Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 juni 2015

Peyton Place

In de Libelle (ja natuurlijk in de Libelle, waar anders?) las ik dat het boek Peyton Place, van Grace Metalious, opnieuw wordt uitgegeven.
Dat is een boek dat ik vroeger zo'n beetje rond mijn vijftiende, zestiende geprobeerd heb te lezen. Dat lukte niet, het was een verschrikkelijk slecht boek. Dat ik het ging lezen kwam natuurlijk door de serie Peyton Place.
Tsjonge, ik heb van die 'moeder van alle soaps' echt genoten. Volgens mij jarenlang. We gingen er echt voor zitten, iedere week. Mijn moeder en ik en vaak mijn vriendin Marga. 
Er was natuurlijk niet veel anders, op televisie, we waren niks gewend,  maar toch!
Van het verhaal weet ik niet zo heel veel meer hoor.
Maar de hoofdfiguren zie ik zo voor me. Dokter Rossi natuurlijk en Constance Mackenzie. Allison Mackenzie ook, dat was Mia Farrow. En Ryan O'Neill.
Toen ik later elders mijn opleiding kreeg en in een huis woonde met studenten, toevallig jongens, keken we ook iedere week, die jongens dus ook hè. 'Moeders' de hospita keek mee en leverde een kopje thee voor de gezelligheid. 
Ik hoor in mijn hoofd de beginmuziek en ik zie het stadje voor me. Dan werd er altijd gezegd: The Continuing Story of Peyton Place. Starring Dorothy Malone...
And Continuing, dat was het zeker.
Later heb ik nooit meer soaps gevolgd, niet eens Goede Tijden. Maar deze... Als ze hem nog eens uit zouden zenden, zou ik beslist weer kijken. (En er waarschijnlijk niks meer aan vinden)
Maar even googelen leverde toch een leuk filmpje op. Even terug in de tijd, mét die muziek.



Zijn hier lezers oud genoeg om het ook gezien te hebben? Ja natuurlijk zijn die er. Maar kéken jullie ook echt?

9 opmerkingen:

Jolande zei

Ik ken het alleen van naam want het was voor mijn tijd.

Wieneke zei

Nee, maar ik zit nu heel hard te peinzen waarom ik het niet heb gevolgd toentertijd, maar het zal wel op een tijdstip zijn uitgezonden dat ik moest trainen of zo. Opnemen was er toen nog lang niet bij.

Marthy zei

Ik ben 66 jaar jong dus het was wel in mijn tijd, maar ik heb nooit naar Peyton Place gekeken. Ik kijk eigenlijk bijna nooit series en ik hou niet zo van soaps.

Bertiebo zei

'Mensen bleven er echt voor thuis' zegt mijn man. 'Vergaderingen werden afgezegd'.

Els04 zei

Ken ik niet...

Marga zei

Jawel, ik keek wel, maar slechts af en toe en inderdaad dan bij jullie thuis, Bert. We hadden zelf geen TV. Ik "volgde" Peyton Place wel, in de KRO-gids, waar meestal een stukje in stond, dan kon ik toch meepraten. Zo zag ik ook bij jullie Dr. Kildare!

Onliemie zei

Ik ken het maar ik heb dat niet gevolgd (sorry haha) ... Ik denk dat als je daar nu weer naar zou kijken, je het na 5 minuten zou wegzappen omwille van de traagheid... tja vroeger hadden we ook echt niks anders! Ken je "de kinderen van de Zoutkreek"... dat was enkele jaren ook een keertje terug op TV... manmanman...echt niet te doen!

Hanneke zei

Ik heb er wel afleveringen van gezien, maar het nooit echt gevolgd. Ik zocht het net op, de serie is uitgezonden van 1964 tot 1969.
Van GTST zag ik nooit meer dan de laatste paar minuten, en dan altijd bij een ander. Hier heeft het nooit aangestaan.

Mirjam zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.