Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 maart 2023

Gezichtjes

"Ja weer een gezichtje dat ik ontdekte: gemaakt door collega knipster Ria.
En ik heb toestemming om het te delen'. Dat schrijft Tineke Dieks.
Ik vind het al bijzonder knap dat iemand zoiets kan knippen. En dan ook nog een gezichtje erin! Ria en Tineke: dank.


Maar onze Noor is ook niet voor een kleintje vervaard. Ik was in hun keuken toen ze zei: 'Kijk oma, een gezichtje'. Ze is zeven en ze zag het echt zelf.


En ze was in vorm blijkbaar, want meteen daarna zag ze er nog een. In diezelfde keuken. Een beetje een scheef bekkie, maar onmiskenbaar. Noor maakte de foto zelf. Dank, Noor!


En deze is weer van Tineke Dieks. Tineke is degene die geen blog maakt, maar een variatie. Een brief die ze regelmatig rondstuurt aan verschillende mensen, een soort abonnees zeg maar. Inhoudend allerlei wetenswaardigheden. Leuk om te lezen.
Tineke is ook van de knipkunst en zag nog een gezichtje. 
Het is een Nebra schijf. Daar had ik nog nooit van gehoord. Tineke ook niet trouwens, maar ze zocht het op. Hier kun je er wat over lezen: klik


En dan Toos, van  In de Weer
Zij zat in het ziekenhuis te wachten tot haar man voor een kleine ingreep werd weggereden. 
Toos mailt: 'Opeens vond ik dat het bed wel op een spook leek, zo met die grote ogen. Enfin, een gezicht dus in mijn beleving. Vind je het niks dan gooi je het maar weg'.
Nou mooi dat ik dat niet doe!!!! Het is een echt gezichtje. 


En tenslotte: Dit gezichtje zag ik op een koude, regenachtige dag (09-03, let op de bloesem) in Haarlem. Dat boompje trok zich van het weer niks aan en toen ik er bewonderend naar keek zag ik een gezichtje.


Als altijd: Blijf speuren mensen! En gezichtjes sturen: bettievdgriend@hotmail.com 

15 opmerkingen:

Judy zei

Allemaal leuk! Interessant, die Nebraschijf.

Sjoerd zei

die robot in het ziekenhuis vind ik knap gevonden. Het blijven leuke dingen...

Emie zei

Het gezichtje van Noor in de kokosnoot is echt zo grappig!

Kitty zei

Leuke smoeltjes weer :)

Anoniem zei

Ah, t is een kokosnoot, ik vind t de leukste maar wist niet wat voor ding het was :) Had gisteren ook nog een gezichtje gestuurd maar naar een ander mailadres. Hopelijk is de mail intussen goed aangekomen, Bettie, en misschien vind je 'm leuk voor een volgende ronde

Anoniem zei

IN de kokosnoot is erg leuk! Dank je wel weer voor deze gezichtjes. Groet, TinekeD.

Anoniem zei

Ennne leuk dat je me noemt > nieuwsbrief. TinekeD.

Ferrara zei

Wat weer een leuke oogst. Met de kokosnoot, voor mij, als uitschieter, echt goed gezien.
Bettie, dat boompje is waarschijnlijk een winterkers. (prunus) die begint al in november te bloeien als het een zacht weertje is en blijft zeker tot april zijn best doen. Ik heb hem in de voortuin en begint nu langzaam minder uitbundig te worden.

KnutzEls zei

Kokosnoot en ziekenhuisspook zijn top!

Jolande zei

Dat zijn weer leuke gezichtjes.

Iris Flavia zei

Great finds again! :-)

s.c zei

Weer leuk.

Hans zei

Kom ik je linkje weer tegen in mijn lijst van webloggers.
Een kleine ingreep, ik ken ze.
Maar altijd als je dan wordt geholpen een aardig persoon die je opvangt en een schoon bed. Hans

Josephine zei

Ze zijn weer zeer geslaagd, helemaal de kokosnoot, heel knap van Noor gezien.
En ook de laatste, de lantaarn zag dat jij genoot van de bloesem en dacht,
ik lach je gewoon even toe.....

Elizabeth zei

Leuk leuk! De wereld is vol gezichtjes, maar ik zie ze alleen nooit...