Totaal aantal pageviews

donderdag 14 oktober 2021

Allemaal te zien... op straat


Zo liepen we op een vroege zondagochtend,  op weg naar het Rijksmuseum in Amsterdam, ineens langs het Carel Willink Plantsoen. Er stond een beeld, gemaakt door zijn weduwe Sylvia Willink- Quiël. Best een mooi beeld. 
Dus ik gaf Willink die ik zeer bewonder,  een hartelijk knikje. Zie ik ineens een strijkplank staan in dat parkje. Heel raar! Eigenlijk meer raar dan grappig, maar ik moest er toch een beetje om lachen. 

In Hoorn staat ook een beeld op straat. Ik ben er vaak langs gefietst, zonder het te zien. Maar nu was ik lopend en zag het.  Ik vond het niks.


Nieuwsgierig ben ik wel, dus ik ging toch even kijken wat er op dat kleine bordje stond. Nou? Wat denk je? 

Er staat op: BEELD. En daar lachte ik echt hardop om, in mijn eentje. Tsss, BEELD. 


Hahaha, ja dat lijkt me ook: Doe er dan iets aan. 
En nóg iets (voor mij) onbegrijpelijks, maar anders dan die strijkplank:  


Dít snapte ik dan weer wel:



En tenslotte zag ik dit: in Amsterdam!



26 opmerkingen:

Elizabeth zei

Hahaha, heerlijke humor... Ja, je komt wat tegen als je op straat loopt!
Die strijkplank... ben toch eigenlijk wel benieuwd wat die daar komt doen...

Nietzomaarzooo zei

Net als de humor; die ligt ook op straat. Heerlijk begin van de dag.

Anoniem zei

On dat beeld zie ik een gezicht😄
Ien

KnutzEls zei

Zo valt er altijd wel iets om te lachen. Humor ligt op straat 🤣🍀

izerina zei

Jammer,dat niet meer mensen dit "zien". Dan viel er meer te lachen

Iris Flavia zei

Yes, that ironing board was a little... oh? (and guess what´s behind my back, I wanted to sew... (ironing and sewing both works perfect on that thing)).

Huh? Ingo tried to teach me the Fleming´s left-hand-rule" (for explaining the sewing machine).
Now I´m confused.... I won´t google, hence!!

Emie zei

Lollig!

Sjoerd zei

Zo kom je nog een wat tegen onderweg. Mooie vondsten.

Judy zei

Leuke dingen! Die strijkplank is me een raadsel, en die formule op de muur ook.

Marlou zei

Hahaha Bertiebo,

die laatste...
Daar kreeg je mijn eerste lach van de dag mee te pakken.
Dank je wel!

Groetjes van Marlou

klaproos zei

whahahaha dat is leuk bertie,
op de strijkplank na dan, dat is gewoon ordinair dumpen natuurlijk...

miekequilt zei

Ik heb even gegoogeld en een leuke wandeling voor je ontdekt :
https://muurformules.nl/?ln=nl
Als je een beetje omlaag gaat, vind je de formule van Goudsmit.

miekequilt zei

Ik heb jouw muurfoto nog even goed bekeken, maar je was al in Leiden geweest, denk ik.

Mevrouw W. zei

Zo, de dag is goed begonnen... dank je wel :)

mar zei

Lol.

sjannesblog.com zei

Zo zie je maar, je raakt nooit uitgekeken op straat.

Bertiebo zei

Ja, dat klopt, Mieke. Speurneus die je bent, haha. Het was inderdaad in Leiden. Ik had het ook gevonden, maar zo'n formule is nog steeds, ondanks de verklaring volkomen onbegrijpelijk voor mij. Wel een leuk project trouwens. En erg gepast in Leiden, want daar leven natuurlijk mensen met veel meer verstand, bèta verstand bedoel ik.

s.c zei

Ja echt heerlijke straatfotografie en het geeft weer een goed gevoel.

Floor zei

Die van Meppel vind ik hilarisch! Maar die van de koffie en het slechte wegdek zijn ook heel leuk.
De strijkplank... iemand had hem over denk ik. Gratis mee te nemen dus.

biebkriebels zei

Ja de humor ligt op straat, die van het slechte wegdek moest ik erg om lachen :)

Ferrara zei

Zo fijn dit soort uitingen. Jammer dat niet iedereen er oog voor heeft, het kleurt je dag.

In de weer zei

Schitterend al die humor !
Goed opgepikt allemaal Bettie !

Hans zei

Wel grappig die strijkplank in het plantsoen.
LOL, een beeld, hoe verzint men het, ik vind het een blote billen beeld.
Mooi het bij bordje bij het wegdek.
Ach Amsterdam, een stad met veel gezichten. Hans

Marthy zei

Heerlijk, dat tovert een glimlach op je gezicht.

elly zei

Ik vond het 'Beeld'Wel interessant. Grappig dat we toch allemaal een heel verschillende kijk op van alles en nog wat hebben.
Op dat koffiebord daar had ik weer moeite mee want ik kon dat ene woord maar niet ontcijferen met mijn slechte ogen tja dat hjeb ik soms. en na veel turen vond ik het. Sportiever, ja toen vond ik het leuk. Maar in dat beeld zag ek een gezich maar ook billen. Ja ik vond het wel leuk.

Alet Venhuizen zei

Dat was een leuke weg richtig het Rijksmuseum :-)