Totaal aantal pageviews

woensdag 13 oktober 2021

Anna kookt(e)

Appje: Anna vraagt zich af of jullie morgen bij haar willen komen eten. Ze gaat koken uit haar boek. 
Appje terug: Natuurlijk, heeeeeel graag. 

Dat zat zo, we waren zondag in het Tropenmuseum. Heel kort maar hoor, maar net lang genoeg om een paar interessante zaken te zien. 
En de winkel natuurlijk. Museumwinkels zijn vaak aantrekkelijk, vind ik. 
In déze zag ik een paar leuke boeken. Heel toevallig in mijn ogen geschikt voor de drie kleindochters. Ik dacht meteen aan Sinterklaas en kocht ze alle drie. 
Vlak daarna gingen we nog eventjes bij ze langs en het is heel kinderachtig, maar ineens leek Sinterklaas nog zooo ver weg. 
Dus we gaven ze maar meteen. Tja...

Hiernaast zie je  het boek dat Anna kreeg:

Het zijn recepten uit de hele wereld, leuk getekend vond ik. 
En Anna is echt een kok. Voorlopig wil ze bij de politie, maar als dat nou niet zou lukken, dan is kok zeer geschikt voor haar. Dat kind staat al groentes te snijden sinds ze drie is. Met een echt scherp mes hè en goed ook. Ze is erg handig in de keuken. 
Enfin, dit ging ze voor ons maken:


Anna had zelf een boodschappenlijst gemaakt. Ze heeft de hele woensdagmiddag in de keuken gestaan. Haar moeder was wel in de buurt, maar niet eens de hele tijd.  


Ze had de tafel gedekt, met bloemen en kaarsen en ze hield een prachtige toespraak. (als directeur van hotel AnnieLardo)





Nou, ik kan je verzekeren dat het ons ook een genoegen was. Een heel, heel  groot genoegen. We hadden het erg leuk en het smaakte allemaal heerlijk, echt waar. 




28 opmerkingen:

Céline zei

Wat ziet dat er gezellig uit aan de tafel van het hotel AnnieLardo!
En een applaus voor Anna voor al het werk.

Mevrouw W. zei

Haha die laatste foto: de ene in haar blote buik en de andere in een lekker warm pak...

Knap hoor dat Anna dat allemaal al kan!

KnutzEls zei

Dat moet wel heerlijk zijn. Een echte kok, haar zo in de weer te zien.

izerina zei

Geweldig van je kleindochter. Fijn ook,dat ze al zo jong haar gang mocht gaan

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat een prachtkind!!
Geweldig...

Groetjes aan Anna, Marlou

Judy zei

Wat heerlijk! Ze wordt vast kok! Menu en briefje.... geweldig!

Emie zei

Wat ontzettend lief, leuk en lekker!

In de weer zei

Geef mijn complimenten maar door aan de kok en ‘alle’ medewerkers.
Aan alles is gedacht, een top restaurant !

miekequilt zei

Wat een leuk kado. Goed dat je het nu al gaf, kan je met Sinterklaas weer iets geven.

guusje zei

Ach wat super schattig. Wat een kanjer!

Anoniem zei

Super leuk dat ze dat doet. Een natuurtalent wat koken betreft.

mar zei

Wat een mooi verhaal. Top.

Nietzomaarzooo zei

Leuk hotel lijkt me en zo te zien een heerlijk menu door een knappe kok. Dat van die boeken direct geven herken ik wel. Die blije hoofden te zien daar wil je eigenlijk geen minuut langer op hoeven wachten.

Elizabeth zei

Wow, dat ziet er fantastisch goed uit! Anna weet van aanpakken zeg.. daar schuilt een goede kok in en misschien nog wel veel meer... Wat een organisatietalent laat deze dame zien!

pourquoi pas ??? zei

O die brievjes nooit meer wegdoen. Zooooo schattig.

schrijfselsvanmij zei

Geweldig, zoiets vergeet je nooit meer lijkt me! En boeken, die mogen altijd gegeven worden :-)

Jolande zei

Oh wat fantastisch leuk.
Ik heb vroeger kookles gegeven aan hele jonge kinderen, onze eigen kinderen konden ook allemaal al heel vroeg koken, dus ik smelt helemaal van dit verhaal.
Complimenten voor Anna.

Sjoerd zei

Heel mooi, zeker het menu... Dat moet je bewaren en inlijsten.

biebkriebels zei

Wat enig zeg, dat ze dat allemaal zo professioneel doet, geweldig!

Kitty zei

Geweldig en wat ziet het er gezellig uit! Zie ik daar nou Lathyrus op tafel staan? ♥ ♥ ♥

Els04 zei

Super tof! Complimenten aan de chef! Leuk boek he!

Mrs. T. zei

Wat leuk dit! En het doet me herinneren aan de tijd dat de meiden een dag in de week bij oma waren. Vaak kwam ik dan ook in een restaurant terecht als ik thuis kwam van mijn werk.

Floor zei

Zo leuk en lief dat Anna ging koken. Dan die mooie toespraak, dat wordt later een restaurant met een ster, dat weet ik nu al.
Naar de politieschool is ook een optie, maar toch... we wachten het af.
Leuk boek heb je ze gegeven.

Hans zei

Ach, het Tropenmuseum als kind kwam ik er en vond het verrassend mooi.
Anna, wat een lieverd, wat ze ook mag worden als ze maar de Anna van nu mag blijven. Hans

Marthy zei

Oh, wat leuk. Het menu, de tafel zo mooi gedekt, de toespraak en dan nog het kokkerellen. Een kanjer is het.

sjannesblog.com zei

Jeetje, wat een kanjer!

Ferrara zei

Driedubbele gouden rand. Knap van de jonge dame.

Bertiebo zei

Dank voor alle complimenten voor onze kleindochter. We zijn trots op haar. En wat Hans zegt, is zo waar: wat ze ook mag worden als ze maar de Anna van nu mag blijven!!!