Totaal aantal pageviews

zondag 21 februari 2021

Kwark

 

Kwark... ik hou van kwark. Ik start iedere dag met kwark, magere kwark uiteraard. Met gezonde blauwe bessen en haver en gember en zo. 

Ooit was dat anders. Ik heb heel lang geen kwark willen eten. Dat kwam omdat ik een keer als kind ergens was, waar ik een heerlijk stuk taart voorgeschoteld kreeg. 
Ik dacht slagroomtaart, maar het was kwark. Zure kwark. De frustratie was groot, maar ik moest het wel opeten natuurlijk, zonder dat te laten merken. Zo ging dat vroeger.

Pas op latere leeftijd ben ik kwark opnieuw gaan proberen  en nu vind ik het ook echt lekker. Ook kwarktaart kan weer, al prefereer ik op dat gebied slagroom. 

's Morgens dus magere kwark en 's avonds soms als toetje: de kwark van Danio. Met perzik. 
Die kwark hadden we dus ook besteld bij de boodschappen. Maar blijkbaar had iemand zich vergist en ontvingen we  déze kwark. Met drop!
Ik werd bijna misselijk bij het idee alleen al. En dat terwijl ik toch van drop hou en dus ook van kwark.


Mijn man is geen watje en at het gewoon. Hij vond het wel meevallen. 
Ik nam het niet, maar werd toch nieuwsgierig. Ik rook er aan, ja hoor, echt drop. 
En toen proefde ik het toch. Getver, echt smerig. 
De kleur was ook echt zoals op de onderste foto. Grijs.
Absoluut niet aantrekkelijk. 

Zou er nou ergens op zo'n kwarkfabriek iemand zitten, pas begonnen met een carrière, iemand met ideeën? 
Of zou het een roep van het volk zijn: geef ons kwark met dropsmaak.
Of willen ze doordat het een limited edition is, de vraag even heel groot maken, zo van  dat moet je geproefd hebben? 

Je weet het niet. 

27 opmerkingen:

KnutzEls zei

Bah, nee geen kwark met drop. Geen combinatie, geen kleur, ieuwe...

izerina zei

Dat heb je ook met ijs tegenwoordig. De meest vreemde smaken

Katrien zei

Rare jongens, die kwarkmakers :-)

Judy zei

Nee, dat ziet er niet aantrekkelijk uit. Hopelijk een very limited edition.

miekequilt zei

Ik zou het zeker geproefd hebben. Wij hebben altijd yoghurt en kwark in huis. Daar doen we vers fruit of müsli in. Ik vind het allemaal heerlijk.

Mevrouw W. zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Mevrouw W. zei

Ik zou het wel proeven, maar ik denk dat het ook mijn smaak niet zou zijn.
Soms moeten er nieuwe dingen uitgevonden worden en als je mij van tevoren gezegd zou hebben dat ik chocolade met zeezout lekker zou vinden... dan had ik je vast voor gek verklaard. Maar ik zou nu geen andere chocolade meer eten :)

Sjoerd zei

Ik vind kwark niet bijzonder en eet alleen Engelse drop... Meenemen zou ik het nooit.

Emie zei

Een vriendin van mij vond het heerlijk. Dat maakt me erg nieuwsgierig...

Kitty zei

Ze verzinnen toch wat he, hahaha. Volgens mij bestaat er ook drop-ijs. Ik heb wel eens begrepen dat als een product er niet is, ze er een vervanging voor afleveren. Maar om nou i.p.v. perzik drop mee te geven...

Mormorsweb.blogspot.com zei

Kwark kun je niet kopen hier, wel skyr. Dat heb ik een tijdje gegeten, maar vond het "droog". Ik heb liever yoghurt en havermout(https://da.wikipedia.org/wiki/Skyr).

Jolande zei

Ik lust kwark en ik lust drop, dus als ik een potje kreeg zou ik het wel proberen.
Op een van onze reizen door de USA kwamen we in een klein plaatsje waar een ijswinkel was met ontelbaar veel smaken, daar hadden ze dropijs, dat heb ik geprobeerd en het was best lekker.

Iris Flavia zei

I always fall for stuff like this and boy, sooo often I get disappointed! (Do I learn? No.).
Even worse if it´s really great but limited edition!

Ageeth Mooij zei

Het lijkt mij ook niet lekker.
Een tijd geleden kreeg ik eens het advies om een bolletje dropijs te nemen bij 'de Italiaan' en dat is sindsdien mijn favoriete smaak. Verrassend!

Willy zei

Die smaak zal dan ook wel niet zo goed lopen. Als het dan nog Engelse drop was geweest.

biebkriebels zei

Ben het helemaal met je eens, die combinatie past toch niet bij elkaar. Ben gek op drop en kwark, maar moet er niet aan denken dat te mengen.

Céline zei

Ik zag gisteren een reclame voorbij komen over deze kwark. En ik dacht gelijk jakkes dit zou ik niet eten...

Marleen zei

Ik zou het best eens willen proberen.

Miriam zei

Tja, smaken verschillen, dat zie ik ook aan de reacties hierboven. Voor mij is het dubbel jakkes: ik houd niet zo van kwark en de combinatie met drop lijkt me helemaal niet lekker.

Sami zei

I'm not a fan o licorice either, so wouldn't eat it. I love cheesecake!

sjannesblog.com zei

Hoe kom je op het idee!

Ferrara zei

Yeach. Lijkt me niks.

Mrs. T. zei

Wij hebben ook wel af en toe deze kwarksoorten van Danio, maar drop??? Nee, dat gaat hem echt niet worden hier.

Floor zei

Lijkt me ook helemaal niet lekker! Slagroom is natuurlijk het lekkerst, maar niet zo gezond als ontbijt :-) Ben zelf helemaal van de yoghurt.

Anoniem zei

Jakkes, wat een combinatie. Ik zou het niet eten, maar ook geen kwark. Mijn veel te zuur.

Marthy zei

Hoe verzinnen ze het, dropkwark. Hier eet alleen de man een toetje, yoghurt met eigengemaakte vruchtensaus.

Alet Venhuizen zei

Ik lust graag kwark en ben dol op drop maar deze dropkwark lokt me niet direct.....