Totaal aantal pageviews

maandag 14 november 2022

Flits

 

Even weer terug naar Antwerpen. 

Deze foto maakte ik in een flits, dat zie je wel. Mijn man was me op dat moment zo ver vooruit dat ik hem niet meer kon roepen en sowieso niet meer zag. 
Het was vlak voor een onbekende kruising in de Diamantbuurt, dus ik moest even rennen om te zien waar hij heen was. 
Veel later op de dag kwamen we terug op deze plek om nog eens even goed te kijken. En vooral ook om te lezen wat er op het bordje stond. 

In ieder geval de naam van de kunstenaar: Joachim Lambrechts. 


Lambrechts maakte deze mural in samenwerking met de buurtbewoners. De werken zijn gebaseerd op en geïnspireerd door prehistorische rotstekeningen.


Zulke rotstekeningen werden gemaakt met houtskool. En de bouwsteen van  houtskool is diamant. Koolstof is ook de bouwsteen van diamant. In het binnenste van de aarde, onder grote druk gekristalliseerd. Nou en dit is in de Diamantbuurt. 

De kinderen van de buurt, leerlingen van de scholen,  hebben de afdrukken met hun handafdrukken ingekleurd.

Ik vind het een prachtig idee. 
En bovendien, deze buurt is interessant maar wel tamelijk grauw en grijs, dus de buurt fleurde er echt van op.


19 opmerkingen:

PR zei

That is really cool Bettie! A joint project between the residents and the artist - all those kids would be feeling so good who put their handprints on the murals! PR

Emie zei

Dit verhaal erbij maakt de muurschildering nog mooier.

In de weer zei

Een geweldig idee, prachtig !
Alles komt hierin samen.

Sami zei

What lovely murals and wonderful that the kids could participating by having their hand prints on the murals. Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Judy zei

Wat leuk, die handen erin verwerkt!

Sjoerd zei

Ik vind het heel mooi uitgevoerd.

Iris Flavia zei

Great work and a fantastic idea indeed!

miekequilt zei

Wat een mooie werken. En wat een geweldig idee om hier kinderen bij te betrekken. En bijzonder materiaal gebruik.

Anoniem zei

Dat is met recht: handwerk.

biebkriebels zei

Dat is een mooie en die handjes zijn ook zo leuk

Tom zei

...these murals were a fun activity for the children!

Jolande zei

Wat apart.

magiceye zei

Wonderful art!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik vind die heer op de fiets ook leuk. Het lijkt een Jood in die mondering. Echt Hollands, op de fiets spul vervoeren...

Bertiebo zei

Ja, maar het was in Antwerpen, hihi

Mae Travels zei

Very nice murals!

Nietzomaarzooo zei

Leuk en ook de uitleg maakt het interessant. Plus al die kinderhandjes.

Tanza Erlambang zei

beautiful mural ...
great shots

Els04 zei

Hoe tof, die handjes!