Totaal aantal pageviews

dinsdag 9 februari 2021

Sneeuwkettingen


Wat een goed spoor hè. Het is mijn spoor, of eigenlijk dat van mijn 'sneeuwkettingen'. 
Die bind je om je schoen en dan is de kans dat je uitglijdt een stuk minder groot. Het loopt ook gewoon, je merkt het nauwelijks.  Zodat ik dus ook gewoon mijn 10.000 heb gehaald gisteren. 
Ik moest wel meteen denken aan de reden dat ik die dingen kocht. 

Jaren geleden toen ik nog werkte, was sneeuw,  voor veel kinderen op mijn school,  een hoogtepunt. 
Maar als je denkt aan zoete kindertjes die braaf een sneeuwpop gingen maken, dan vergis je je. 
Die waren er hoor, zeker.
Maar verder kon het er hard aan toe gaan, heel hard. 
Vandaar dat we het plein al verdeeld hadden in een deel waar niet met sneeuwballen gegooid mocht worden en een deel waar dat wel mocht. 
Onder toezicht natuurlijk. 
Op beide delen was er een pleinwacht en die liep gevaar. Niet alleen op een sneeuwbal in de nek, maar ook was er natuurlijk een risico op een flinke glijpartij. Vooral omdat je soms echt snel moest ingrijpen. 
Afzijdig houden ging niet en dus kocht ik die dingen die je ziet op de foto hiernaast en die me door menige pauze hebben geholpen. Alleen al door dat het een soort zekerheid gaf. 
Mijn man heeft ze toen ook gekocht, maar die waren tot nu toe ongebruikt. 
Wie wat bewaart, die heeft wat. We zijn er nu allebei blij mee! 

26 opmerkingen:

KnutzEls zei

Die zijn handig. Ik zocht mn schoenen met profiel op en dat liep ook prima. Fijn want vallen dat toch liever niet.

sjannesblog.com zei

Wat een goede dingen!

Judy zei

Wat een handige dingen!

Sjoerd zei

Alles is beter dan op je kont of je gezicht gaan...

Nietzomaarzooo zei

Volgens mij heb ik ook nog zoiets achterin de kast. In de verpakking. Nu nog terugvinden. Meer grip is altijd prettig.

Els04 zei

oh cool!

Iris Flavia zei

Could need these now, too, off to the bakery, soon. Hubby stays home, car is stuck in snow.
Once ("that 1977/78-winter") people put socks over their boots, reckon it didn´t work as well ;-)

miekequilt zei

Hebben jullie geen sneeuw? Hier zak je bijna tot je knieën weg. Ik was blij dat ik de fysiotherapeut haalde. Een kwartier lopen ipv vijf minuten.

Bertiebo zei

We hebben hartstikke veel sneeuw, Mieke. Maar er is ook goed gestrooid en geveegd! De krant was er ook weer vanmorgen vroeg. En nu... schijnt de zon!

schrijfselsvanmij zei

Die dingen heb ik ook .... ze liggen in een kast in Oostenrijk .....

Marlou zei

Ha Bertiebo,

wat een fantastische dingen.
Zou ook wat voor mij zijn.
Ik ga er achterheen, maar denk wel, dat ze nu uitverkocht zijn of... ik heb ze binnen, als de sneeuw weg is.
Nou ja... ik zie wel.

Groetjes!
Marlou

Floor zei

Ik loop al jaren op anti-glij-ijzers, maar wel een ander soort dan die van jou.
Heb inmiddels 3 verschillende en het geeft me zekerheid op gladde stukken en sneeuwbobbels.
Die van jou zien er ook goed uit. Veiligheid voor alles, want we hebben geen zin in een gebroken arm of been toch?

Ageeth Mooij zei

Zo leuk om te lezen Bertie! Ik zou me ook prettiger voelen met zulke sneeuwkettingen onder mijn schoenen.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Oh, die zou ik ook wel willen. Ik ga eens zoeken op het www.

nicole orriens zei

Een ideale oplossing! Ik heb ergens ook van die dingen liggen, maar heb ze tevergeefs lopen zoeken.

conny's quilts en creaties zei

Wat slim. Daar heb ik nooit aan gedacht ze bij pleindienst te gebruiken. Wij hadden een grasveld pal naast het plein als sneeuwbalzone. Kon je "veilig" vanaf t plein toezicht houden (meestal)

klaproos zei

superhandig die dingen :-)

Elizabeth zei

Mmm, ja.. die pleinwacht met sneeuw... ik herinner me het ook. Dat was niet altijd leuk en vooral opletten geblazen. Wat slim van je om die sneeuwkettingen aan te schaffen.
Ik vind sneeuw hartstikke leuk, maar ben vroeger een keertje keihard op mijn achterhoofd gevallen en sindsdien toch wel een tikkie bang voor uitglijden...

biebkriebels zei

Ziet er goed uit, Ik heb mijn ANWB sneeuwlaazen uit een kast opgediept, jaren niet gebruikt!

Anoniem zei

Handige dingen. Kan je nu goed gebruiken.

Miriam zei

Ja, wij verdelen het schoolplein op dezelfde manier. Ik heb andere antislipdingetjes voor onder mijn schoenen en die werken gelukkig ook goed. Lopen is inderdaad goed mogelijk dan en dat is fijn, zeker nu vandaag de zon er af en toe door komt.

Nietzomaarzooo zei

Gevonden! Er zitten spikes onder, maar ik denk als ik ermee ga lopen dat die dan platgedrukt worden.

Mirjam Kakelbont zei

Die ijzers lijken me zeker handig in het onderwijs. Als leraar wil je niet op je snufferd vallen (-:

Ferrara zei

Handige dingen. Ik vond het zwaar lopen vandaag.

Marleen zei

Je bent goed voorbereid!

Marthy zei

Ik heb ze ook, net als Inge en ik weet precies waar ze liggen. In een mand in de hal van het Franse huis.