Totaal aantal pageviews

woensdag 3 februari 2021

Wandelen

In het Parool verscheen afgelopen vrijdag een leuk stuk van Kees van Unen,  over 'het ommetje'. 
De strekking was,  dat na bijna een jaar wandelen,  de verveling toeslaat en dus worden er tips gegeven om het ommetje leuk te maken en leuk te houden.

Acht tips om precies te zijn:

* Tel die stappen niet. Want waar doe je dat voor , die tienduizend stappen. 
* Luister iets. Podcast, luisterboek, muziek
* Ga mindful wandelen. Luister, ruik, wéés. 
* Bel. Lopend bellen of bellend lopen
* Gluur naar binnen
* Eerst even op de fiets, want extra beweging en daarna een andere omgeving
* Kijk omhoog
* Ga tóch.

Ik vond het zomaar een grappig lijstje. Vooral ook omdat ik bijna al die dingen doe. 
Extra tip van mij:
* Neem je fototoestel mee en maak foto's. 


Je gaat beter kijken, je wordt oplettender en als je thuis bent kun je vaak iets van zo'n foto uitzoeken. Wat weer leidt tot nieuwe inzichten of ideeën

Ps: Twee dingen van deze lijst doe ik niet.  Ik ben benieuwd of jullie, trouwe lezers, kunnen raden wat ik niet doe. 

33 opmerkingen:

Anoniem zei

Altijd goed te wandelen en fietsen.
Ik denk dat jij geen stappen telt en onderweg niet naar luisterboeken luistert.

Mevrouw W. zei

Ik denk dat je geen stappen telt en niet belt.

Anne zei

Ik denk dat jij geen luisterboeken/podcasts luistert onderweg, en ook niet belt.

Elizabeth zei

Ik vind het altijd knap dat mensen steeds datzelfde rondje lopen. Voor mij werkt fotograferen het beste, dat houdt je scherp en je bent altijd actief naar iets op zoek en zo loop je ongemerkt...

izerina zei

Ik sluit me bij Anne aan

KnutzEls zei

Ik bel niet en ik denk jij ook niet. En ook geen luisterboek. Maar kijken en fotograferen, ja zeker! Maar wat verlang ik naar wer eens een dagje samen. Nog even geduld....

Onliemie zei

Geen podcast en niet bellen! Juist? :-)))
Ik neem de honden mee maar dat staat ook niet bij de tips. :-( Maar dan moet je uiteraard de fiets schrappen. Het regent hier ouwe wijven op het moment. Ook daar moet ik nu even door voor hun ochtendwandeling. Regen trotseren staat er ook niet bij? Stomme tips. Haha ;-)

miekequilt zei

Ik denk dat je niet belt en niet luistert.
En ik weet zeker dat je geniet. En wij genieten van jouw mooie foto's en verhalen.

Emie zei

Je telt wel en je belt niet.

Judy zei

Ik denk ook: niet bellen en niet luisteren.
Wat een leuk lijstje! Wij genieten mee van je foto's en verhalen!

klaproos zei

:-) ik deel de menining van onliemie in dit geval,

neem honden mee, come reejn come sjaain :-)
das pas mindful :-)

pourquoi pas ??? zei

Inderdaad, niet bellen en niet luisteren behalve naar je man.

Jeanette Renting zei

Leuk geschreven. Ik kom tijdens het lopen heel veel bellende mensen tegen, geen idee waarom ze dat doen, het lijkt mij zelf heel ongemakkelijk.

Sjoerd zei

Haha, ik weet het niet en wacht het antwoord af...

Marlou zei

ha Bertiebo,

toevallig!

Ik denk: podcast en bellen...

groetjes, Marlou

biebkriebels zei

Gluren en bellen?

guusje zei

Ik ga voor iets anders. Je gaat niet (standaard) eerst op de fiets en je belt ook niet. Ik weet het niet zeker hoor. Je hebt natuurlijk wel je phone bij je en die neem je dan wel op als je gebeld wordt (dat doe ik nl wel, maar niet zelf bellen). Ik doe dan ook 3 dingen niet op mijn (onze) dagelijkse Covid wandelingen. Een luisterboek of podcast ben ik niet gehhel zeker van. Dus voor mij fietsen en bellen.

Floor zei

Ik denk dat jij niet iets luistert (Podcast) of gaat bellen tijdens de wandeling.

sjannesblog.com zei

Fotograferen wilde ik ook aanvullen. Door anders te kijken, is er telkens weer wat nieuws te zien!

schrijfsels zei

Bellen tijdens wandelen doe je niet, stappen (laten) tellen wel.

schrijfsels zei

podcast luisteren tijdens wandelen doe je ook niet, denk ik

Charlie zei

Bertie , jij belt niet en luistert niet nr een podcast, liever naar de vogels!

Marthy zei

Jij luister niet en belt ook niet. Ik trouwens ook niet, ik tel geen stappen (nog nooit gedaan) en ik gluur eigenlijk nooit naar binnen. Ik hou niet zo van naar binnen gluren en waar wij over het algemeen lopen valt ook niets te gluren. Maar de rest: INTENS, OOK DAT FOTOGRAFEREN.

Nietzomaarzooo zei

Geen luisterboek of iets en ook niet bellen al lopende, schat ik in. Ook omdat je vaak met je man samen loopt.

Ferrara zei

Geen luisterboek en je belt niet.
Inderdaad nooit zonder camera op pad.

Mrs. T. zei

Bellen en stappen tellen???

Geen idee eigenlijk.

Maar heerlijk wandelen. Vandaag met een lieve vriendin bijna 10 kilometer gewandeld onder zeer natte omstandigheden! Maar volop genoten.

Marleen zei

Dezelfde 2 als ik denk ik, niet bellen en geen podcast oid.

Mirjam Kakelbont zei

Ik gok onderweg luisteren naar een podcast (of wat dan ook) en dat je niet belt. Beide dingen zou ik namelijk nooit doen.

Matroos Beek zei

Ik denk dat je niet naar binnen gluurt en niet loopt te bellen.

Neeltje zei

Ik denk dat je niet belt en geen muziek luistert. Zelf heb ik het stappen tellen overboord gegooid, ik wandel en geniet van het buiten zijn. Met Mijntje is het nooit hetzelfde, al is het 100 keer hetzelfde rondje door het park. Ga wel eens andersom rond de vijver. Heerlijk!

Iris Flavia zei

I always have my cam and take pics, but really. I don´t listen to anything but where I am. Also, sad as it is, I wanna hear if someone approaches me. People get attacked and thinking I´m happily listening to some podcast whilst... no.

You don´t count your steps?
Sadly "Ga tóch" was not translated, you don´t do these two?

Alet Venhuizen zei

Ik denk niet dat je belet en dat je ook geen podcast luistert....
Foto's maken doe ik ook altijd!!!!
x

Rianne zei

Mij gaat wandelen nooit vervelen. Als een rondje mij de neus uitkomt, verleg ik de route