Totaal aantal pageviews

donderdag 30 maart 2023

Aftersun

 

Op de poster zie je de twee hoofdrolspelers van deze film: een vader en zijn 11-jarige dochter. Ze zijn met z'n tweeën op vakantie in Turkije. 
Ik had gelezen ergens,  maar ik weet niet meer waar,  dat het een mooie en ontroerende film was, een coming of age-drama.

Tja en een beetje een drama was het wel, maar dan vooral voor mij. 

De film begon al irritant met allerlei stroboscoop geflits en gedoe en toen vreesde ik al dat het niks zou worden. 
Ik val soms in slaap in de bioscoop terwijl ik dat helemaal niet wil. Nu was het echt slaapverwekkend en dat zal je altijd zien: nu was ik klaarwakker. 
Er gebeurde trouwens ook niks. Ze zaten aan het zwembad, gingen eten en naar bed en dan weer naar het zwembad en herhaal. 
Na een uur of zo dácht ik dat er wat ging gebeuren, maar dat ging dan weer niet verder.

Nou 't is dat de film in de cinema was, waar mijn man werkt, want als dat niet zo was geweest was ik er uit gegaan.
Nu bleef ik keurig zitten en kwam er geheel verward uit. 

Ik heb het ook gewoon niet begrepen, want toen ik thuis kwam ben ik eerst maar eens gaan googelen en toen werd de bedoeling iets duidelijker. Maar nog steeds heb ik de essentie niet gezien én niet begrepen. 
Erg jammer. Ja en trouwens als je eerst moet gaan zoeken als je thuis komt, is de lol er ook af. 
Overigens zaten er wat bekenden in de zaal en die hadden het ook niet echt gesnapt. Mijn maatje van school Marieke,  waar ik alle vertrouwen in heb,  ook niet. 
Soms zit het mee en soms zit het tegen zullen we maar zeggen en deze keer zat het dus tegen

17 opmerkingen:

izerina zei

Eigenlijk zou je gewoon naar huis kunnen gaan

Emie zei

Oh, dat heb ik ook wel eens dat de slaap je overvalt. Jammer dat het nu niet gebeurde...

Sjoerd zei

Dat was jammer dan, daar hoeven we dus niet naartoe.

pourquoi pas ??? zei

Soms zijn films zo nietszeggend dan kun je beter een romcom gaan kijken of zo. Zo zag ik een film op netflix en echt ik heb er werkelijk niets van begrepen. Ik baal nog als ik eraan denk.

Marieke zei

👍

Kitty zei

Jammerdepammer...

Iris Flavia zei

Seems like quite a waste of time. I think I would´ve left.
I once fell asleep "watching" Red October... (I also had the early shift that day).

Mormorsweb.blogspot.com zei

Er zijn nogal wat "shit" films...helaas. En critici hebben niet altijd gelijk. Van sommige films snap ik nou ook niks.

Floor zei

Had er ook over gelezen. Ook dat het een heel rustige film was waar niet zo veel werd gezegd, maar dat aan het eind alles toch duidelijk werd.
Blijkbaar toch niet duidelijk genoeg :-)

sjannesblog.com zei

En deze had nog wel zo'n goede recensie. Ik had dezelfde ervaring.

Els04 zei

Oh, mij heeft hij diep geraakt.

Jolande zei

Jammer dat je uitgerekend nu niet in slaap viel :-)

miekequilt zei

Oei, en dan duurt zo’n film wel heeeeel lang.

biebkriebels zei

Ja soms kan een film tegenvallen. Ik herinner me nog een franse film van heel lang geleden,"Une dimanche a la campagne" waarbij ik in slaap ben gevallen in de bioscoop want er gebeurde helemaal niets in die film. Wel genant he...:)

Ellen zei

Heel vervelend om zo'n film uit te zitten terwijl de kern je ontgaat. Zelf kom ik maar heel zelden in een bioscoop maar als het me met een leesboek overkomt dan klap ik het dicht en ga een ander lezen ;)

Marthy zei

Wij zijn echt een keer het filmhuis uit gelopen zo slecht vonden we de film. We waren niet de enigen.

blauwruitje zei

Oef als een film niet boeit duurt het echt lang.