Totaal aantal pageviews

zaterdag 20 juni 2015

De Efteling

Als kind ging ik al met mijn moeder, ik denk wel ieder jaar een keer, naar de Efteling.
Geweldig vond ik dat. Het sprookjesbos, de speeltuin, het treintje en de bootjes. Veel meer was er toen nog niet denk ik. Holle Bolle Gijs, Kleine boodschap, de gekleurde duiven en Langnek. Het allermooist vond ik altijd Doornroosje in haar kasteel. Met de slapende wachter en het koksmaatje


Met onze kinderen zijn we ook vaak in de Efteling geweest, ook wel bijna ieder jaar denk ik.
En nu hadden mijn man  en ik (met de kortingkaartjes van AH) er ineens zo'n zin in dat we gewoon gingen.
We waren echt niet de enige bejaarden die er rondliepen zonder (klein)kinderen hoor.
We hadden geluk, het was een prachtige dag en niet extreem druk. Dat wil zeggen... misschien wel bij de attracties waar ik voor geen goud in ga, enge achtbanen en zo, maar niet in het sprookjesbos en niet bij de Fata Morgana. Daar zijn we vier keer achter elkaar in geweest. De laatste keer mochten we blijven zitten.
We zagen Hans en Grietje en Roodkapje. De paddestoelen waar een muziekje uit komt. We zagen 'ezeltje  strek je'. We gingen in de bootjes en genoten van een nieuw, oud sprookje 'De nieuwe kleren van de keizer'.
Natuurlijk waren De Rode Schoentjes er nog.
 
En de put van vrouw Holle. En een boom die ik nog niet eerder zag.


We reden een stukje met het treintje en keerden aan het einde van de dag zielstevreden terug naar huis. Heerlijk. Volgend jaar maar weer! We vonden onze kleindochter nu nog te klein. Maar misschien dat ze dan mee kan.
Ps. Ik ben in meerdere pretparken geweest, maar ik vind er nooit veel aan. Niks eigenlijk. Maar de Efteling, tja dat is een uitzondering en een soort eeuwig durende liefde



6 opmerkingen:

Wieneke zei

Gewoon nationaal erfgoed.

Jolande zei

Sinds Paul en ik samen zijn gaan we elk jaar naar de Efteling, het blijft prachtig.
Sinds we hier wonen gaan we altijd op een dag dat ze hier een vrije dag hebben en de kinderen in Nederland nog naar school moeten, dan is het vaak lekker rustig.
Vorig jaar is het er niet van gekomen en daar zijn J&J helemaal niet over te spreken :-)
Jasmine en ik gaan altijd een paar keer achter elkaar in Droomvlucht, terwijl Paul en Julian dan in Villa Volta gaan.
Ik ken redelijk wat mensen die zeggen, ja maar de kinderen zijn al groot blablabla, maar ik heb echt geen kinderen nodig om naar de Efteling te gaan, zolang je het kind in jezelf niet kwijtgeraakt bent blijft het geweldig.

Mirjam zei

Als kind was ik er en later toen mijn meiden klein waren ben ik er ook weer een paar keer geweest, door de jaren heen. Het bleef en blijft gewoon heel erg leuk...
Ik kan me goed voorstellen dat jullie genoten hebben...
Liefs,
Mirjam

Céline zei

De Efteling is mijn favoriete attractiepark! Geen Disney voor mij!
Als het goed is, gaan mijn zusje en ik dit jaar er heen. Ik heb er zin in

Ingrid Orens zei

Deze zomer ben ik ook van plan te gaan ! Het is al geleden van toen ik nog kind was, en 't wordt hoog tijd eens terug te gaan (al is het maar voor ezeltje-strekje ;-)) !

Onliemie zei

De Efteling is super... vooral het sprookjesbos waarvan jij hier zo'n mooie foto's laat zien... de drukkere pretparktoestanden vind ik persoonlijk heel wat minder.Die zijn zo niet aan mij besteed!