Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 februari 2021

Weg met de sneeuw

 Een beetje treurig vind ik het altijd als de sneeuw weg is en de wereld weer grauw en grijs is,  met restjes.


Niks aan, vind ik. De velden ook al niet. Ik weet dat hieronder tulpen zitten hoor. Maar ik zie ze niet, nog niet. Een zonnetje zou helpen, maar dat zag ik ook nog niet


Deze foto's zijn van gisteren. Ik denk dat vandaag alles wel weg zal zijn. 

Nou ja, dan nog maar heel even terug naar mijn tuintje in de sneeuw. Ik heb er heel voorzichtig in gelopen op weg naar het vogelhuisje om er zaad in te leggen. Steeds zorgvuldig mijn eigen voetstappen volgend om de sneeuw zo ongerept mogelijk te laten. Vind ik mooi, zo'n deken. 


Het vogelhuisje is nieuw. Ik vind het zelf erg leuk en de vogels blijkbaar ook, want ze kwamen op volle sterkte. De twee duiven, de ekster met het ene pootje, de kauwen, de mussen en en het roodborstje. Die zijn er altijd. 

Maar nu heb ik ook meesjes, vinken, spreeuwen en merels gezien. Het was echt een drukte van jewelste in de tuin. 

En dan verwacht je nu natuurlijk foto's van al die vogels. Nou vergeet het maar. Wel geprobeerd, niet gelukt!

19 opmerkingen:

izerina zei

Die kleine vogeltjes zijn zo watervlug

Judy zei

Ja, die restjes, wat een vieze troep ineens, terwijl het eerst zo maagdelijk mooi was. Maar nu op naar de lente! Wat een schattig vogelhuisje! Leuk al dat vogelbezoek!

Emie zei

Leuk, de witte bollenvelden. Nog even geduld tot er ook kleur is!

Iris Flavia zei


Sorry, but I love the first pic, it´s beautiful.
Here the snow is gone, the sun is shining.

nicole orriens zei

Ik ervaar de wereld juist als kleurrijker zonder het wit van de sneeuw merk ik : )

Marlou zei

Ha Bertiebo,

mooi, die foto met dat vogelhuisje.
Maar... ik ben blij, dat het geglibber nu over is...
Wat is het lekker en fris buiten!

Prettig weekend, Marlou

Jolande zei

Hier ging het regenen dus de sneeuw was zo weg, maandag lag er al niets meer :-(

KnutzEls zei

Mooi dat dikke wollen witte pak. De katten maakten hier de sporen. Maar met de regen was alles snel weer weg.

schrijfselsvanmij zei

Wat een leuk huisje! En vogels op de foto? Dat lukt me niet ...

Kitty zei

Gelukkig hebben we de foto's nog ;) Tja die vogeltjes op de foto zetten is nog niet zo makkelijk. En áls het al een keer lukt dan zijn de (telefoon)foto's niet scherp of ze staan er heel klein op.

Neeltje zei

Mooi vogelhuisje!

biebkriebels zei

Ja vogels zitten nooit stil, lastig om te fotograferen.

Floor zei

Dat valt ook niet mee om ze te fotograferen. Ik doe het uit de verte en dan de foto later uitvergroten. Wordt niet echt mooi natuurlijk.
Maar je hebt er van genoten, en zij van al het lekkere eten.
Het tulpenveld met resten sneeuw ziet er toch mooi uit met die strepen.

sjannesblog.com zei

Kan niet wachten op de tulpen!

Ferrara zei

Ik geloof je hoor. Ik zie ook een gezichtje in dat groene geval op de foto. Hij heeft alleen de muts diep over de ogen getrokken.😀

Bertiebo zei

Nu je het zegt, haha, goed gezien weer, maar jij bent dan ook een top 'toeleverancier'

Marleen zei

Mooi rond voederhuisje!

Sjoerd zei

Laat nu de lente maar komen. Met de voorspelde temperaturen vliegen die tulpen de grond uit...

Marthy zei

Jammer van de vogel foto's maar het vogelhuis is heel erg mooi.