Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 april 2024

The great Argus

 

En dat loopt  daar,  in Hoenderdaell,  dan zomaar vrij en op het gemakje rond. Zo'n mooie vogel ... 

Er zal vast ergens een bordje hebben gestaan, maar ik was zo onder de indruk dat ik vergat te kijken. Dus ik heb het nu opgezocht. 
Het is een fazant, de argusfazant. Argusianus Argus. Ik vind zijn engelse naam het mooist: The great Argus. 

Mooie kop heeft-ie ook! Met dat kleine zwarte kuifje


Maar dit, die tekening, vond ik het allermooist. Ik dacht als ik ontwerper was van stoffen of zo, dan zou ik daar iets mee bedenken.
Ik zou het patroon stelen. Van een fazant...


En ik zou het Great Argus noemen.

17 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Mother Nature is an artist!

Miriam zei

De vogel is prachtig, al zou ik niet een-twee-drie gedacht hebben dat het een fazantensoort is.

Judy zei

Bijzonder dier. Ik zou de stof onmiddellijk kopen!

Sjoerd zei

Een bijzonder beest, en dat is het...

Emie zei

Onvoorstelbaar mooi verenpak.

KnutzEls zei

Ik zie meteen een japon met jasje, Chanel stijl. Zou schitterend zijn.

Charlie zei

Wat een bijzondere vogel, nooit van gehoord! De verentooi is echt heel bijzonder en dan die “klinknagels” ad zijkant, het lijkt net niet “echt”.

roentare zei

That is a very good looking bird!

Janny zei

Een prachtige vogel, en dan dat kleine zwarte kuifje, schitterend!

nicole orriens zei

Wauw, hij is prachtig! En hij heeft iets exotisch.

miekequilt zei

Wat een prachtige vogel. Die rondjes op zijn veren zijn magnifiek. Ik zou de stof wel kopen, denk ik.

Mormorsweb.blogspot.com zei

En dan denk ik toch weer aan dinosarussen.Ik vond die vogel-dino's maar akelig.

Mormorsweb.blogspot.com zei

dinosaurus...slafoutje

conny's quilts en creaties zei

Dat is een heel bijzondere fazant, mooie details kreeg je op de foto.

Anoniem zei

Prachtvogel!

Grt, Kitty

Josephine zei

Wat een pracht van een fazant Bettie, en die verenpracht, het lijkt wel Hote couture.
En inderdaad dat kittige kuifje. Toch niet te geloven eigenlijk dat zoiets moois zomaar
voorbij komt lopen.

Marthy zei

Prachtig beest, dat koppie.