Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 april 2024

Buiten

 

Het ene vogeltje is het andere niet. Bij mij fluiten ze van alles, maar nooit dat ik mag blijven liggen. 

Er is er een en dat is net een repeterende wekker, maar ik kan hem niet uitzetten!
Dat wil ik ook niet hoor en trouwens het zou geen zin hebben. 
Ik word heel vroeg wakker, vogels of geen vogels. En wakker betekent: eruit.

Hoe dan ook: ik hou van Loesje. Ze kan zo de kern van een zaak raken. 
Wist je dat de eerste Loesjes al in 1983 verschenen? 
Toen was het nog een soort actiegroep, opgericht door zes mensen uit verschillende actiegroepen en genoemd naar een Loes die toevallig binnen kwam lopen toen die mensen hun gezamenlijke actie aan het bespreken waren. 

Ik zie ze hier niet zo vaak, de Loesjes. Maar toen ik een keer in Arnhem was, het is al een paar jaar geleden, zag ik een heel aantal bij elkaar. En allemaal over BUITEN.


Dat van die regenjassen, dat is een soort principe van mij. Niet thuisblijven als het regent of als de voorspelling slecht is. Meestal valt het mee en is er met een regenjas en een paraplu best mee te leven. 

De laatste vond ik de allerbeste. Maar ja...

17 opmerkingen:

Iris Flavia zei

I love being out in the rain, especially summer rain!

izerina zei

Geweldige nadenkertjes,die Loesjes

Kitty zei

Leuke meid, die Loesje!

Judy zei

Geweldig zijn ze!

Charlie zei

Loesje ik houd van jou!

nicole orriens zei

Ik vind het altijd superknap hoe ze in een paar regels heel veel weten te zeggen!

Emie zei

Ik ben ook een groot fan van Loesje. Altijd zo raak. En dan die laatste!

In de weer zei

Oh, ik hou zo van Loesjes !

Janny zei

Ze zijn vaak zo treffend, die uitspraken van Loesje! En regen weerhoudt mij ook niet gauw om naar buiten te gaan, of het moet echt heel erg zijn.

Griemmank zei

Die laatste is weer zoooo goed! Wie is er nu niet dol op Loesjes?

Floor zei

Ja, Loesje is zo leuk! Buitenspelen, dat zie ik de kinderen hier in de buurt vrijwel niet meer doen.

miekequilt zei

Altijd leuk, die Loesje. Maar ik ga niet naar buiten in de regen hoor, als het niet moet.

KnutzEls zei

Ik ga niet in de regen lopen, tenzij het niet anders kan. Maar Loesjes zijn leuk.

Elizabeth zei

Ja, die Loesjes zijn echt heel gaaf. Ik heb ze een tijd verzameld..

Marthy zei

Ik hou van die meid en die laatste is zo raak geschoten.

Marthy zei

Ik hou van die meid en die laatste is zo raak geschoten.
https://heenenterugnaardeardeche.blogspot.com/

Koffie Digitalix zei

Loesje doorstaat de tand der tijds prima.