Totaal aantal pageviews

vrijdag 4 november 2022

Schilderen


Mijn zwager Paul Minnebo had een tentoonstelling in Leiden en wij gingen naar de opening. 
Want niet alleen is Paul familie, maar hij maakt ook prachtig werk. 
Ik heb er al eerder een en ander van laten zien. 
Hier zie je de kunstenaar op die tentoonstelling, in het midden,  tussen mijn man en mijn zoon. 



Hierboven zie je zijn zelfportretten en op de volgende foto zie je het portret dat hij maakte van zijn vrouw, onze schoonzus. Ze staat net voor haar eigen portret:


En nu, zo leuk, nu gaat Paul een portret maken van zijn broer. Van mijn man. 
Ik ben zo vreselijk benieuwd. Gisteren heeft Frits geposeerd.  Ik ben heel even mee geweest om te kijken in het atelier. Dat bevindt zich in een oud, te verbouwen huis en Paul mag er een tijd gebruik van maken. Dat alleen was al leuk.
Paul keek trouwens eerst eens even heel goed naar Frits en merkte meteen op hoe die op hun vader lijkt. 
Maar goed, zei ik al dat ik niet kan wachten?


Frits wel hoor, die heeft (altijd) alle geduld van de wereld en Paul zei achteraf ook dat hij heel rustig heeft geposeerd. 
Nou wie weet kan ik het vervolg hier over een tijdje laten zien.

22 opmerkingen:

Sjoerd zei

dat lijkt me heel leuk om zo'n portret te laten maken.

Judy zei

Wat ontzettend leuk! En zo geduldig, je man.

izerina zei

Wat leuk! Toch veel "echter"dan een foto

Emie zei

Dat vind ik altijd zo waanzinnig knap, portret schilderen. Ben heel benieuwd naar resultaat maar veelbelovend gezien zijn werk!

Iris Flavia zei

Great works and this really is exciting!

Lot zei

Die van je schoonzus is heel treffend het guitige in haar gezicht

nicole orriens zei

Wat leuk zeg! En hoe lang duurt het maken van zo'n portret? Een week? Een maand? Of eerder een half jaar?

Mormorsweb.blogspot.com zei

Heel leuk en heel bijzonder.

Anoniem zei

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

conny's quilts en creaties zei

Prachtig werk zeg. Leuk dat nu jouw man wordt geporteerd.

Anoniem zei

En wat een prachtge hanger draagt de schoonzus. Margreet

In de weer zei

Oh wat ontzettend leuk Bettie.
Mooie stijl van schilderen.

Ellen zei

Wat knap om zo te kunnen schilderen. De portretten zijn heel goed gelukt, chapeau.

biebkriebels zei

Spannend een portret van jezelf, weer eens iets heel anders dan een foto. Mooi gedaan!

Ferrara zei

Spannend lijkt me dat. Ga maar alvast op zoek naar een mooie plek in huis.

Mevrouw W. zei

Hij kan het heel erg goed en dat gaat dus best wel goedkomen. Mooi om ze vereeuwigd te worden.

Jolande zei

Ik vind het altijd heel knap als mensen kunnen schilderen.
Spannend hoor dat portret van Frits.

Mrs. T. zei

Mooi werk zeg. Ik houd van dit soort schilderkunst.
Ben benieuwd wat hij van zijn broer maakt.

Miriam zei

Jouw schoonzus vind ik vreselijk goed getroffen, vooral de manier waarop ze kijkt.

Josephine zei

Prachtig werk van je zwager, de zelfportretten maar ook het
portret van zijn vrouw, bijna levensecht, wat knap!!!
Kan me voorstellen dat je niet kan wachten , maar ik weet
wel zeker dat het heel mooi gaat worden, natuurgetrouw.

sjannesblog.com zei

Ik zou ook niet kunnen wachten. Zo leuk!

KnutzEls zei

Mooie portretten. Leuk om Frits straks ook geportreteerd te zien.