Totaal aantal pageviews

zaterdag 20 februari 2021

Museum

Social media gebruik ik onder andere om te zien wat er in de musea te zien en/of te doen is. Ik ben nou eenmaal een museummens en bovendien getrouwd met een museummens.

Dus ik bezoek virtueel ons eigen museum hier in Hoorn en het Rijksmuseum en het museum in Leeuwarden om er maar een paar te noemen. 
En ook het Stedelijk Museum van Alkmaar.  Dat is overigens ook het enige museum waar  ik in de corona-periode in het echt ben geweest. 
Ik mis die musea, meer dan ik had gedacht. En het helpt een beetje om te zien wat ons (ooit) te wachten staat. 

Vorige week zag ik op Sjannes blog  iets over dat Stedelijk Museum in Alkmaar. Laat ik dat nou net gemist hebben.
En het was nog wel zo leuk! 

Ze hebben daar namelijk een thuismuseum en iedere week selecteren ze 10 ingestuurde foto's van een favoriet en/of typisch Noord-Hollands beeld. Molens, boerderijen, duinen, meren, polders enz. Thema:Weids.

Jeanne deed het. Zij stuurde een foto in en werd geselecteerd. En zo 'hangt' ze dus in een museum

Ik bewonderde haar foto en besloot zelf ook mee te doen. Want zeg nou zelf, wie wil er nou niet in een museum hangen. 
Ik koos de foto die ik een tijdje geleden maakte op het strand van Egmond. 




Ha en nu hang ik er ook, in het museum.  En is de foto ook nog op de Facebookpagina van het museum gepubliceerd!

Mocht er iemand een handtekening willen, dan kan dat hoor. Ik ben beslist de beroerdste niet en ik blijf eenvoudig!


33 opmerkingen:

Bart zei

Het is dan ook echt een hele mooie foto!

izerina zei

Ik snap,dat die foto gekozen werd

Ton zei

Hoi Bertie, Je foto hangt er terecht en wat een leuk idee van het museum. Dank voor de link, ik heb hem opgeslagen. Met groetenTon

Miriam zei

Het is een prachtige foto! En ook een mooi initiatief van het museum, ik heb meteen een kijkje genomen.

KnutzEls zei

Terecht gekozen. Ik ga gauw ook kijken.

Mevrouw W. zei

Dat is nog eens leuk!

Emie zei

Wat geweldig! Gefeliciteerd.

miekequilt zei

Wat leuk!! Het is een mooie foto die een mooie plek verdient. En die heeft hij nu ook.
Fijn weekend.

Katrien zei

Wat leuk! Trots natuurlijk :-)

Anoniem zei

Dit is ook wel een hele mooie, kunstige foto.

Sjoerd zei

Whauw, dat is dan ook wel een superfoto... Daarvan mag je er wel meer publiceren. Ik hou me aanbevolen voor een "getekende" versie.

pourquoi pas ??? zei

Wow zeg wat een prachtige foto en nu kan ik zeggen dat ik iemand ken die in het museum hangt.

In de weer zei

De foto verdiend ook echt zijn plaats hoor !
Nou, een handtekening, ik sta in de rij !!!

mar zei

Mooie foto. Hangt terecht in het museum.

sjannesblog.com zei

Zo leuk hé. Deze week zag ik drie volgers van mijn blog in het museum hangen. Blijkbaar veel goede fotografen onder mijn lezers! Jouw foto is ook prachtig!

Kitty zei

Wat leuk Bettie, gefeliciteerd! Het is natuurlijk ook wel een hele mooie foto he! Ik ga eens kijken naar die virtuele tentoonstellingen, dat doe ik eigenlijk te weinig.

Marleen zei

Ha wat leuk Bettie! En helemaal terecht natuurlijk, het is een museum-waardige foto.

Judy zei

Een geweldige foto!

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuk idee van dat museum. En hele mooie inzendingen. Die van jou past daar naadloos tussen.

blauwruitje zei

Wauw wat een mooie foto. Die hoort zeker in een museum thuis :).

biebkriebels zei

Nou geweldig toch, het is een prachtige foto!

Iris Flavia zei

Congratulations! And that is a wonderful picture indeed. Oh, yes, just when can we go to places again...

Floor zei

Schitterend!!!! Ja als deze foto niet gekozen zou worden, welke dan wel.
De jouwe vind ik momenteel ook het mooist op hun pagina.
Nou, een handtekening zou ik wel willen natuurlijk :-)
Maar je kunt er wel heel trots op zijn, een beroeps fotograaf zou het niet beter kunnen.

Willy zei

Leuk Berti!
Die foto is ook zeker museumwaardig.

Neeltje zei

Wauw!

Ferrara zei

Leuk toch. Van Harte met dit succes. 't Is ook een prachtige foto.

Mrs. T. zei

Keileuk! het is ook een mooie foto.

Marthy zei

Het is dan ook een schitterende foto. Alweer een beroemde blogvriendin, hoop dat het een beetje op me afstraalt.

Petra1945 zei

Van die foto was ik onder de indruk!

Charlie zei

Bertie je vond toch dat je niet zo creatief was, nou als deze foto geen bewijs is dat je het wel bent dan weet ik het niet! Gefeliciteerd!

Firma Fluitekruid zei

Echt schitterende foto en wat een leuk idee dat Thuismuseum

Els04 zei

Super cool! En helemaal terecht, prachtfoto!

simone zei

Vind het zo'n goed idee en heb gelijk een foto ingestuurd en deze week hang ik het museum. Te leuk.