Totaal aantal pageviews

dinsdag 21 maart 2023

Op straat

 Altijd wel wat te zien op straat. Zomaar, onverwacht en onvoorbereid. Zo zag ik vorige week weer een boodschappenbriefje. Dat was al een hele tijd geleden.

 Eigenlijk is het belachelijk natuurlijk en soms is er ook niks aan. Maar deze vond ik weer leuk:


Mijn fantasie gaat aan het werk. Ik dacht dat het  misschien het briefje van een man zou kunnen zijn. Maar ik WEET het niet natuurlijk. 
Enfin, als hij nou maar niet de slips voor Corry te dicht bij de zalmmoot gaat doen in zijn boodschappentas. 

 
Maar dit is nog veel leuker vind ik. Ook al lang geleden dat dit me opviel: dat er iets groeit, tegen de verdrukking in!


18 opmerkingen:

Nietzomaarzooo zei

De humor ligt op straat. Leuke vondst.

izerina zei

Wat een groeikracht. Ik kan er ook met bewondering naar kijken

Emie zei

Wat een heerlijk mannelijk boodschappenlijstje. Batterijen en een puzzelboek! Vast een zestigplusser, want zijn vrouw heet Corry en daar koopt ie een paar degelijke slips voor.

Anoniem zei

Volgens mij is het de muurleeuwebek en die krijgt paarse bloemetjes zie je bijna niet meer mensen denken dat het onkruid is gr j.sA

Ferrara zei

Gezien de zalmmoot zou het ook kunnen dat Corry sliptong heeft besteld. En nu maar hopen dat de boodschappen al gedaan waren.

Judy zei

Leuk groen! En je moet een man niet om slips voor zijn vrouw sturen, dat vraagt om moeilijkheden. Lijkt mij.

Iris Flavia zei

Love the second pic. I always have just very small notes and throw them away afterwards...

Sjoerd zei

Daar ga je je inderdaad van alles bij voorstellen.

Kitty zei

Er zijn mensen die ze verzamelen he, boodschappenbriefjes. Wij hebben vorig jaar een deel van zo'n verzameling gezien in het Stedelijk Museum in Almelo. Daar hadden ze een expositie "Hebbe hebbe hebbe" over verzamelingen. :)

Elizabeth zei

Ogen open en kijken wat je opvalt.. er is altijd wel iets. En ja, met een beetje fantasie kun je er smakelijk om lachen!

In de weer zei

Hierbij moet je je fantasie wel de vrije loop laten !

biebkriebels zei

Ja dat is leuk, je kan je er van alles bij voorstellen!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Altijd zo leuk; andermans boodschappenbriefjes.

Floor zei

Grappig een boodschappenbriefje van een ander.
De mijne zijn meestal wat saaier.
Soms zit er nog een bon in een kar, die lees ik ook altijd even.
Kijken wat er allemaal gekocht is en voor hoeveel geld :-)

Mrs. T. zei

Ik verloor vandaag ook een boodschappenbriefje toen ik mijn krat openvouwde en het eruit waaide. Kon het echt niet meer gevangen krijgen.
die plantjes! ♥

miekequilt zei

miekequiltLeuke lijstje. Daar valt inderdaad heel wat bij te bedenken.

Marthy zei

Ja, dat is muurleeuwenbek. Groeit op kalkrijke muren dus je ziet het veel op oude muren en stadswallen.

Jolande zei

Grappig boodschappenlijstje.
Ik ben af en toe ook helemaal verbaasd hoe sommige plantjes ergens kunnen groeien.
Muurleeuwenbek, daar heb ik eens een hele muur vol mee gezien, met allemaal bloemetjes en dat was toch mooi.