Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 maart 2023

Voor je het weet is ze tien!


Ik was nog niet helemaal klaar met de verjaardagen van onze kleinkinderen. 
De meisjes vierden het op een dag, maar jullie zagen alleen de taarten van en en de foto's met Noor en Jet. 
Maar Anna was er ook. 
Zij is tien geworden, een kroonjaar. 

Ik heb geloof ik al verteld dat wij met onze kleindochter naar London gaan, deze zomer. 
We wilden al wat eerder, in de meivakantie of zo,  maar omdat ik nu nog niet heel goed loop is het zomervakantie geworden.

Je ziet hier de kaart die ik voor Anna maakte.

Eigenlijk vind ik haar nog wel wat jong, maar ja... 
Toen ze zo'n beetje drie was of vier,  vroeg ze heel schattig toen wij weer eens naar London vertrokken: 'Oma, wanneer mag ik nou eens mee naar London?' 
Ik denk dat ze echt geen idee had wat London was. 
En mijn antwoord was: 'Nou, als je tien bent, dan mag je mee!'
Tien, dat leek toen nog zoooooo ver weg. Lichtjaren bijna.


Ik ging er vanuit dat ze het wel een beetje zou vergeten. Maar niks hoor, Anna niet. 
Ze was het niet vergeten. 
En ik vind dat je je altijd aan je belofte moet houden, als oma. 
Je moet betrouwbaar zijn vinden wij. 

Bovendien we zijn er met onze eigen kinderen ook geweest en die waren toen ook nog hartstikke jong. 

En dus... we gaan.
Op de foto heeft ze net haar ticket voor de trein bekeken. (Voor de zekerheid, een kopie)
Ze heeft nog ruim 4 maanden om te bekijken wat ZIJ wil doen. Ik heb ideetjes genoeg, maar ik vind dat zij zich er ook een beetje in moet verdiepen. 

We gaan het zien en beleven. Hoop ik.!


26 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Gefeliciteerd!

Londen met kinderen is leuk. Wij zijn er ook geweest en gingen o.a. naar speelgoedwinkel Hamley's, sciencemuseum, en verder London Eye en andere bekende dingen als de Towerbridge en de kroonjuwelen en Buckinghampalace.

Iris Flavia zei

Yes to keeping the promise and wishing you loads of fun with her come summer!

P.S. Did you know Lisca blogged about of the Red Riding Hood house?
Address: Ettalerstrasse 48, Oberammergau in Bavaria?

miekequilt zei

Gefeliciteerd. Wat een leuk kado heeft ze gekregen. Helemaal in de stijl van oma en mama. En nu gaat de derde generatie naar “ jullie” stad. Leuk vooruitzicht.

izerina zei

Wat leuk om naar uit te kijken

Sjoerd zei

Dat lijkt me ook heel leuk voor Anna, maar zeker ook voor jullie.

sjannesblog.com zei

Er zal voor-elk-wat-wils te beleven zijn, denk ik. Heerlijk vooruitzicht!

Judy zei

Er zijn zo veel leuke dingen voor kinderen te doen en te zien! Dat komt vast wel goed!

Emie zei

Gefeliciteerd met de oudste kleindochter die zich nu, net als haar opa en oma, enorm verheugen gaat op Londen!

nicole orriens zei

Mooi eigenlijk hoe zo'n kind dat zo onthoudt! En ook heel bijzonder voor haar, dat ze met oma naar Londen mag natuurlijk.

Charlie zei

Van harte gefeliciteerd ook met Anna en wat heb je een mooie kaart voor haar gemaakt! Ik ben nu al benieuwd wat ze gaat vinden van haar trip naar London en welke uitjes ze kiest. Toen ik 12 jaar was (64 jaar geleden) kreeg ik als cadeau van mijn oom en tante een reisje naar Luxemburg stad. Heerlijk vond ik dat, we gingen ook met de trein. Nu denk ik er nog vaak aan.

Charlie zei

Oh wat dom! We gingen niet naar Luxemburg-stad , maar naar Mersch een klein plaatsje en maakten avontuurlijke wandelingen en aten heel stevig bruin brood!

pourquoi pas ??? zei

Wat een leuk vooruitzicht Bertie, wat heerlijk. En wij krijgen natuurlijk de foto's te zien om mee te genieten. Prachtig en bijzonder meisje die Anna.

Marieke zei

Gaaf cadeau.

Alet Venhuizen zei

Nog van harte gefeliciteerd! En wat een geweldig vooruitzicht om dit samen te doen!

Kitty zei

Gefeliciteerd nog met Anna, pfff, 10 alweer!
Leuke meid, leuke kaart en geweldig cadeau!

biebkriebels zei

Gefeliciteerd en wat een leuk vooruitzicht lekker naar Londen. Wij zijn ook vaak met de kinderen naar een stad geweest, Parijs en Londen. Ze vonden het geweldig met een metro rijden, die hadden we toen nog niet hier. En grote gebouwen en drukke straten, het maakte allemaal veel indruk.

Elizabeth zei

Geweldig leuk dat ze dit zo goed heeft onthouden! Ik denk dat het een hele leuke trip kan worden met zo'n enthousiast meisje...

In de weer zei

Gefeliciteerd en wat leuk dat jullie met haar naar Londen gaan.
Onze kleindochter is met haar vader naar Londen geweest, was ook voor haar tiende verjaardag.
Ze mocht een land/stad kiezen en ze koos meteen voor Londen.
Ik heb haar toen verteld dat jij zó gigantisch vaak naar Londen gaat en volgens mij heb ik toen nog tips aan jou gevraagd.
Sindsdien ben heet jij hier “ die mevrouw die zo vaak naar Londen gaat “

conny's quilts en creaties zei

Prachtig cadeau voor de jarige job. Gefeliciteerd!

Jolande zei

Gefeliciteerd met Anna.
Voor London ben je nooit te jong (of te oud ;-) )

schrijfselsvanmij zei

Een tiener! Wat zal dat een mooi reisje worden!

Anna Lines zei

Mag ik een boek aanbevelen? Het is "Family London"door Jimi Famurewa, het is 190 bladzijden lang met veel illustraties en er zijn dingen in te vinden voor "peuters tot tieners en alles daar tussenin".
ISBN 978-0-7112-3863-3. Ik heb het geluk hier te wonen en voor mijn kleindochters uit Spanje
(5 en 9 momenteel) die hier vorige zomer 5 weken logeerden was het een bron van ideeen.

Bettie zei

Leuk, genoteerd en dank je!

Mrs. T. zei

Wat een leuk cadeau. Dat worden prachtige herinneringen!

Floor zei

Wat spannend dat Anna mee mag naar Londen!
Goed dat ze het onthouden heeft, tja dan moet het doorgaan toch?
Maar jullie gaan er vast van genieten.

blauwruitje zei

Wat tof om dat met je kleinkind te gaan doen!
Nog van harte gefeliciteerd ook.