november 1942 worden de joodse werknemers van de textielfabriek Hollandia Kattenburg in Amsterdam-Noord, met hun gezinnen, door de nazi’s opgepakt en weggevoerd. In totaal gaat het om 826 mannen, vrouwen en kinderen. Slechts acht van hen zullen de oorlog overleven. Andere Tijden belicht de even succesvolle als dramatische geschiedenis van deze fabriek, die na de oorlog ondanks alles de draad weer oppakt, om pas in 1969 voorgoed de deuren te sluiten.

3 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Dank voor de tip.

Judy zei

Ik heb Andere Tijden niet gezien, maar las er wat over op teletekst. Leuk dat je er al over schreef, heb het blogje meteen gelezen.

biebkriebels zei

Ja ik heb gekeken, ben altijd geinteresseerd in verhalen over de oorlog. Een dramatisch verhaal...