Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 oktober 2021

De zee

 En toen zat het er weer op. Onze vakantie in Groede. In Middelburg waar ze niet alleen sterk zijn in huizennamen, maar ook in muurgedichten,  zagen we dit gedicht, over de zee:


Van Johanna Kruithof.  Misschien een klein beetje geïnspireerd door die Johanna, maar ook omdat het  mijn derde en laatste  voornemen was,  deze vakantie, ging ik zwemmen in zee. 
We wandelden over het strand, voorlopig de laatste keer en om de vijf minuten dacht ik: 'Ga dan, doe het'. En ik deed het!
Het was koud, maar toch lekker. Echt. Ik was de enige in de hele zee.  Vierentwintig september 2021.
Het is natuurlijk wel  uiterst betreurenswaardig dat mijn man naliet een foto van deze gebeurtenis te maken.  

Enfin, we hadden een heerlijke vakantie. Daarom gewoon nog een paar foto's van het strand. Want er zijn een heleboel redenen om in Groede te willen verblijven, maar het strand en de zee zijn toch wel de voornaamste.







Zo'n klein dorp Groede. En zo'n korte vakantie. Toch heb ik er nu tien keer iets over geschreven. En ik bedenk nu dat ik nog niets heb laten zien van de theetuin de Morelleput en ook niet van die kleine bierbrouwerij die we ineens ontdekten in Groede. Maar geen probleem, we hebben meteen geboekt voor dezelfde week in september volgend jaar. En dan komt dat vast nog aan de orde.



13 opmerkingen:

Judy zei

Ja, heerlijk die zee. Die blijft boeien. En wat dapper van jou om te gaan zwemmen! Dat zal een hele ervaring zijn geweest.

Iris Flavia zei

Wow, you sure have my respect! When I was a kid I didn´t mind swimming in the North Sea, even if cold - but these days I´m a whimp! Sadly.
Yay, bet it was beautiful, once you were in!
Wonderful pics. Can´t wait to see a seagull for real again.

Mevrouw W. zei

Stoer dat je bent wezen zwemmen! Mij krijg je er niet in, ook zomers niet.
Fijn dat jullie zo'n fijne week hadden.

sjannesblog.com zei

Poe zwemmen in zee, mij niet gezien!

In de weer zei

Iets om naar uit te kijken !

Sjoerd zei

Lekker zo'n vakantie alvast weer gepland. Weer wat om naar uit te kijken,

Jeanette Renting zei

Dat gedicht is wel 1 van mijn lievelings.
Het blijft prachtig om te lezen.
Strand en zee, ik krijg er geen genoeg van.
Leuk dat dat voor jou ook geldt.

biebkriebels zei

Lekker zo'n fijne plek om steeds terug te komen.

miekequilt zei

Geen fijnere plek om te zwemmen dan in zee.

schrijfselsvanmij zei

Het zwemmen in zee is niks voor mij, dat sla ik graag over. Liefste zit ik op een beschutte plek (terras) de boel in de gaten te houden :-)

Alet Venhuizen zei

Mooi gedicht en wat knap van je dat je ging zwemmen!

berber zei

als je weer in Middelburg komt, probeer eens de Jikkemiene van bakker Schrieks, hij zit o.a. op de Markt hoek Nieuwe Burg, vroeger zat er een fotowinkel.

Els04 zei

zo mooi, je foto's!