Totaal aantal pageviews

zaterdag 6 februari 2021

Drie doosjes bonbons

 

Ieder jaar zo'n beetje rond Sinterklaas, koop ik een paar doosjes bonbons. Doosjes zoals je ze op de foto ziet. 
Ik vind het altijd een leuk cadeautje en het zijn lekkere bonbons. Er zitten er zes in zo'n doosje. 

Bovendien: het is voor een goed doel. De stichting Amahoro: West-Friesland voor Borundi. 

Ze werden altijd op school verkocht door een collega, namens haar man die in die stichting zit.

Maar ja, dit jaar werden er geen bonbons verkocht natuurlijk. En ik had er ook helemaal niet aan gedacht. 

Toen verscheen het kerstnummer van ons kerkekrantje. Daarin stond een puzzel. Een zeer irritante puzzel. Afbeeldingen van een deel van een tekst of foto in dat krantje,  maar dan klein weergegeven en slechts een heel klein stukje. 

Ik kan je verzekeren dat ik nog nooit van mijn leven het kerkelijk nieuws zo goed heb doorgespit als toen. Ik kan het niet uitstaan als ik zoiets niet kan oplossen, maar het heeft echt veel moeite gekost. 

Enfin, het was gelukt en ik stuurde de oplossing in. 
Van de week werd ik gebeld Het was mijn collega, namens haar man die in de redactie van het blad zit. Ik had gewonnen: de eerste prijs. Drie doosjes bonbons!!!!

Hoe leuk is dat. Nog dezelfde dag werden ze gebracht.  En lekker dat ze WAREN. 

20 opmerkingen:

KnutzEls zei

Haha, allemaal lekker? Leuke prijs!

Judy zei

Gefeliciteerd! Mmmmmmmm, wat lekker! Hoe lang deed je erover?

Bertiebo zei

Judy, dat durf ik niet te zeggen!

Emie zei

Je wilt toch ook niet dat ze bederven of wit uitslaan ...

sjannesblog.com zei

Je had ze tenslotte welverdiend! Lekkere prijs!

klaproos zei

:-) daar doelde de kerk op :-)

lekker hoor, geniet er maar van

Kitty zei

Hahaha, lekker hoor!

schrijfselsvanmij zei

Lekker en leuk

Sjoerd zei

Dus we hoeven niet meer langs te komen...

Iris Flavia zei

Great news (I hate it, too, when I cannot get a solution right now, great job, trying, succeeding and winning!)

biebkriebels zei

Ik wil wel even helpen met opeten hoor... :)

lien zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
lien zei

Haha je lijkt mijn moeder wel, die kan zich ook vastklampen aan dat soort moeilijke puzzels. Maar je moeite is beloond, super leuk! En leuk ingepakt ook!

Nietzomaarzooo zei

Fanatiek bezig geweest, maar wel met als resultaat 3 doosjes bonbons!! Beter dan een brood en twee vissen! :)

Marthy zei

Leuk dat je juist dat won. Je hoeft niet te zeggen hoe lang het duurde voordat je de doosjes leeg had gegeten hoor, ik snap het wel. Als ik zoiets in huis heb, verander ik in een schranser, iets wat ik normaal niet ben.

miekequilt zei

Wat lekker dat je won. Zo'n prijs moet meteen op hè.

Marleen zei

Dat is nog 'ns fijn om te winnen. Bij ons is chocola ook zó op.

Ferrara zei

Heerlijk dat soort puzzels en dan nog zo'n smaakvolle prijs winnen.

Anoniem zei

Dat was dus een top uitdaging met goede gevolgen: heerlijke bobons. Echt leuk.

blauwruitje zei

Ha hoe leuk is dat. Ik krijg helemaal trek als ik die doosjes zo zie.
Groetjes Sandra