Totaal aantal pageviews

zaterdag 6 juni 2015

Far from the Madding Crowd

Het boek met de gelijknamige titel stond op mijn boekenlijst voor Engels. Dat schept toch een band hè. Trouwens ik denk dat ik al eerder een verfilming zag. Maar deze is nieuw.
Het gaat over Batsheba Everdene, een zelfstandige vrouw aan het eind van de 19e eeuw.
Over Batseheba en de liefde. Batsheba heeft een boerderij geërfd en daar werkt ook een aantrekkelijke schaapherder. Verder is er nog een rijke buurman die verliefd wordt op  Batsheba, maar ze trouwt uiteindelijk met een sergeant in het leger. Dan zijn er allerlei verwikkelingen
Als je het zo leest, heeft het wat weg van een soap. Een beetje.
Maar dat valt mee. Prachtig verfilmd is het, met mooie kostuums en geweldige landschappen. Ik was onder de indruk van Michael Sheen (de rijke buurman) en van de hoofdrolspeelster Carey Mulligan.
Gewoon een goede film zou ik zeggen. Scheurtje 4

3 opmerkingen:

Onliemie zei

Die film wil ik zien!!!! Met onze Matthias Schoenaerts!!! Zeker! ;-)

Els04 zei

Oh, klinkt tof!

Happy Earl Grey zei

Lijkt mij een heerlijke film, ik ga het noteren en eens kiken waar die hier draait. Bedankt voor de tip. Groetjes en fijne week.
El