Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 oktober 2021

Nomen est Omen

 Lydia, van Purperpol, stuurde deze, ze noemt het een NEO'tje: 

'Gelukkig heb ik een beschaafd sprekende tandarts',  schrijft ze erbij. Ik heb er echt hardop om zitten lachen. 

Mijn nichtje Trudie stuurde mij deze foto, gemaakt bij het Textielmuseum in Tilburg:


En Marga deed ook weer haar best:

In 'Vroege Vogels': Bram Vogels van de Vogelwerkgroep Natuurpunt en Martin Mos, boswachter. 

Op de salarisadministratie van de huisartsenpost waar haar zus werkt: Mevr. Van Loon


Hier zie je een kisje, van Kisjes. 
En verder waren daar nog de heren Spruit en Appelman:


En de laatste komt ook weer van Marga. zij zag en hoorde Ann de Meester aan het woord, de directeur van het Frans Halsmuseum


21 opmerkingen:

miekequilt zei

Ze zijn weer leuk. Altijd goed voor een glimlach op de vroege morgen.

Judy zei

Geweldig gevonden weer!

izerina zei

Zouden die mensen er wel eens mee geplaagd worden?

Sjoerd zei

Ze zijn weer leuk gevonden...

nicole orriens zei

Goede vondsten! Vooral die van de tandarts!

Marlou zei

ha Bertiebo,

enig!
Ja... Ann de Meester is inderdaad een meester!
Wat weet die veel van kunst.
En ze kan het geweldig goed verwoorden.
Een meester dus!

Goed weekend, Marlou

Emie zei

Grote glimlach hier.

Iris Flavia zei

Oh, yes, I just found this in my purse - funny coincidence.
If you like to see here for that sign, I "sadly" had to laugh...

biebkriebels zei

Ja grappig!

Floor zei

Zo grappig! Misschien voortaan maar een beroep kiezen n.a.v. je naam.
Maar ja, Van Rijn is geen beroep, maar misschien aan de Rijn gaan wonen?
Er zullen vast nog meer van die namen en beroepen zijn. Weer wat nieuws om te verzamelen :-)

Anoniem zei

Dat zijn weer raken namen bij verschillende beroepen. Leuk.

sjannesblog.com zei

Hoe bestaat het toch weer!

Céline zei

Leuk om die namen te lezen.
Ik geniet hiervan.

Nietzomaarzooo zei

Hier een glimlach na de werkdag. Heerlijk!

Ferrara zei

Het blijft leuk.

conny's quilts en creaties zei

Heel leuk en toepasselijke namen. Goed idee om er foto s van te maken.

Miriam zei

Altijd grappig om te lezen. Volgens mij teelt de familie Appelman van oudsher al appels en is hun achternaam inderdaad hun beroepsnaam. Toch leuk dat een nazaat dat nog steeds doet.

Anoniem zei

Zijn 'Harder Natuursteen' uit Hoogkarspel en 'Poelier De Haan' uit Bovenkarspel al eens genoemt?

Bertiebo zei

Nee, allebei niet. Maar ze zijn leuk. Ik vermeld ze graag in een volgende 'aflevering', maar dan zou ik wel graag je naam er bij zetten!

Alet Venhuizen zei

Haha die zijn leuk!!!!

Anoniem zei

https://www.beukers-sloopwerken.nl/

ik vermoed dat de eigenaar beukers heet maar dat kan ik nergens terugvinden op de site