Totaal aantal pageviews

zondag 14 juni 2015

Sprookje(s)

Dat is toch het leuke van Stuur een Foto: dat je een hele week loopt te speuren naar een foto met het thema van de betreffende week. En dus dat je  beter kijkt.
Vorige week was dat thema: Sprookjes.
Sprookjes... ik houd er van. Altijd al. Maar nu Anna nog zo klein is, zie ik ineens ook weer het gruwelijke van sommige sprookjes. Anna kreeg donderdag een sprookjesboek van een buurjongetje. Dat moest natuurlijk onmiddellijk voorgelezen worden. Daardoor hoorde ik mijn dochter alle moeite doen om bepaalde zaken op een aardige manier te vertellen. Anna is nog maar net twee. Dus die wolf die daar achter de bosjes zit... dat is gewoon een wolf die ook lekker in het bos aan het spelen is. Net als dat eekhoorntje.
Wij waren deze vrijdag in de Efteling. Daar maakte ik o.a. deze foto van het Efteling/sprookjesservies van Blond. Dus dit is de foto voor het thema van vorige week. (Deze week is er weer een nieuw thema bij Stuur een Foto: Parade

Ik had natuurlijk ook heel goed kunnen volstaan met een foto van ons eigen lieve prinsesje. Valt beslist binnen het thema. Nou weet je wat, een foto van Anna is nooit weg, dus die plaats ik gewoon toch!


Hoe gelukkig kan een klein meisje zijn met een oranje ballon... Ook een sprookje, toch?

7 opmerkingen:

Mirjam zei

Je onderwerp in je foto om in te sturen is heel leuk gevonden. Wat een vrolijke boel is het toch altijd bij Blond Amsterdam... En nu dus ook sprookjes op het servies... Leuk hoor.
Maar jullie eigen prinsesje is natuurlijk vele malen mooier, wat een snoepie...
Fijne zondag,
Geniet ervan,
Liefs, Mirjam

Marthy zei

Wat een heerlijk blij kind, je prinsesje. Ik noem onze kleindochter die in oktober twee jaar wordt ook altijd mijn prinsesje. Ze werd geboren na drie kleinzoons, dus je kunt je voorstellen hoe blij we met haar waren.

Bertiebo zei

Nou en of kan ik me dat voorstellen!

Jolande zei

Ik had geen ander sprookje verwacht ;-)

Prachtige foto van jullie prinsesje.

Pippa's Hus zei

Allebei prachtige plaatjes! Sprookjes....
Gisteren kocht mijn dochter een pop-up boek in de kringloop van Roodkapje.
Ik las het en zei nog tegen haar dat het eigenlijk een gruwelijk verhaal is!
Maar mooie plaatjes. ;-) Xx Esther

Marloeskreatief zei

Wat een lief prinsesje zo blij.
Ben ook gek op sprookjes ,tja soms zijn ze inderdaad beetje gruwelijk ,.........

Els04 zei

Lieve foto's!