Totaal aantal pageviews

woensdag 10 februari 2021

Verrassingstas

 


In mijn bieb doen ze er echt van alles aan om te zorgen dat mensen kunnen blijven lezen. Ik heb het er al vaker over gehad. Ik ben zo blij met ze! 
Al een tijdje zag ik dat ze ook een verrassingstas maken voor leden die dat willen. 
Die tas kun je dan, net als gereserveerde boeken, ophalen zonder pasjesgedoe en zonder dat je echt naar binnen hoeft. Afhaalbieb heet dat.
Een verrassingstas leek me eigenlijk wel erg leuk. Niet dat ik verlegen ben om boektips. Ik heb een lange, lange lijst met tips van bloggers, met tips uit de krant, met tips van leesclubvrienden. En ik heb genoeg voorraad. 
Maar het leek me gewoon zo leuk. Je moet een formuliertje invullen met daarop het aantal gewenste boeken, 3,4 of 5. Met het genre, bijv. thriller, roman, literair, bio of zo. En de optie: ik laat me verrassen.
Dat laatste deed ik. En toen ik het had gedaan, kon ik bijna niet wachten. Ontzettend nieuwsgierig was ik naar wat ze voor me uit hadden gezocht. Na twee dagen kon ik het pakket halen en het resultaat, de inhoud van de tas, die zie je hierboven. 
Ik ben natuurlijk een lezer en ze zullen best kunnen zien wat ik de laatste tijd heb gelezen. Maar toch vind ik het bijzonder dat ze op basis daarvan zo'n pakket samenstellen. Met drie boeken die ik zeker ga lezen . ZEKER. 
Eva Hoeke is een columnist die ik altijd lees in het krantenmagazine. Van Lucinda Riley heb ik tot nu toe alleen de zeven zussen gelezen en dat laatste boek, Petite, gaat over Madame Tussaud. Over haar leven. Ik denk dat ik met Petite begin. Het is volgens de flap spannend, humoristisch en historisch. 

Bijzonder hè én bijzonder leuk!!!!!
Drie boeken die ik zker meegenomen zou hebben als ik ze in de bieb had zien staan. 
 

29 opmerkingen:

Iris Flavia zei

You made me smile with this. It´s like the Kinder-Überraschungsei!!!
I once had a "date with a book", sadly it was on a topic I knew about, so I re-wrapped it and gave it back, but, yes, one feels like a child again, that alone is priceless, in the double-sense!

miekequilt zei

Wat een leuk idee. Ik ben benieuwd of de boeken naar je zin zijn.

Judy zei

Geweldig idee! Lees ze!

Mevrouw W. zei

Heel erg leuk!
Ik hou ook zo van verrassingen! Het is altijd spannend.

Emie zei

Zo'n stapeltje verheugboeken, een pot thee en een witte wereld. Een ideale combi.

klaproos zei

leuk idee van ze bertie

Mormorsweb.blogspot.com zei

Het heeft wel wat, een papieren boek. Ik lees het meeste digitaal en dan zie je geen lekkermakende plaatjes.

Sjoerd zei

je kunt in ieder geval voorlopig weer vooruit...

Floor zei

Leuk om je eens te laten verrassen! Dacht gelijk, dat zijn wel boeken die jij leuk vindt.

Nietzomaarzooo zei

Ja, leuk idee. Heerlijk lezen!

Ageeth Mooij zei

Ik vond Petite een heerlijk boek, verrassend, intrigerend, absurd, goed geschreven!
Wij genieten in de bibliotheek echt van het vullen van de AfhaalBieb-tasjes,

Jolande zei

Wat een leuk idee van de bieb.

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat een bijzonder idee van de bieb!
Aan jou welbesteed!

veel leesplezier. Ben benieuwd naar Petite.
Laat je het weten?

Groetjes!

Kitty zei

Leuke actie van de bieb!

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooi initiatief van de bieb. Hier kun je alleen zelf gereserveerde boeken halen ( gelukkig)

biebkriebels zei

Dat ziet er gezellig uit! Leuk idee.

izerina zei

at heb ik met mijn tuinhulp. Die neemt boeken van haar mee,waarvan ze denkt,dat het iets voor mij is. Zo lees ik boeiende dingen,die ik zelf niet direct gekozen had

Anoniem zei

Vroeger deden ze dit soort verrassingstasje voor de vakantie of met een bepaald thema. Je echt leuk die afhaalbieb. En jij bedankt voor je vele recensies van boeken. Zelf heb ik net "de wensmuur" van Mia Sheridan uit. Een echte aanbeveler. Groet, Tineke.

KnutzEls zei

Hier kun je in de bieb alleen afspreken om boeken in te leveren of gereserveerde boeken af te halen. Niks verrassing bah

Charlie zei

Leuk Bertie dat je je zo hebt laten verrassen door jullie bieb! En dat je nog zo nieuwsgierig kan zijn is toch ook fantastisch! Veel leesplezier!

Willy zei

Wat een leuke mogelijkheid voor het lenen van boeken.

Ferrara zei

Slimme bieb, zou hou je tevreden klanten.

Els04 zei

Zo tof!

Marthy zei

Hoe fijn om met boeken verrast te worden. De Vlinderkamer staat al een hele poos op mijn e-reader, toch eens aan beginnen.

Mrs. T. zei

Leuk! Doen ze hier in de gemeente ook. En nu hebben ze er ook nog literaire wandelingen bij bedacht.

Marleen zei

Dat hebben ze leuk bedacht.

Mirjam Kakelbont zei

Daar werken duidelijk mensen met een groot enthousiasme! (Stuur ze eens door naar mijn bieb...)

Katrien zei

Met trots kan ik zeggen dat wij in de Westfriese bibliotheken al 4000 verrassingstassen gemaakt hebben!
Zo leuk om te doen. En de reacties zijn net als die van jou hartverwarmend.

hanneke zei

Ook hier in Elst (bibliotheek Gelderland Zuid) kun je zo'n tas afhalen. Ik kon kiezen uit vier categorieën. Ik wilde boeken uit twee verschillende. Dat kon niet automatisch, als ik literatuur aanklikte, was thrillers weg. Toen heb ik de tweede keus er gewoon bijgeschreven en dat werkt ook.
Ik heb nu vier van de vijf boeken gelezen en ik ben heel tevreden met de keuze die voor mij gemaakt werd. Drie boeken had ik zelf misschien wel ooit gevonden en meegenomen. Een boek had ik wel gevonden maar waarschijnlijk niet meegenomen, een Herman Brusselmans. Nu begon ik er wel aan. In het begin is het nog even leuk, na vijftien bladzijden poep, kak, zeik en pies is het wel genoeg, maar ik hield nog even vol tot bladzijde zestig. Toen heb ik het weggelegd.
Het vijfde boek had ik, denk ik, niet zelf gevonden. Ik heb de bijna achthonderd pagina's van 'De rook die dondert' door Namwali Serpell met plezier gelezen. Het gaat over drie generaties van drie families, wit, zwart en bruin, in Zambia. Het lastigste was het dunne papier waarop dit boek gedrukt is.
Ik vraag nu een volgende tas.