Totaal aantal pageviews

donderdag 18 april 2024

Kleuren

 
Welke kleur komt het meest voor in de natuur',  vroeg mijn man, terwijl we in de auto zaten. Ík keek naar buiten en zei: 'Groen!'. 
Maar hij bedoelde welke kleur komt het meest voor in blóémen. 

Ik keek weer naar buiten en zei geel. 

Dat groen heb ik later opgezocht en dat klopte. 
De kleur die je het meest ziet  bij bloemen kon ik niet echt goed vinden. 
Wit en rose werd ergens genoemd. 
Nou ja, maakt niet uit. 
Nu is er in elk geval heel veel geel te zien. 

Knalgeel en goed afstekend tegen al dat groen. 





17 opmerkingen:

KnutzEls zei

En vrolijk dat het maakt. Ik hou van al dat geel.

Judy zei

Ja mooi geel!

Sjoerd zei

ik vind dat ook paars erg veel voorkomt, en dat koppel ik onbewust niet aan de natuur.

izerina zei

Vooral die paardenbloemen zijn zo vrolijk

Kitty zei

De zonnigste kleur denk ik. Mooie foto's.

Emie zei

Geel! Mijn lievelingskleur.

Charlie zei

Van geel in de natuur word je vrolijk, kijk maarnaar al dat koolzaad nu.

Charlie zei

Zo smaakvol allemaal. Het beeld in de badkamer is ook erg mooi met presse-papier ervoor?

Marieke zei

Leuk weetje. Ik vind paardebloemen en boterbloemen leuk om in de tuin te hebben.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Geel omdat de eerste insecten lokt. De eerste nektar voor bijen komt voornamelijk van de paardenbloemen

miekequilt zei

Inderdaad een prachtige combinatie. Roze met groen vind ik ook mooi. Als de zon er maar op schijnt!

roentare zei

Such a beautiful contrast of yellow and green

Iris Flavia zei

Yes, and I hope to see many a bee this year!

sjannesblog.com zei

Geel fleurt de boel op!

Marthy zei

Ja, in het voorjaar is geel wel het meest te zien. Na een sombere winter wordt volgens mij iedereen wel blij van die kleur.

Elizabeth zei

Ja, dat geel is prachtig! Echt een april-kleur...

In de weer zei

Prachtige opfleurende foto’s !