Totaal aantal pageviews

zaterdag 12 november 2022

Stoofperen met perenportsap

Op het huisje, een paar bessenstruiken en een perenboom na, was onze volkstuin leeg toen we hem overnamen. 
Die perenboom vonden we wel decoratief. 
Hij zat vol met peren deze herfst, hele kleintjes vond ik en ik dacht niet dat het veel soeps/peers was. 

Gelukkig dacht mijn man,  die sinds Corona het hele koken hier in huis heeft overgenomen,  er heel anders over en hij kookte er een paar met een beetje port. 
Gewoon om te kijken wat het was, óf het wat was. Het was wat  kan ik je zeggen. 
Mmmmm. Lekker dat ze waren... echt superlekker. 
En ze worden nog  steeds beter. 
Deze van een paar dagen geleden waren onvergetelijk. Er gaat nu ook een ster-anijsje bij,  een kaneelstokje en een theelepeltje suiker. 
Tsjonge... ik kan er nog niet over uit, zo heerlijk. 
En dat wordt dan zomaar voor me neergezet. Ik voel me ontzettend verwend. 

(Af en toe vraag ik  of ik echt niets moet doen aan de maaltijd. Maar nee, dat hoeft nooit. En aandringen doe ik natuurlijk niet,  want ik haat koken.)

We dronken er trouwens geen wijn bij. Dat wat je op de foto ziet is perenportsap. De alcohol is er natuurlijk uit. Toch hartstikke lekker!

 

20 opmerkingen:

Judy zei

Heerlijk! Vooral een kokende man, wat een weelde! :)

Iris Flavia zei

Sounds like Ingo would love that, too, he made pumpkin-marmalade two weeks ago.
We take turns cooking now, I really enjoy it!

Mevrouw W. zei

Heerlijk... zowel die peren als die man die kookt ;)

Sjoerd zei

Dat ziet er goed uit. Ik kan bijna zien hoe het smaakt...

izerina zei

Terwijl ik geen perenliefhebber ben,zou ik het bijna gaan proberen

Kitty zei

Ik heb peertjes nog nooit gekookt met iets anders dan suiker en een kaneelstokje. Maar dit recept probeer ik toch graag een keer uit :)

Emie zei

Bofferd!

mar zei

Frits is goed bezig. Topper.

Ferrara zei

Wat een geluk met een man die kan koken en het graag doet. Die stoofpeertjes ... jammie, jammie. Meneer F. staat ook wel in de keuken ik maak bijvoorbeeld nooit erwtensoep of nasi, maar stoofvlees, om maar eens wat te noemen, laat hij graag aan mij over.

conny's quilts en creaties zei

Ik krijg nu al zin in de stoofperen die hier liggen klaar te gaan maken. Jouw verhaal doet me al watertanden.

Nietzomaarzooo zei

Dat ziet er heerlijk uit en ook ik kan het bijna ruiken.

Jolande zei

Oh wat heerlijk. Ik hou van stoofpeertjes, met bessensap en kaneel en ze staan dan ook op het lijstje met dingen die we graag willen eten als we met vakantie in Belgie zijn.
Paul kan heel veel, maar koken kan hij echt niet, dus jij boft enorm, zeker als je er een hekel aan hebt.
Ik vind koken ontzettend leuk om te doen dus bij ons is het ook goed verdeeld :-)

Anoniem zei

Dat ziet er goed uit. Lekker hoor, een man die wil koken en dan ook nog zulke heerlijke dingen.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Lekker zeg
Hier staan de stoofpeertjes nu te sudderen. In wijn met port, kaneel sterrenanijs, citroen en bruine suiker. Heerlijk

miekequilt zei

Wat lijkt me dat lekker. Ik kan de peertjes bijna ruiken. Hier ook een kokende man, daar boffen we maar mee.

Elizabeth zei

De peertjes zien er prachtig uit... Maar, je zult maar zo'n man hebben die kookt!
Nu houd ik zelf ook wel van koken, maar het lijkt me toch weleens leuk als hij zou koken...

In de weer zei

Wij aten net onze laatste stoofpeertje en natuurlijk ook met port en kaneelstokje, mmmmmmm
Mijn man kookt niet, maar doet wel alle boodschappen (ik haat boodschappen) en schilt de stoofpeertjes .
Ja ook hier zijn de taken mooi verdeeld :-)

Josephine zei

Ze zien er zeer aantrekkelijk uit, het lijken wel Wilde Gieseman peertjes,
dat zijn zowat de enige de dieprood worden en voortreffelijk smaken.
En dat staat dan zomaar in jullie volkstuin, SUPER!!!

Marthy zei

Die kleintjes zijn het lekkerst, waarschijnlijk zijn het Gieser Wildeman peertjes.

KnutzEls zei

Peertjes met port, moet beslist lekker zijn.